Auto huren als je net een rijbewijs hebt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LesleyxLinn

Auto huren als je net een rijbewijs hebt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 22:34

Hoi hoi,

Ik heb dinsdag mijn rijbewijs opgehaald en ik wil binnenkort een auto huren om een dagje te toeren. Helaas kan je bij de meeste bedrijven alleen een auto huren als je langer dan een jaar je rijbewijs hebt of je betaald een hoog eigen risico als er wat gebeurd.

Wie weet een bedrijf waar ik een auto kan huren zonder (of een laag) eigen risico in de omgeving Deventer?

MarlindeRooz

Re: Auto huren als je net een rijbewijs hebt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:39

Ik zou eerst maar wat gaan rijden in een bekende auto. :P Want alleen heel veel gaan rijden direct is best gevaarlijk. :)

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:54

MarlindeRooz schreef:
Ik zou eerst maar wat gaan rijden in een bekende auto. :P Want alleen heel veel gaan rijden direct is best gevaarlijk. :)

Maar als je pas net je rijbewijs hebt is behalve de les auto toch geen een auto bekend?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:55

Nee daarom is het handig om eerst samen met iemand er in te rijden die je helpt. :P

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 00:47

MarlindeRooz schreef:

Dan moet ik voor altijd in mijn rijles auto's blijven rijden? :')
Ze hebben mij niet laten slagen omdat ik niet kan rijden :+

Maar ik moet juist zelf wat km gaan maken. Iemand naast je in een gewone auto kan toch niet ingrijpen en het geeft juist alleen maar afleiding van het rijden.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 00:54

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 00:55

Kan je niet de auto van je ouders lenen? Er is namelijk een reden dat je een jaar je rijbewijs moet hebben voor een huurauto...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 00:56

MarlindeRooz schreef:

Want? Je moet juist kilometers maken zodra je je rijbewijs hebt. Ik ben naar zuid belgie gereden toen ik mijn rijbewijs net een weekje had, leer je veel van :D

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 01:06

Siersma schreef:
Kan je niet de auto van je ouders lenen? Er is namelijk een reden dat je een jaar je rijbewijs moet hebben voor een huurauto...

Dan zou ik deze vraag hier niet stellen..

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 01:08

Mixje90 schreef:

Dankje, heeft helaas wel een eigen risico van 500,- die ik niet kan afkopen omdat ik nog geen jaar mijn rijbewijs heb.

Ik ben trouwens 25, dat maakt vaak ook nog uit bij het huren.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 01:16

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 01:19

Siersma schreef:
Er is namelijk een reden dat je een jaar je rijbewijs moet hebben voor een huurauto...

Precies. En anders heb je dus een hoog eigen risico, want met weinig ervaring vorm je gewoon een groter risico dan iemand met jaren ervaring.

Maar aangezien je geslaagd bent voor je rijbewijs neem ik aan dat je prima kan rijden, dan is dat hoge eigen risico toch geen probleem? Tenzij je ervan uitgaat dat je schade gaat rijden ;)

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 01:21

Snappcar? Geen idee hoelang je daarvoor je rijbewijs moet hebben..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 01:36

MarlindeRooz schreef:
Nee daarom is het handig om eerst samen met iemand er in te rijden die je helpt. :P

Wat een onzin. Als jij je rijbewijs hebt gehaald behoor je elk voertuig te kunnen besturen. Hooguit is het even wennen als je van diesel naar benzine of visa versa gaat.
Lekker gaan toeren en zo veel mogelijk km maken, daar leer je het meest van. Kan je helaas niet helpen aan een verhuurbedrijf.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 01:49

Idd, wat @mariekerocky zegt.

Je hebt toch alleen last van hoog eigen risico als je schade rijdt?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 06:55

Je moet meestal minimaal 25 zijn en minimaal één jaar je rijbewijs hebben.

Vind het een logische regel overigens. :') Ik ken dus geen bedrijf waar ze deze regel overboord gooien, ik denk dat het zoektocht nog best moeilijk wordt.

Heb je geen familie waar je de auto van kunt lenen?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 10:36

mariekerocky schreef:
Siersma schreef:
Er is namelijk een reden dat je een jaar je rijbewijs moet hebben voor een huurauto...

Precies. En anders heb je dus een hoog eigen risico, want met weinig ervaring vorm je gewoon een groter risico dan iemand met jaren ervaring.

Maar aangezien je geslaagd bent voor je rijbewijs neem ik aan dat je prima kan rijden, dan is dat hoge eigen risico toch geen probleem? Tenzij je ervan uitgaat dat je schade gaat rijden ;)

Ik ga er niet vanuit nee, maar zoals je zelf zegt heb ik een groter risico dan iemand met jaren ervaring.. Als ik dat geld zou hebben kocht ik wel een goedkope auto..

Zoals ik al aangaf ben ik 25, ik heb trouwens 8 jaar een scooterrijbewijs(zou dat meetellen?) en ik kan voor een dagje best iets meer betalen als ik het eigen risico kan afkopen of als het eigen risico minder dan 250,- is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:42

Liselot schreef:
MarlindeRooz schreef:

Want? Je moet juist kilometers maken zodra je je rijbewijs hebt. Ik ben naar zuid belgie gereden toen ik mijn rijbewijs net een weekje had, leer je veel van :D

Inderdaad, ik naar midden-Italie. Nou, daar heb ik wel van leren rijden :') Rondweg Milaan :')

Maar goed, het blijft idd duur. Kun je de auto niet samen met iemand huren, zodat jij alleen medebestuurder hoeft te zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:44

Bij Greenwheels kun je wel terecht volgens mij. Het is echter wel een abonnement maar de prijzen zijn compleet afhankelijk van hoe veel, lang en ver je rijdt. En je zit er niet direct een jaar aan vast maar gewoon maandelijks opzegbaar.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:55

Bij ons thuis zeggen we altijd. Eerste jaar in een oude panda. Krijgt niemand buikpijn wanneer er iets een beetje mis gaat. En kun je lekker kilometers maken.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:02

Studentcar is speciaal gericht op studenten en ik verwacht daarom dat ze niet dezelfde regels aanhouden kwa leeftijd en tijd dat je een rijbewijs moet hebben. (Aangezien de meeste studenten jonger zijn dan 25 lijkt dat me niet heel haalbaar?) Echter geen idee of je echt student moet zijn om daar te mogen huren.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:05

Ken je inderdaad niet iemand in je familie of vrienden waarvan je de auto mag lenen?

Ik heb me aangemeld toen der tijd als taxi bij horse event toen ik net 2 weken m'n rijbewijs had, dan leer je ook wel rijden. :+

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 12:18

Bedankt voor de links! :)
Studentcar heeft geen eigen risico. En greenwheels kun je het afkopen tot 75. Helaas bij beide wel een abonnement. Ik ga vanavond maar even kijken naar prijzen en voorwaarden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 12:20

MarlindeRooz schreef:

Gevaarlijk? Als dat zo is neem ik aan dat je niet slaagt.

Juist lekker veel gaan rijden!

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 12:26

Nou, toen ik net mijn rijbewijs had gehaald, kon ik echt nog niet goed rijden hoor. Ik dacht van wel, maar toen ik in de auto van mijn ouders ging rijden, viel dat behoorlijk tegen. Nu heb ik mijn rijbewijs bijna een jaar, en nu vind ik pas dat ik echt goed kan rijden (in de auto van mijn ouders dan, in een andere auto heb ik nog niet gereden). Dus nee, ik zou zelf geen auto hebben gehuurd toen ik net mijn rijbewijs had.