Tele 2 mobiel of Hollands nieuwe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Tele 2 mobiel of Hollands nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 21:41

Ik ben van plan om de nieuwe iphone SE te bestellen icm een abonnement waarbij ik ongeveer de helft vooraf betaal, en ik ben uitgekomen bij twee providers waarbij dat mogelijk is; Tele 2 en Hollands nieuwe.
Nu ben ik eens gaan googlen, en beide hebben vreselijk slechte reviews := Van een slechte service, geen reacties op mails, tot moeilijk doen met nummerbehoud en nog meer problemen..
Nu vraag ik me af, zijn ze echt allebei zo slecht, of zijn er ook positieve verhalen?
Welke zouden jullie aanraden, of juist afraden?

Lady24

Re: Tele 2 mobiel of Hollands nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:45

Ik heb een abonnement bij Hollands nieuwe en nog niet eens zo ontevreden. :)
Ja, je moet ze een beetje achter de broek aanzitten, maar ze hebben wel tot nu toe op alles snel gereageerd, ben zelfs nadat ik een mail gestuurd had de eerst volgende werkdag terug gebeld.
Tele 2 hoor ik idd meer slecht over, voornamelijk dat de MB's er zo vreselijk snel doorheen gaan. Daar heb ik met Hollands nieuwe geen last van.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:53

Over elke provider zijn slechte reviews...

Zelf zit ik bij Hollands Nieuwe, laatst beetje trage reactie van klantenservice, maar er kwam er wel eentje en ze hadden gewaarschuwd dat het druk was en langer kon duren. Mijn man is overgestapt naar HN en had idd een probleem met nummerbehoud, hierdoor moest hij langer bij zijn vorige provider blijven, maar die kosten heeft HN op zich genomen tot het probleem was opgelost, dus tsja. Wat ons betreft prima oplost.
Mijn vader zit bij Tele2 en heeft daar weer geen problemen mee.
Het zijn nou eenmaal de budget providers, die lage tarieven kunnen hebben door te bezuinigen op dingen. Zoals fysieke winkels en een 24 uurs klantenservice zonder lange wachtrijen. Prijs/kwaliteit is wat mij betreft prima in orde. Voor een duppie op de eerste rij is vaak de eis, maar geen reële verwachting bij een prijsvechter.

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:56

Ik heb denk ik al vijf jaar een abonnement bij Tele2. Nooit geen problemen gehad. Meerdere familieleden en vrienden die ook bij tele2 zitten en allemaal tevreden. Mijn moeder heeft in het begin wel wat problemen gehad, dit is netjes opgelost door de klantenservice.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:59

Ik heb ook HN, had het via (toen nog) studentmobiel.nl vastgelegd met nummerbehoud. Is bij mij goed gegaan allemaal.
Qua bereik was ik Vodafone gewend, en HN hoort hetzelfde bereik te hebben, maar ik vind die van HN beter .. :')

Wat ik zelf heel fijn vind aan mijn HN abo, is dat ik niet automatisch over mijn bundel heen kan. Ik krijg dan eerst een aantal waarschuwingen per sms dat de bundel bijna leeg is, en als die dan leeg is, is het ook gewoon op en kan ik niks meer :+ op die manier heb ik in ieder geval geen toren hoge rekeningen meer gehad.. :) je kan deze functie overigens ook uitzetten geloof ik.
Zal vast ook wel bij andere providers kunnen, maar dat weet ik niet, deze was lekker goedkoop

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:01

Vind ik ook een fijne Joanieke! Net als dat alles gewoon uit 1 bundel gaat, ook bellen/internetten in het buitenland (wel ander tarief!) en 0900 of 088 nummers gaan van mijn normale bundel, vond ik echt vooruitgang.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:02

Ik heb zelf tele2 al jaaaaren, ben enorm tevreden :) Alleen ik merk wel dat het bereik een stukje minder is in kleine dorpjes en afgelegen stukken :')
Mijn zusje heeft HN en loopt alleen maar te klagen, maar ik heb geen idee wat precies haar klachten zijn. Alleen dat het een *** provider is _O-

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:05

Dreamybol schreef:
Vind ik ook een fijne Joanieke! Net als dat alles gewoon uit 1 bundel gaat, ook bellen/internetten in het buitenland (wel ander tarief!) en 0900 of 088 nummers gaan van mijn normale bundel, vond ik echt vooruitgang.

