wie denkt mee over het ideale voordelige gezindautootje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cerilene_

wie denkt mee over het ideale voordelige gezindautootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 19:47

Beste bokkers,
Hier weer eens een autotopic. Ik kon geen recent topic vinden wat echt aansluit bij wat wij zoeken en wil ook niet iemand anders topic overnemen, dus bij deze.

Begin deze week heeft mijn vriend een ongeluk gehad, waarbij gelukkig niemand gewond is geraakt, maar onze allerliefste ford focus helaas wel gesneuveld is.
We waren erg tevreden over deze auto en willen graag een vergelijkbare occasion terugkopen.
Van mij mag het ook 1 slagje kleiner zijn, maar ook weer niet veel kleiner dan dat. Ik ben momenteel zwanger van de tweede en ik wil graag het onderstel van de wagen makkelijk meenemen, en dat er een kinderstoel en maxi-cosi makkelijk in kunnen. 4/5 deurs is dus wel een must.
Groter/zwaarder dan die ford hoeft ook zeker weer niet.
90% van de tijd zal hij toch enkel door mijn vriend gebruikt worden om naar en van het werk te komen.
Bovendien ben ik een beetje een kneusje en durf niet te rijden en in te parkeren in de stad met een grotere auto :+ . Stations zijn we sowieso een beetje allergisch voor, dus die vallen ook af.
Uiteraard kwam dit weer uitermate ongelegen, dus het budget is beperkt. Het liefst zou ik het tussen de 2000-2500 euro houden, maar max 3000 is ok. Laag in verbruik en wegenbelasting is een flinke pré.
Bouwjaar van 2004 of nieuwer lijkt ons een mooie ondergrens en max 200000 km op de teller.
Verder zou het leuk zijn als het een beetje een hip stadsbakkie is, geinig kleurtje is leuk meegenomen.
Verder zijn wij behoorlijke noobs als het om auto's aankomt. Onze vorige auto's zijn we altijd via via aangekomen. Dus tips waar op te letten zijn welkom!

Dus wie weet leuke modelletjes voor een ideaal gezinsautootje?!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:19

Wij hebben een Ford fusion. Ik vind het een heerlijke auto. 5 deurs, flinke kofferbak. Hier al weleens beide kinderen, kinderwagen (eerder met bak, nu met zitje),buggy en weekboodschappen erin gehad. Geen idee hoe die qua verhouding met de focus is. Maar ik ben ook geen autorij held, had hiervoor een Suzuki Alto maar ben nog steeds weg van deze. Zou m echt niet meer kunnen missen.
Ik weet niet wat je nog voor je auto krijgt van de verzekering? Mijn Alto was toen Total loss, daar kregen we iets van 4400 voor, geloof dat we 4000 bij moesten betalen...

Edit: volgens mij moet je met jullie eisen aan bouwjaar en kmstand nog best wat leuks kunnen vinden

Cerilene_

Re: wie denkt mee over het ideale voordelige gezindautootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 20:27

Helaas zat hij achterop een ander. Eigen schuld dus.
En omdat het een oudere auto was alleen wa verzekerd.
Hij reed zelfs niet meer, dus hebben afstand van hem gedaan in ruil voor de stallingskosten bij het schadebedrijf.
Weet niet zeker of dat nou het allerslimste was achteraf, maar goed, veel waardevols zal er niet meer aan gezeten hebben...

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:28

Volkswagen Passat (limousine)
Ford S-Max
Seat Alhambra
Opel Safira

Dat zijn de auto's waar ik meteen aan denk bij een goede gezinsauto. Kijk eens op Autoscout24.nl :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:33

Fiat panda of zoiets door het model past er heel veel in, zijn goedkoop in aanschaf en rijden lekker ook grotere afstanden. Misschien niet de meest sportieve auto.

