Bevestiging actioncam aan cap?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grassh0pper

Bevestiging actioncam aan cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 21:11

Hallo Bokkers :wave:

Binnenkort ga ik waarschijnlijk een actioncam voor op mijn cap kopen. Geen gopro maar zoiets:
Afbeelding
Nu vraag ik me af hoe ik deze het beste aan mijn cap kan bevestigen. Ja, met een houder die je op je cap kan plakken :P , maar kan ik die dan best aan de voorkant of aan de zijkant van de cap hangen?

Groetjes :)

AngelHeart

Re: Bevestiging actioncam aan cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:15

Ik denk aan de voorkant. Lijkt mij het mooiste beeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:18

Ik zou ook denken aan de voorkant! Maar met dit model lijkt de zijkant handiger

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:18

Bij officiële dingen mogen ze alleen op de voorkant van je cap zitten, en daarvoor is deze Sony minder geschikt :) Dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

Ik heb wel eens gecrosst met een Sony als deze, die had ik in de waterdichte case aan de hoofdband die er bij hoort. Overigens vond ik dat voor te paard te weinig vast zitten, hij zat beter als ik ook nog een touwtje bovenlangs had.

Grassh0pper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 21:27

Indy_Mouse_9 schreef:
Bij officiële dingen mogen ze alleen op de voorkant van je cap zitten, en daarvoor is deze Sony minder geschikt :) Dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

Ik heb wel eens gecrosst met een Sony als deze, die had ik in de waterdichte case aan de hoofdband die er bij hoort. Overigens vond ik dat voor te paard te weinig vast zitten, hij zat beter als ik ook nog een touwtje bovenlangs had.

Echt officiele dingen doe ik op het moment niet, maar is misschien wel handig om hier rekening mee te houden (voor in de toekomst misschien...). Ik wil wel graag een Sony omdat die een steadyshot functie heeft. Hoofdband lijkt me inderdaad wat te 'los' voor paardrijden. Hoe was de kwaliteit van het filmpje trouwens?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:28

Ik heb eenzelfde aoort vraag. Had eens gelezen over een band voor een hoofdlampje die je bij de Action zou kunnen krijgen, maar die heb ik nooit kunnen vinden.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:40

ik heb een band met antislip op mijn cap. Makkelijk op en af zetten. Zowel op de wagen als wanneer ik rijd blijft dat gewoon prima zitten.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:37

Ann1ck schreef:
Echt officiele dingen doe ik op het moment niet, maar is misschien wel handig om hier rekening mee te houden (voor in de toekomst misschien...). Ik wil wel graag een Sony omdat die een steadyshot functie heeft. Hoofdband lijkt me inderdaad wat te 'los' voor paardrijden. Hoe was de kwaliteit van het filmpje trouwens?

Dit is mijn filmpje: https://youtu.be/mdoKQuoksG4. Persoonlijk vind ik de kwaliteit uitstekend.
We gebruiken die camera ook op wintersport, en hebben m in combinatie met de waterdichte case ook gebruikt voor filmpjes tijdens het snorkelen en zwemmen, en ook daar geeft het prima beeld. Af en toe moet je wat spelen met de juiste instellingen, zo bleek deze vakantie dat de grote hoek (170gr) de randjes van het waterdichte kapje liet zien :) Niets wat met nabewerking niet te fiksen is, maar voor een filmpje om direct te laten zien is het minder.

Als je de steadyshot gebruikt, is wat de camera doet het beeld wel in een grote hoek opnemen, maar zelf de randjes 'afsnijden' om het beeld in het midden stabiel(er) te houden. Ook dit is in principe met nabewerking zelf te doen, maar als je daar niet zo van bent is het een uitstekende optie!

De hoofdband werkt voor b.v. skieen overigens prima, maar bij paardrijden en met name bij het lichtrijden maakte ik te veel eigen beweging waardoor de camera met enkel de hoofdband niet voldoende stabiel was. Camera + case is nog best een gewicht :o

Grassh0pper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 16:50

@Indy_Mouse_9: heel erg bedankt voor alle info! :))

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:08

@Indy_mouse_9 hoe heb je hem precies bevestigt? met de hoofdband? Heb je er een foto van :D

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:27

Ik zal morgen even kijken. Ik heb iig geen close-up van de bevestiging, maar mssn wel een foto waar je het ongeveer kan zien.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:18

Zo, ik heb het even uitgezocht :)

Ik had de camera in z'n waterdichte case (je weet tenslotte nooit of je voorover in de waterbak kiepert), aan een mount die vastgemaakt kan worden aan een elastieken hoofdband. Allemaal originele Sony bijbehoren. De onderdelen zijn dan ongeveer deze:

Afbeelding

En je krijgt dan ongeveer dit:

Afbeelding

Die had ik dus om mijn cap, en voor de extra zekerheid een touwtje vanaf mijn 'kinband', om de camera, over de cap, naar de kinband aan de andere kant. Het is niet mijn eigen camera dus ik was als de dood dat ik hem onderweg ergens in een maisland zou verliezen :')
Een tweede keer heb ik dat touwtje niet gebruikt, maar toen bleek al tijdens het inrijden dat door het gewicht en mijn beweging tijden het (licht)rijden de camera te veel beweging maakte. Met alleen de elastieken band zat hij dus niet voldoende stevig vast. Of eigenlijk, ik kon dat voelen dat er beweging in zat wat niet prettig was. Ik denk niet dat de camera daadwerkelijk af zou gaan oid. De beeldkwaliteit was waarschijnlijk wel slecht geweest :')
Hier een plaatje van tijdens het rijden, je ziet het touwtje dat over camera en cap heen zit.

