Hoe bouw ik Een professionele website?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

barrelracer

Hoe bouw ik Een professionele website?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 19:08

we zijn een stichting op aan het zetten en daarbij hoort een duidelijke website.. Ik heb alleen geen idee hoe daar mee te beginnen ?

Selina

Re: Hoe bouw ik Een professionele website?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:09

Via wix.nl of weebly.com kan je templates gebruiken zodat je zelf alleen nog maar je tekst en foto's hoeft te plaatsen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:10

Een echt goede website die ook mobiel goed te gebruiken is vereist hulp van een prof, helaas is het zelf maken nog niet zo eenvoudig

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:13

troi schreef:
Een echt goede website die ook mobiel goed te gebruiken is vereist hulp van een prof, helaas is het zelf maken nog niet zo eenvoudig

Dit inderdaad. Via wix ed kan je een werkende site maken, maar een professionele website moet door een prof gemaakt worden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:15

troi schreef:

Dit dus :j

Wil je zelf, als beginner, een mooie website maken die overal werkt dan zou ik voor wordpress gaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:16

Kijk eens rond in je vrienden- kennissen kring. Zo heb ik ook mijn website laten bouwen. Het is niet zo eenvoudig.

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 19:25

Ik had al op marktplaats gekeken maar die bedrijven die sites maken zijn allemaal heel duur en we zijn een beginnende stichting dus das ook niet mogelijk

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:27

barrelracer schreef:
Ik had al op marktplaats gekeken maar die bedrijven die sites maken zijn allemaal heel duur en we zijn een beginnende stichting dus das ook niet mogelijk

Op makrtplaats bieden mensen zich goedkoop aan lijkt me(durf zowiso te zeggen dat dat niet allemaal professionals zijn.), dan word een professionele website niet gelijk iets voor jullie. Of juist nu een investering maken en naar een professional in de buurt, er zijn vast een hoop bedrijven in de buurt waar je woont. Dan kan je fijn snel contact hebben wat uiteindelijk goedkoper word.

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 19:30

De prijzen bij MP beginnen rond 400 euro in onze regio ..

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:34

Ik maak mijn site via one.com , daar kan je ook gelijk een mobiele site maken. Vind het erg makkelijk werken.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:36

Zelf doen, of de prijs accepteren. Prijzen van 400 euro zijn helemaal niet gek, gezien het aantal uren dat erin zit en het feit dat de maker er ook nog wat aan wil verdienen. Ik zou zeggen, vind iemand(vriend, kennis?) die er handig mee is en het voor een klein bedrag voor jullie wil doen. Of doe het zelf!

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:37

barrelracer schreef:
De prijzen bij MP beginnen rond 400 euro in onze regio ..

Dat is niet heel duur voor en professionele website. Websites voor stichtingen zijn meestal ook niet heel klein, en hebben goede planning en verstand nodig. Je kan het proberen maar ik denk niet dat het iets gaat worden als je een website voor een stichting maakt via wix ed.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:43

400 euro is niks. Er steken heel wat uren in een goede website.

Je beste kans is een enigzins goede student zoeken die freelanct die zijn nog wat goedkoper.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 20:16

Er zijn wel (ICT/CMD) studenten die voor een kleine vergoeding een website maken voor ervaring maar die moet je dan maar net vinden. Voordeel is nu wel dat studenten vakantie hebben en dus tijd.

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 08:31

Wij zijn nog bezig met de opzet vd stichting komen nog notaris kosten bij ect. Deze kosten ook vd website moeten nu dus uit eigen zak komen en dan is 400 euro een hoop geld. Over een jaar als de stichting eenmaal bestaat is dat natuurlijk anders maar voor het begin is dat een grote uitgave. Daarom wil ik het zelf doen of iemand zoeken die het als hobby erbij doet en ik dus minder geld kwijt ben :)

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 08:32

Selina schreef:
Er zijn wel (ICT/CMD) studenten die voor een kleine vergoeding een website maken voor ervaring maar die moet je dan maar net vinden. Voordeel is nu wel dat studenten vakantie hebben en dus tijd.