Ik heb een oudmodel gehad en nu een atos met zelfde model. Ik moet een rolstoel en honden meeslepen en dat schuift er ook vlot in.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 20:53

Bedankt voor de reacties!
Autoscout24 kijken we veel op idd!
Daar is ook best veel leuks binnen onze eisen te vinden, maar we vragen ons dan toch af hoe de laadruimte en gebruiksgemak mensen nou echt bevalt. Op foto's of als je erbuiten staat is het soms toch echt anders.
Grappig dat ik fiat panda bijvoorbeeld al een aantal keer aangeraden heb gekregen. Je zou zeggen te klein, maar door het model valt dat idd blijkbaar toch erg mee!
Ik ben een lijst met modellen aan het maken waar we verder naar gaan kijken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:56

Mijn oude atosje is kwa cm kleiner dan de panda maar door de vierkante hoge hoekige vorm schuif ik echt van alles erin, inclusief hooibalen, 3 personen, rolstoel twee honden. Of twee personen honden en volledige vakantie bagage. Met oude panda hebben we heel wat vakanties gehad, past best veel in. :D

Waar je op moet letten is dat de achterklep groot genoeg is en geen rare dode hoeken geeft. Dan kun je er veel zooi in kwijt.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:46

En al eens naar een skoda gekeken?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:49

seat altea?

ben benieuwd naar je lijstje.

wij hebben een golf 4 en passat station. uiteraard is de laatste veel groter en echt ideaal. de golf heeft ook prima ruimte voor 2 kifs en een 1 persoons kinderwagen.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:58

Suzuki Swift.
ik heb zelf een 3 deurs maar ze zijn ook leverbaar in 5 deurs. Rijdt zuinig en heeft veel opties.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:01

Bonnyyyyyy schreef:
En al eens naar een skoda gekeken?

Hele fijne en betaalbare auto.
Skoda Fabia zou ik zeker op je lijstje zetten

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:10

hmm.. skoda fabia had een vriendin. de station versie was zelfs nog te klein voor alles

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:19

Daihatsu materia.
Je moet er van houden qua uiterlijk, maar je hebt echt een zee van ruimte.
Technisch zijn ze ook nog eens zeer goed.

Wij hebben een autobedrijf en inmiddels hebben we er 4 rijden waarvan 1 die van mijn moeder is. Allemaal zijn ze helemaal wezenloos van die auto. Rijd goed, technisch goed, veel ruimte en (vind ik) leuk uiterlijk.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:26

Joltsje schreef:
hmm.. skoda fabia had een vriendin. de station versie was zelfs nog te klein voor alles

Dan ben ik benieuwd want bij ons past er makkelijk een kinderwagen met reiswieg, 2 kinderen in kinderstoel en 2 volwassenen in

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 03:52

Een Toyota Yaris Verso (1.3) eerste generatie? Lage belasting, zeeën van ruimte omdat je de achterbank onder de rechte laadvloer kunt klappen, vier deuren en een handige achterdeur, zuinig, betrouwbaar, fijne hogere zit en een plezierig rijgedrag dat luxe aanvoelt. Hij oogt misschien niet hip maar ik rijd er één en ga hem met de tijd steeds meer waarderen. Passagiers zitten zeer royaal op de achterbank met daarachter nog een ruime kofferbak. Maar als je de achterbank weggeklapt wordt het een soort bestelauto en vervoer je met gemak meerdere pakken hooi, grote honden, rechtopstaande fietsen, verhuisspullen, grof vuil en ga zo maar even door. Echt een veelzijdige aanrader! Hij valt zeker binnen jullie budget en je kinderzitje en maxicosie kunnen met gemak mee. Het is niet moeders mooiste model maar hij heeft iets eigenwijs en meer ruimte ga je voor minder maandlasten niet vinden en hij rijdt ook nog eens heerlijk !

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 08:28

Wij hebben een fabia station als lease auto gehad. Wat een drama. Ruimte misschien wel maar de vering van de auto kon het niet aan. Een simpele rolstoel en wat lichte vakantie bagage en de achtervering zakte al te ver door. Is ook de enige auto geweest waarvan we blij waren dat die weg kon weer.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 09:41

Bedankt voor de reacties weer! Zitten weer een paar modelletjes tussen die ik heb toegevoegd en goede tips.
Sommige helaas (net) te groot of te duur voor ons. Helaas hebben we er echt niet meer budgetruimte voor over nu, we willen nog zoveel dit/volgend jaar. Over een paar jaar kunnen we evt als het goed is wel kijken naar een wat ruimere, nog idealere auto, nu zullen we toch een beetje moeten afwegen wat het belangrijkst is (maar er staat genoeg wat wel kan). Omdat hij voornamelijk door vriend voor naar zijn werk zal worden gebruikt staat veel ruimte iets lager op de eisenlijst. Dan maar voor de weekenduitjes een beetje proppen voorlopig, als het kinderwagen onderstel/weekboodschapjes er maar een beetje knap in passen.

