Ik ben op zoek naar een nieuwe auto met de volgende eisen: automaat (i.v.m. problemen aan mijn linkervoet), bouwjaar minimaal 2011, moet zuinig rijden, ik moet erin passen (1.85).
Ik ben uitgekomen op de volgende twee auto's:
- Opel Karl 1.0 easytronic Edition, semi-automaat, kleur rood NIEUW
Nieuwe auto, rechtstreeks van de dealer. Vond hem met proefrijden wat licht sturen (ik hou meer van zwaarder sturen), verder wel overzichtelijke en fijn rijdende auto. Vind het uiterlijk wat saai/voor oude mensen. Kost me 11.800,- rijklaar als ik mijn oude auto inruil. 2 Jaar fabrieksgarantie zit erop.

- Suzuki Swift 1.2 comfort (5 deurs), volautomaat kleur grijs OCCASION
Komt uit 2011, heeft 22.000 km op de teller. Ziet er netjes uit, reed heel erg fijn. Bij onze garage even op de brug gezet, remschijven waren aan vervanging toe en hij had wel wat roestplekjes aan de onderkant, maar die zouden niet op heel korte termijn voor problemen zorgen. Wat wel een nadeel is, is dat de auto uit Duitsland komt (wordt hier verkocht in NL) en de KM-teller dus niet na te checken is. Kost me 9000,- rijklaar als ik mijn oude auto inruil. Er zit een half jaar BOVAG garantie op.

Als ik puur naar de prijs en garantie kijk lijkt de Opel Karl me handiger. Ik heb dan geen gezeur met als er iets kapot gaat, en ik ben er zeker van dat de auto 100% goed is.
Echter vind ik de Swift zoveel lekkerder rijden! Veel sportiever, meer ruimte van binnen en een 10x leuker uiterlijk. Maarja het is wel een tweedehands

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Hebben jullie ervaring met deze twee auto's? Een nieuwe Swift kan ik helaas niet betalen.