Ja inderdaad! Ik heb er wel 1 GB bij, maar als dat op is gaat het over naar m'n 'geldbundel' waarmee ik ook uit bel en sms. En daarnaast, je houdt het geld ook nog eens 3 maanden, dus als ik ineens één dure maand heb merk ik dat amper omdat ik meestal nog wat over heb van de 2 maanden daarvoor :D
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 31-03-16 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:05

Mijn schoonzoon heeft Tele2 en vindt het bagger maar laatst waren ze in een gehucht en mijn dochter had geen tot slecht bereik met Vodafone en hij met Tele2 wel. Hij vindt de klantenservice een crime daar.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:07

Die 3 maanden is bij nieuwe abonnementen alleen niet meer, helaas. Maar gezien het verschil in kosten (eerst tientje voor 550 MB/SMS/belminuten, nu tientje voor 1000), ben ik toch naar een nieuw abo overgestapt.
Bij andere providers was je beltegoed al langer niet langer dan een maand geldig, jammer genoeg is HN daar dus in meegegaan.
Laatst bijgewerkt door Dreamybol op 31-03-16 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Yannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:07

Ik zit bij Tele2 en ben onwijs tevreden! Telefonisch word ik bij eventuele problemen goed geholpen! Ook heb ik vrijwel overal bereik.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:09

Dreamybol schreef:
Die 3 maanden is bij nieuwe abonnementen alleen niet meer, helaas. Maar gezien het verschil in kosten (eerst tientje voor 550 MB/SMS/belminuten, nu tientje voor 1000), ben ik toch naar een nieuw abo overgestapt.
Bij andere providers was je beltegoed al langer niet langer dan een maand geldig, jammer genoeg is HN daar dus in meegegaan.

Zeker weten? Ik heb mijn abonnement pas een jaar geleden afgesloten.. Maar het kan maar zo hoor! Ik heb het gelukkig nog wel, krijg elke maand als het goed is €15 beltegoed, en het net even opgevraagd en er staat nu €29 op :)

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:10

Ik zit bij HN, ben er tevreden over. Heb altijd goed bereik, zowel internet als gewoon bereik. Verder nooit storingen of dergelijke. Ik heb een sim only en als je bunder op is kan je niet meer verder bellen/internetten (net als bij pre paid zeg maar) tenzij je zelf via een sms opwaardeerd.
Dit vind ik zelf heel handig! Nooit meer ineens torenhoge rekeningen haha

Edit...
sorry ik heb weer alleen de OP gelezen en niet gezien dat dit antwoord al 10x gegeven is

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:13

Waar zie je de iPhone SE staan dan bij Hollands nieuwe? Want ik zie hem er nog niet op staan.

Ik heb ook Hollands nieuwe en ik vind het niet geweldig. Ze bieden ook altijd 'oude' telefoons aan. Dus de volgende provider wordt geen Hollands nieuwe.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:17

Joanieke schreef:
Dreamybol schreef:

Zeker weten? Ik heb mijn abonnement pas een jaar geleden afgesloten.. Maar het kan maar zo hoor! Ik heb het gelukkig nog wel, krijg elke maand als het goed is €15 beltegoed, en het net even opgevraagd en er staat nu €29 op :)

Is sinds een tijdje, alleen op nieuwe abonnementen. Mijne liep 2 jaar en kon ik dus zo laten of die termijn korter en meer mb/sms/belminuten. Toch voor het laatste gekozen.
Nu alleen nog zien uit te zoeken of een sms naar een goed doel voor storting ook uit de bundel gaat, dan sms ik mijn restant namelijk liever op naar goede doelen dan dat het gewoon vervalt.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:20

PrizTwir schreef:
Waar zie je de iPhone SE staan dan bij Hollands nieuwe? Want ik zie hem er nog niet op staan.

Ik heb ook Hollands nieuwe en ik vind het niet geweldig. Ze bieden ook altijd 'oude' telefoons aan. Dus de volgende provider wordt geen Hollands nieuwe.

Bij mobiel.nl (oude studentmobiel.nl), bijvoorbeeld, kun je dit gewoon zelf kiezen.. Net nog even voor de zekerheid gecheckt, maar je kan de SE kiezen met een HN abonnement

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:33

Ik ben één van de zeer ontevreden klanten van Hollandsnieuwe; breek me de bek niet open :x := Bij mij kregen ze het niet voor elkaar om mijn nummer over te zetten. Ik hing soms 45 minuten in de wacht bij de klantenservice, werd van het kastje naar de muur gestuurd en dus telkens afgescheept met 'we hebben een nieuw systeem, we hebben het heel erg druk, we hebben een achterstand weg te werken, onderbezetting van personeel op de klantenservice, etc., maar binnen twee weken lossen we het op.' Na vijf maanden (!) was het ze nog niet gelukt en heb ik het maar opgegeven; nu heb ik dus een ander nummer en dat was best onhandig. Er is hier zelfs een uitzending over geweest bij Radar, inderdaad vooral over problemen met nummerbehoud en klachten over de klantenservice.