Afbeelding

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:58

ah oke dankjewel! Nu ben ik me aan het bedenken hoe ik dat ga doen dan, heb zelf de Sony en het leek me wel leuk om de buitenritten te gaan filmen!

Grassh0pper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 18:20

Omdat je met een camera langs de zijkant niet mag starten (en ik dat ooit wel eens wil doen :+ ) ben ik toch op zoek gegaan naar mounts om het voorop je cap te bevestigen. Helaas zijn alle mounts die bedoelt zijn om aan een helm te plakken gemaakt voor aan de zijkant. -O- Maar daar heb ik iets voor bedacht, weet alleen niet of het ook echt gaat werken. :') Nl deze dingen:
Afbeelding Afbeelding

deze wil ik dan op de voorkant van de cap doen waar meestal van die verluchtingsgaten zitten, want ik denk dat het klepje van de cap te klein is om ze op te doen.
1e is een zuignap die je ook verticaal zou kunnen bevestigen (dus ik denk dat je hem ook wel zo kan draaien dat hij dan nog vooruit filmt) en de 2e is eigenlijk voor op een surfplank :P , maar je kan de camera ik een hoek van 90 graden draaien dus dan film ik nogsteeds voor me. Zou dit kunnen werken?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:42

spruitje12 schreef:
ah oke dankjewel! Nu ben ik me aan het bedenken hoe ik dat ga doen dan, heb zelf de Sony en het leek me wel leuk om de buitenritten te gaan filmen!

Als je niet van plan bent water tegen te komen zijn er volgens mij ook wel mounts waar enkel de camera in gaat, die je aan een hoofdband kunt bevestigen. Dat scheelt al een hoop in gewicht (de waterdichte case is het zwaarste van de combi), dus dan zou het wellicht wel gewoon goed blijven zitten.

Ann1ck, persoonlijk denk ik dat de camera te groot is / totaal de verkeerde orientatie heeft om aan de voorkant van de cap te bevestigen. Ik zag in ieder geval geen mogelijkheid om dat een beetje elegant te doen. :n

Grassh0pper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 19:51

Indy_Mouse_9 schreef:
Ann1ck, persoonlijk denk ik dat de camera te groot is / totaal de verkeerde orientatie heeft om aan de voorkant van de cap te bevestigen. Ik zag in ieder geval geen mogelijkheid om dat een beetje elegant te doen. :n
Ok, jammer.
Ik heb besloten om de zuignap bevestiging te kopen :j , deze kan ik nog makkelijk van mijn cap afhalen en kan ook aan de zijkant bevestigd worden. Bedankt voor de hulp allemaal +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:56

Ik heb zo'n zelfde actiocam en heb hem voor op mijn cap zitten met een plakker. Plakt echt als een gek, dus verwacht niet dat je hem er ooit nog af krijgt haha. In dit topic zie je hem op mijn cap zitten. [SGW-ITP] Bink zijn eerste crossles!

Onderin het topic staat ook nog een link naar de video die ik ermee gemaakt heb! :)

Edit: In mijn vorige topic zie je nog duidelijkere foto's, vooral foto 9 en de foto's in de waterbak: [SGW-ITP] Mijn eerste crossles

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:36

Als je de zuignap hebt en er mee kunt testen ben ik wel benieuwd naar een plaatje! Wil je die tzt posten?

Ashley, jouw topic ga ik ook even bekijken :j

Grassh0pper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 20:36

Ashleydk schreef:
Ik heb zo'n zelfde actiocam en heb hem voor op mijn cap zitten met een plakker. Plakt echt als een gek, dus verwacht niet dat je hem er ooit nog af krijgt haha. In dit topic zie je hem op mijn cap zitten. [SGW-ITP] Bink zijn eerste crossles!

Onderin het topic staat ook nog een link naar de video die ik ermee gemaakt heb! :)

Edit: In mijn vorige topic zie je nog duidelijkere foto's, vooral foto 9 en de foto's in de waterbak: [SGW-ITP] Mijn eerste crossles

Leuk filmpje! :) Met welke sticker is dat? Die ben ik volgens mij nog niet tegengekomen. Grappig, ik dacht er aan om een 2e cap te kopen om zo'n sticker op te plakken, en de cap die ik daarvoor wilde kopen is precies dezelfde als waar jij jouw camera nu op hebt.

Nu twijfel ik dus weer tussen zuignap en sticker :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:15

Zuignap zuigt niet genoeg aan een cap kan ik je in ieder geval zeggen! :)

De precieze sticker die ik erop heb kan ik niet vinden, maar het lijkt gigantisch veel op deze: http://nl.aliexpress.com/store/product/ ... Id=1846335
Dan kan je je camera tenminste nog omhoog en omhoog richten! :D

Grassh0pper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 21:53

Ashleydk schreef:
Zuignap zuigt niet genoeg aan een cap kan ik je in ieder geval zeggen! :)

De precieze sticker die ik erop heb kan ik niet vinden, maar het lijkt gigantisch veel op deze: http://nl.aliexpress.com/store/product/ ... Id=1846335
Dan kan je je camera tenminste nog omhoog en omhoog richten! :D

Weet je misschien nog waar je deze hebt gekocht? ik kan nl niks soortgelijks vinden op de site van Sony. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:02

Oef, ik denk dat ik die besteld heb in de winkel waar ik zelf heb gewerkt: Foto Kruyt.

Op deze site staat die sticker bijvoorbeeld: http://www.cameranu.nl/nl/p277694/sony- ... GwodLGsAlQ en ik denk dat ik dat beweegbare gedeelte van de hoofdband heb gebruikt om hem te kantelen! Ik zal binnenkort wel even een foto van dichtbij maken!

Grassh0pper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 16:30

De action cam zelf is vandaag bestelt *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:27

En en en? Heb je hem al binnen? :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:34