Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

prugelpiet schreef:Ik gebruik die van mijn Mac ook als handwarmertje
Verder heb ik geen Apple, maar worden opladers ook warm
marisje2003 schreef:prugelpiet schreef:Ik gebruik die van mijn Mac ook als handwarmertje
Verder heb ik geen Apple, maar worden opladers ook warm
Owkee, ik laad ze nu tegelijk op MacBook is al vol maar die oplader koelt nu langzaam af maar ik kan ze dus wel gewoon erin laten zitten en verder geen gevaren? Ze worden dus heet als je oplaad en als ze vol zijn dan koelen ze af?
Volgensmij koelen ze wel af, maar dit weet ik niet zeker. 

Volgensmij koelen ze wel af, maar dit weet ik niet zeker.[/quotemarisje2003 schreef:Als je op internet kijkt dan zie je dat sommig iPhones zijn afgebrand omdat ze aan de lader hebben gezeten maar ik kan dus gewoon aan de lader laten zitte zonder gevaar? Snap eigenlijk ook niet waarom ik ineens zo bang ben, normaal laat ik iPhone ook aan de lader zitten in de nacht tot gisteren.. Ze horen dus warm te worden?
)
MissYvette4u schreef:Kijk uit daarmee!
De lader kan ontploffen en/of kortsluiting veroorzaken. Laadt niet op zonder toezicht! (ook niet terwijl je ligt te slapen)
Ik heb 3 originele iphone laders weg moeten gooien! Ze werden alledrie bloedheet en de eerste ontplofte zelfs tijdens het laden (zat net een paar minuten op de lader)
Daarna heb ik een grotere lader van apple aangeschaft en sindsdien geen problemen meer. Deze wordt niet warm!

ellepel schreef:http://www.iculture.nl/nieuws/nvwa-onde ... sb-laders/
Net afgelopen week in het nieuws geweest dat ze er ondrzoek naar hebben gedaan en dat er veel toch wel gevaarlijk zijn![]()
Gewoon niet te lang aan de lader laten zitten, er uit halen als het vol is
Tivoli schreef:Is het een originele oplader van Apple of een 'namaak' van bijvoorbeeld de action?
Onlangs was er nog een artikel over gevaarlijke opladers die dus inderdaad in de brand gaan.
Ik laat mijne dan ook nooit in het stopcontact zitten zonder mijn iPhone er aan. Want het kost onnodig energie én ik wil geen risico lopen op brand.
http://nos.nl/artikel/2117291-nvwa-verb ... aders.html
verootjoo schreef:Ik weet niet wanneer jou laders ontploften, maar er zijn laders teruggeroepen door Apple. Sindsdien is het probleem van ontploffende laders verholpen.
Neemt niet weg dat je idd moet blijven uitkijken en niet zonder toezicht de lader in het stopcontact moet doen.