Welke Ipad voor opa?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JustLizz

Welke Ipad voor opa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 14:24

Hoi bokkers,

Mijn opa wil graag een Ipad.
Zelf heb ik mijn Ipad via het werk gekregen en heb dus nooit hoeven kijken waar ik die zou kopen. Heb alleen moeten beslissen of ik met mobiel internet wilde en hoeveel geheugen.

Mijn opa is al wat ouder maar heeft met mijn Ipad geoefend en wil toch graag zelf ook een. Hij heeft straks thuis alleen WiFi dus een 4g variant is niet nodig. Ik wil in ieder geval geen mini voor hem want dat wordt te klein. Gewoon normaal formaat dus. Is voor iemand die gewoon wat wil surfen en een paar apps erop wil zetten (wat spelletjes, facebook etc) een variant met 16gb genoeg?

Ik zag zelf een aanbieding bij de Mediamarkt voor de ipad air 2 met 16gb voor iets van 425 euro.
Iemand anders nog tips waar je deze het beste kunt kopen of tips voor welk model goed zouden zijn voor mijn opa?

Zoals je begrijpt wil hij hem op korte termijn aanschaffen want hij heeft er helemaal zin in:). Brand maar los *\o/*

vuurneon

Re: Welke Ipad voor opa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:28

Mijn vader werkt zowel met de iPad mini 2 als iPad 2, als puur voor de ontspanning is maakt het niet veel uit. Mini is wel iets minder handig vind ik, beetje klein. 16gb is meer dan zat :j
Zou gewoon de goedkoopste nemen die de winkel heeft :')

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 14:31

Ja ik wil ook inderdaad niet de meest dure aanschaffen want hij zal hem natuurlijk niet heel intensief gebruiken.. althans opa is al oud en vind het wel leuk om wat op facebook rond te kijken (als hij dat straks snapt) en zoekt wat dingetjes op op internet over vroeger.. :o

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:36

Mijn oma had voorheen de ipad 2, kon ze goed mee overweg, vond ze erg fijn! Later kreeg ze een hele nieuwe ipad, nu kan ze er dus bijna niks meer mee omdat ze hem niet meer begrijpt etc.
Wel een tip, neem er ook een touchpen bij, mijn oma heeft erg trillende handen en de stylo helpt haar dus soms om het goede icoontje e.d. aan te klikken, wij hebben deze vooral aangeschaft omdat op deze nieuwe ipad gedeeld scherm zit waardoor oma dus enigszins in paniek raakte want ze snapte niet wat ze nu weer tevoorschijn had getoverd :')
Ook een goed hoesje is van belang oh en leer je opa de achterliggende apps te sluiten of doe dat zelf eens in de zoveel tijd want dat scheelt natuurlijk batterij etc!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:48

Hoe sluit je die achterliggende apps? :o

Kun je opa niet meenemen naar de mediamarkt om even uit te testen? :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:51

vuurneon schreef:
Hoe sluit je die achterliggende apps? :o

Kun je opa niet meenemen naar de mediamarkt om even uit te testen? :)

2 keer op de home knop drukken en dan de apps naar boven schuiven :D

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 14:56

Opa heeft mijn ipad air en de oude ipad van mijn moeder (een ipad 2 is dat geloof ik) al een aantal keer gebruikt en hij oefent samen met mijn moeder op hoe het werkt, dus dat zit wel goed.

Ik zat alleen even met het feit welk model ik het beste kon kopen voor hem.
Die tip van dat pennetje is zeker een goede, want met die af en toe trillende grote vingers is het juiste icoontje aanklikken niet altijd makkelijk ;).

Maar qua prijs is de aanbieding bij de MediaMarkt wel goed volgens mij? De Ipad air 2 16gb voor 425?

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 14:58

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:58

Ik zou opa ook lekker meenemen, maar waarschuw hem vast dat de MM best wel chaos kan zijn :+ En laat hem niet alleen gaan, ze hadden mijn opa een samsung telefoon meegegeven met de boodschap dat het een tablet was :+

Ik denk dat IPad wel het handigst is, mijn opa heeft een acer maar kan er helemaal niks mee. Een IPad is net wat duidelijk (vind ik zelf :P )

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 15:01

Ja qua merk zijn we er sowieso al wel uit dat we voor Apple gaan.
Wat ik tot nu toe aan tablets heb gezien vind ik dat verreweg de meest gebruiksvriendelijke variant en vooral overzichtelijk.

Ik moest vorige week eerst wel lachen dat hij een tablet wil, maar hij vindt het zo leuk :).
Moeten ook nog internet regelen in zijn huisje, want dat had hij hiervoor ook nog niet. :j

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:01

Mijn opa heeft een Samsung. Die apple 'rotzooi' vond hij niks, maar met deze is hij super handig en snel. Heel gebruiksvriendelijk dat ding en een stuk goedkoper dan ipads.