Ik heb nu op mijn lijstje van autos die ons erg geschikt lijken en ook nog aanspreken:
Ford focus (staat weinig te koop en qua budget gaat het vaak net of net niet)
Ford fiesta
Fiat panda
Ford fusion
Opel corsa
Seat ibiza
Seat leon (gaat net qua budget vaak)
Seat altea
Citroen c3 (te klein? Schoonzusje had er een en die vonden we erg meevallen toen)
Gewone toyota yaris (voor het echte grotere werk lenen we de kangoo van schoonvader wel, als het onderstel van de kinderwagen past ben ik tevreden)
Skoda fabia (let extra op vering)
Peugeot 206

Mijn vriend is nu met zijn vader naar een dealer om dergelijke modelletjes te bekijken, hij heeft de wandelwagen mee om te passen.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 11-06-16 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:00

Ik kwam met ford fusion, ik gaf ook aan dat ie wat duurder was, maar die van ons was vrij nieuw met weinig km. Met de eisen die jullie hebben zijn ze ook nog wel te vinden voor minder dan 3000. Is echt nog wel het kijken waard. Misschien geen hippe auto, maat qua ruimte echt ideaal. Vind m ook erg fijn met kinderen in de auto zetten. Doordat de instap wat hoger is heb je wat meer ruimte. Bij mijn Alto stootte de oudste snel haat hoofd met erin zetten.deze heeft ruimte genoeg...

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 10:07

Oh ja, die is idd zeker ook nog een optie als we hem binnen ons budget kunnen vinden. Zal m er ook weer bij zetten. Dacht dat hij verder uit budget viel, maar nu ik zoek is hij idd ook voordeliger te vinden!
Er zijn ongetwijfeld ook nog ontelbaar meer modelletjes die ik (nog) niet op de shortlist heb staan

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:14

Mijn vriend rijdt een seat Ibiza, wij vinden het een fijne auto met genoeg ruimte.
We pasten er makkelijk met 5 volwassenen en n bult bagage in
Onze volgende auto kan zo maar weer s n ibiza worden!
Laatst bijgewerkt door _AB_ op 11-06-16 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 10:35

Ja ibiza's zijn leuk! Ons allereerste autootje was een ibiza. Stokoude roestbak verder die de helft van de tijd niet startte en altijd wel wat mankeerde, maar ik hield van hem!
Viel ons ook erg mee hoeveel daar in pastte, hoewel we toen met zijn 2en waren en binnenkort met 4.
Oh jee, ik had vl geapt over de ford fusion. Nu hadden ze er wel een staan bij de dealer waar ze zijn. Maar wel redelijk boven budget. Laatste appje dat ik kreeg was dat hij dit wel een hele goede auto vond en daarna reageert hij niet meer. Dus ik houd mijn hart vast, haha...

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:34

En? Staat dr nu n Ford fusion voor de deur?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:43

Haha. O jee... maar het is ook wel echt een fijne auto hoor. Wij hebben er ook iets meer aan uit gegeven dan de bedoeling was (we wilden helemaal geen andere auto maar Alto was totalloss door hagelbui, moesten snel iets anders en dit was qua prijs/eisen wel het beste wat we konden vinden. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.zou echt geen andere auto willen op dit moment...

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 13:50

Hij is uiteindelijk voor nog een andere geslaagd, die hij nog fijner en completer vond.
Een skoda fabia, geen station en hij heeft extra gelet op de vering. en hij wordt ook nog nagelopen en gekeurd voordat we hem meenemen. Wel alsnog boven budget, wat ik echt niet wilde, maar vooruit maar weer :roll: ...
Bedankt iedereen voor het meedenken!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:59

fotootje?