Zoiets zou ideaal zijn maar waAr vind ik die?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 08:37

Misschien kun je alleen de absolute basis laten maken en zelf zo veel mogelijk doen. Ik heb onze site laten maken destijds maar sindsdien heb ik bijna alle teksten en het beeldmateriaal vervangen. Nog niet alle extra foto's staan helemaal op de goede plek maar dat laat ik dan binnenkort weer netjes aanpassen.

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 08:38

We hoeven trouwens ook geen uitgebreide site .. Alleen een intro pagina , foto/video pagina, uitleg pagina , en link pagina (oa naar onze blog en fb zodat we evenementen kunnen vermelden ) We willen deze later kunnen uitbreiden evt in meerdere talen :)

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 08:38

mysa schreef:
Misschien kun je alleen de absolute basis laten maken en zelf zo veel mogelijk doen. Ik heb onze site laten maken destijds maar sindsdien heb ik bijna alle teksten en het beeldmateriaal vervangen. Nog niet alle extra foto's staan helemaal op de goede plek maar dat laat ik dan binnenkort weer netjes aanpassen.

Ja dat bedoel ik :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 08:46

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 08:52

b302.nl. Dit is een bureau van studenten communicatie en multimediadesign van de HAN. Tarieven zijn lager dan van de meeste commerciele websitebouwers en je krijgt wel waar voor je geld.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:01

Het is best zelf te doen hoor. Als je tijd hebt kan je je verdiepen inJoomla, maar daar moet je wel handig voor zijn.

Ik heb ook een website gebouwd met Serif Webdesign, progamma moet je wel kopen (100 euro) maar dat werkt best simpel.

Belangrijk is dat je een webhost zoekt en een domeinnaam vastlegt. Ik vind het altijd mooier staan om een 'echte' website te hebben zoals http://www.mijnstichting.nl ipv die gratis hosting sites.

Voordeel van Joomla is dat meedere mensen via Internet de site kunnen bijhouden, met een programma als Serif staat het bij iemand op de computer en alleen die kan aanpassen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:12

Ik heb eens cursus(je) website bouwen gevolgd bij de volksuniversiteit. HTML taal. Was ook voor een stichting om een website te maken.
Misschien niet heel professioneel, maar ik kon hem zelf opzetten en onderhouden.
Scheelde enorm veel in de kosten.
Later hebben we hem wel professioneel laten maken, nog later is hij nog eens verbeterd, maar kon ook niemand hem meer zelf bijhouden en nu kost hij zo veel dat hij niet meer wordt geupdated.

Ik weet dus niet wat beter was eigenlijk :)

Omdat ik de kennis toch in huis had, heb ik ook een eigen website gemaakt (nog mee bezig).
Zelfde manier.

Wel belangrijk is inderdaad is een eigen domeinnaam en goede webhost. Eerste kost weinig, tweede moet je even uitzoeken. Ik weet niet eens waar de mijne zit, behalve dat het 30 euro per jaar is :)

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:17

Misschien via 123website.nl

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:18

"Zelfgemaakte" websites van mensen die geen ervaring hebben vind ik er wel vaak wat "klungelig" uitzien. Niet altijd, maar wel vaak. Bovendien hebben veel gratis of bijna-gratis programma's een watermerk/domeinnaam die je dan moet gebruiken("stichting.webclicks.com" etc, staat een beetje lelijk), en het ziet er in het algemeen allemaal wat minder mooi uit.

Voor een professionele look kun je al heel makkelijk een student of ICT'er 'inhuren" via marktplaats, die mensen werken bovendien door het hele land en zijn dus (vaak) niet van de regio afhankelijk: http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... /1223.html

Of doe een oproepje op Facebook. Met een oproepje op Facebook kun je iig je kennissenkring aanspreken - "Ooh Jan kent nog iemand die dat doet!"! :j

150- 400 euro is dan echt niet duur, zeker niet als iemand zoiets goed opbouwt en er veel uren in steekt en/of ook "nazorg" biedt. Je kunt ook niet van mensen vragen dat zij "gratis" zonder winst een website voor je bouwen (tenzij zij bijv. erg begaan zijn met de stichting of iets dergelijks).