Dreamybol schreef:
Het zijn nou eenmaal de budget providers, die lage tarieven kunnen hebben door te bezuinigen op dingen. Zoals fysieke winkels en een 24 uurs klantenservice zonder lange wachtrijen. Prijs/kwaliteit is wat mij betreft prima in orde. Voor een duppie op de eerste rij is vaak de eis, maar geen reële verwachting bij een prijsvechter.
Hier ben ik het mee eens; voor de prijs die je betaalt is het oké, mits je geen problemen hebt waar je de klantenservice bij nodig hebt. Nadelen aan hollandsnieuwe zijn dus die problemen met aanvraag tot nummerbehoud, moeilijk bereikbare klantenservice en ik heb ook niet overal mobiel bereik (wel internet). Ik ga wel zo snel mogelijk bij ze weg.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 08:09

Ook hier op bokt dus een hoop uiteenlopende ervaringen!
Het systeem van hollandsnieuwe lijkt me ideaal, en ook hebben ze in de uithoek waar ik woon meer bereik dan tele2. Maar ik wil wel echt mijn oude nummer behouden..

Op het moment zit ik bij Simyo. Prima provider, niet duur, maar ze hebben dus geen abonnementen met telefoon, en om de telefoon gewoon los te kopen moet ik mijn spaarpot plunderen wat ik ook niet graag doe..

@priztwir, ik zou de telefoon+abonnement bij coolblue willen kopen, daar heb ik verder goede ervaringen mee :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:18

Ik zit al 5 jaar bij Hollandsnieuwe en nooit problemen mee gehad.
Eerste keer dat ik het nam, geen problemen gehad met nummerbehoud. Wel hebben ze op hun website weinig telefoons staan, maar via belsimpel kan je iedere telefoon die je wilt combineren met Hollandsnieuwe. Mijn telefoon bestellen daar ging ook zonder problemen!
Ik woon in een uithoek aan de Duitse grens en heb altijd goed bereik. Ook kan je het HN niet over je bundel heen gaan en kan je tegoed uit je vorige perioden nog gebruiken. Ik ben erg tevreden :)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:21

Ik zit al 4 jaar bij Tele2 zonder problemen, ben erg tevreden. Het bereik is overal goed en het internet is prima. :)

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:40

Tele 2 doet niet moeilijk over nummer behoud. En dat is denk ik het enige plus punt.
Ik moet de tele 2 straf helaas nog tot december uitzitten en dan kan ik eindelijk overstappen.
Nee ga asjeblieft niet voor tele 2, tenzij je je telefoon niet gebruikt en er alleen naar wil kijken.
Berijk heb je nergens je ontvangt nergens wifi. Je data word opgeslokt terwijl je er niks mee doet evenals je belminuten zie je gewoon als sneeuw voor de zon verdwijnen.
En laten we maar niet beginnen over de slechte klantenservice.
Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.

Fijn dat een aantal mensen hier wel tevreden zijn met tele2 :')

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:51

Ik zat bij Hollands Nieuwe en het was een ramp. Tegoed dat 4 dagen te laat wordt overgeschreven, sloom internet. Ben blij dat ik er weg ben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 09:09

Jullie maken het me niet erg makkelijk :')

Dan wordt het misschien toch nog spaarpot plunderen :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:15

8nnemiek schreef:
Jullie maken het me niet erg makkelijk :')

Dan wordt het misschien toch nog spaarpot plunderen :+

Spaarpot plunderen in de zin van gewoon een los toestel aanschaffen? :Y)

In dat geval, zeg ik doen! Ik neem geen iphones meer bij een abonnement, je bent dan afhankelijk van de garantie van je provider, en de garantie van apple is echt ideaal :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 09:21

Dat ga ik zeker overwegen na alle berichten die ik heb gelezen!
Ik zou de telefoon (met abonnement) wel bij coolblue bestellen, die hebben op zich ook een goede garantie, maar het abonnement wat ik nu heb van simyo is eigenlijk gewoon fijner.. ik kan het maandelijks aanpassen en nooit geen problemen met bereik of beltegoed ofzo.. Alleen zie ik er altijd zo tegenop om mijn spaarrekening te zien krimpen :+ Het is toch weer bijna 600 euro in een keer foetsie :=