Moet zeggen dat ik apple gewoon altijd te duur vind voor wat je krijgt hoor, maar mijn opa is echt ook handiger met de samsung :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:06

Leuk zeg, dat opa online gaat. Je kan er ook (familie) foto's opzetten. Dan kan hij lekker foto's kijken. Heb je wel meer geheugen nodig.
Nog n tip: koop n hoed die de iPad meteen uitzet als je m sluit.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 15:15

Fijn dat jullie allemaal van die handige tips hebben!

Ik vind het ook super leuk dat hij internet krijgt en zo wat meer connectie kan maken met de buitenwereld. Ik denk dat hij facebook ook leuk gaat vinden dat hij de dingen van mij en mijn broertje enzo wat kan volgen incl foto's. Is toch anders dan dat je het hem verteld als je er bent.
Niet dat we niet meer langsgaan natuurlijk maar het is ook wel leuk als hij zich er een beter beeld bij kan vormen en gedurende de week ook wat dingen van ons voorbij ziet komen :).

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:58

rien10 schreef:
Leuk zeg, dat opa online gaat. Je kan er ook (familie) foto's opzetten. Dan kan hij lekker foto's kijken. Heb je wel meer geheugen nodig.
Nog n tip: koop n hoed die de iPad meteen uitzet als je m sluit.

Hoed! :D hoes.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:05

Als de ipad 2 nog te koop is dan zou ik daar voor gaan :j
16 gb is meer dan genoeg (heb ik nu ook op mijn ipad air), en 3g zou ik er ook niet bij nemen. Dan heb je een prima ipad voor een leuke prijs!
Bij Leapp vind je trouwens ook tweedehands ipads waar garantie op zit. Ook een idee!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:12

FB Is geweldig voor opa's en oma's! Mijn oma wou er nooit aan en zat dan altijd als ik er was de profielen uit te pluizen van mijn familie :+ Ook erg leuk dat je allemaal neven en nichten weer tegen kan komen, mijn vader is er helemaal blij mee (hij is geen opa, maar toch :P )

Als je voor een apple gaat, zou ik ook voor de twee gaan :D Zelf erg tevreden over en het is makkelijk te bedienen, mijn oma heeft hem getest :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:30

Mijn grootouder(s) hebben een iPad 2. Mini lijkt me voor die oudjes minder handzaam.

Oma (inmiddels overleden) was echt in no-time retehandig met dat ding. Zat mooi de hele dag te facebooken en op internet te loeren. Opa had er nooit zoveel mee, maar nu oma er niet meer is gebruikt hij de iPad en volgt hij het wel en wee van de hele familie via facebook. Er ontgaat hem niets :D.

Ach en als je ziet hoe snel een peuter overweg kan met een iPad dan is het ook geen wonder dat twee 85+ers het ook kunnen :)).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:49

Als het enkel voor het internetten is en wat spelletjes is 16gb genoeg. Ga je richting de foto's bewaren etc en veel spelletjes is 16gb echt te weinig. Dan zit hij zo vol. Dat is wel op te lossen door de foto's op te slaan of door te sturen, maar toch een puntje van aandacht.

Je hebt naast de gewone ipad tegenwoordig ook een maxi model. Ik vind het er niet uitzien, maar misschien wel handig voor opa?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:50

Waarom niet de gewone air, dus niet de 2? Ben m'n voor schoonmoeder ook bezig en dat wordt waarschijnlijk een gereviseerde air. Scheelt toch weer rond de 150 euro

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:53

Maximodel van ipad is helaas erg duur. Maar wel mooi en praktisch,die viel voor mij boven budget helaas. Ik heb een ipad 2 air. Met stuitproof otterbox die hem meteen beter vast te houden maakt ook.minder glad.

De ipad 2 is bijna niet meer tekoop. Ik had een 2 en nu een air. Is eigenlijk weinig verschil behalve dat ie dunner is. Maar met otterbox toch dik en zwaarder. Maar wel antislip en valproof.

En ik gebruik standaard een pen. Met vingers gaat het te vaak mis dankzij belabberde motoriek. Let bij die pen op goede grip. Beter een dikkere pakken die makkelijker vasthoud.
16 gb is meer dan voldoende ook met fotos. Als je verder geen gekke dingen doet gaat dat goed.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:55

Ik zou opa meenemen naar de Apple store. Heb het niet zo op mediamarkt.
Bij de Apple store kunnen ze je helemaal adviseren

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:57

purny schreef:
Ik zou opa meenemen naar de Apple store. Heb het niet zo op mediamarkt.
Bij de Apple store kunnen ze je helemaal adviseren

Mee eens, ook omdat je opa dan zelf kan uitproberen en kan voelen welke iPad goed werkt. Leuk dat hij 'digitaal gaat'!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:07

Ik zou ook naar een apple store gaan met hem. Dan kunnen ze hem ook persoonlijk helpen als er iets mee is. Ze zijn daar vaak erg behulpzaam! En knap!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:31

En verkoopgericht :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:24

Ik heb nooit meegemaakt dat ze je echt iets willen aansmeren bij de apple store. Inderdaad wel altijd heel vriendelijk en goed advies!