Slaapvide: hoe gezellig maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

Slaapvide: hoe gezellig maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 17:39

Mijn vriend en ik wonen sinds augustus samen in een klein appartementje (zo'n 38 effectieve m2's). De verhuurder heeft er een slaapvide in gemaakt, zodat er iets meer ruimte is om te leven. Opzich hartstikke leuk en handig, ware het niet dat het ding op het hoogste punt (schuine wanden) slechts 1.30m hoog is. We hebben al zelf een extra laag bed gemaakt en gelukkig lig je bij het slapen meestal plat }:0 dus echt grote problemen zijn er niet.
Het is alleen erg moeilijk om er een gezellige slaapkamer van te maken, mede door de schuine wanden die tot aan de vloer lopen. Daarnaast gebruiken we een deel van de ruimte ook om rommel op te slaan.

Ik vroeg me af of er hier misschien bokkers zijn die ook zo'n soort ruimte in hun huis hebben? Hoe hebben jullie die ingericht? Hoe werken jullie rommel weg?
Mensen zonder vide maar met ideeën zijn natuurlijk ook van harte welkom! :j

Een klein beeld van de ruimte:
Afbeelding

Afbeelding
Zoals je kan zien, hebben al kerstverlichting opgehangen voor wat meer sfeer. Ziet er 's avonds hartstikke leuk uit, maar doet 't toch nog niet helemaal...
Het bed een kwartslag draaien is misschien een idee, maar ik zou niet weten waar ik dan met al onze troep heen moet... :o

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:48

Ik zou onder de kerstverlichting met schoorsteen kant wat fiksen om de kratjes netjes in te zetten. Ziet het er gelijk een stukje minder rommelig uit.
Aan de wand gemonteerd met een paar legplanken.
Als niet in de breedte kunt moet je in de hoogte evv!

Dan zou inderdaad het bed kunnen draaien en misschien de wake-up light op een verhoginkje/nachtkastje zetten.

Anoniem

Re: Slaapvide: hoe gezellig maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:56

Misschien dunne gordijntjes om een soort hemelbed idee te creëren? Daarmee kun je ook meteen de troep uit zicht werken.
Bij dat stuk muur naast te trap zou ik zeker planken maken, met of zonder deurtje er voor of mooie manden.
Het bed zou ik idd draaien en dan (een van) de zijkanten dicht maken en daar achter een schuifdeur of zelfde gordijntjes spullen opbergen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:00

Je hebt van dat doek, dat kun je op het ''plafond'' spannen en daar zitten dan allemaal lichtjes in. :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:17

Heb je een Pinterest account? Zo ja, zoek eens op tiny bedroom loft of small bedroom loft.

Zoals deze:

Afbeelding

Afbeelding

Algemeen: zorg voor mooi beddengoed, een mooi sprei en een mooie hanglamp, dat geeft al een gevoel van luxe. En misschien een paar mooie houten kisten om je spullen in op te bergen?

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:21

Ik heb ook een slaapvide. Nog kleiner dan die jullie hebben.
Ik heb het heel simpel gezellig gemaakt door een schilderij en een sterrenlamp. Vooral de lamp geeft een berg sfeer, ben er nog steeds weg van :)

Afbeelding

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:23

Wat een briljant apparaat MalaQ!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:33

Ik zou sowieso het bed een kwartslag draaien zodat de hoofdeinden bij de houten balken hebt. Ik zou ook kijken of je iets kunt doen met deze houten balken, bijvoorbeeld potten met bloemen erop, of je maakt er een heel smalle sidetable waar je gezellige spullen op kunt zetten als 'achterkant/hoofeinde) van het bed.

Onder de schuine kanten zou ik dan of mooie opbergbakken kopen (eventueel met schuine kant), of iets van gordijntjes maken waar alles achter kan.

Én ik zou de verlichting in de nok maken, als een soort slinger en niet zo strak langs de muren.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 21:55

Leuke ideeën komen er voorbij! Soms wel lastig om uit te voeren in zo'n kleine ruimte (en vooral voor de hoeveelheid troep die er staat, is een stuk meer dan het lijkt).

Heb intussen wel 3 dozen naar beneden gehaald, maar het ziet er echt totaal niet leger uit... :')

Plankjes moet ik even kijken hoe haalbaar dat is, het stuk bij de trap is namelijk best krap.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:20

Ik denk dat allemaal dezelfde dozen (qua grootte en kleur) ook al veel rust geeft in de "rommel".
Hou je verder van hout dan zou je de ombouw van de kratten/dozen van hout kunnen doen, lekker rustiek.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:34

Als je een beetje handig bent, of iemand kent die handig is. Kun je kasten maken met schuifdeuren bij het schuine stuk waar je niet loopt. Daar kun je dan je rommel opbergen. Het was ook leuk geweest om het bed hoger te bouwen en daaronder kastruimte, maar daar is de ruimte te breed voor denk ik.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:42

MalaQ schreef:
Ik heb het heel simpel gezellig gemaakt door een schilderij en een sterrenlamp. Vooral de lamp geeft een berg sfeer, ben er nog steeds weg van :)

[ Afbeelding ]

Waaauuuuw! Welke lamp is dat, heb je een linkje?

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:43

Kun je geen bed met laden nemen?
Dan ben je die rommel kratten kwijt

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 09:45

ArankaM schreef:
Als je een beetje handig bent, of iemand kent die handig is. Kun je kasten maken met schuifdeuren bij het schuine stuk waar je niet loopt. Daar kun je dan je rommel opbergen. Het was ook leuk geweest om het bed hoger te bouwen en daaronder kastruimte, maar daar is de ruimte te breed voor denk ik.

Bed hoger maken is ivm de hoogte geen optie. 1,30m is echt niet hoog, helaas. En normaal bed paste al niet. Bij deze hangt de lattenbodem 1 cm boven de grond.

Schuifdeurtjes wil ik heel graag, maar vl is nog niet erg enthousiast. Dus zit nu te denken aan een tussenoplossing met semitransparante rolgordijntjes oid.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:51

Tja, hoeveel geld wil je kwijt?
Afbeelding

Wat een vriendin van mij heeft gedaan is het bed op houten kratten gezet en aan het hoofdeind houten aardappelkistjes.
Verder heeft ze een doeken opgehangen
Afbeelding

Afbeelding

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:58

Je bent het snelste klaar met van die dozen met een schuine kant. Dat staat al een stuk rustiger en je behoudt je opbergruimte. Op de voorkant evt een vrolijk behangetje of sticker. Deze dozen kosten €4,00 en je bent zo goedkoop klaar.

Afbeelding

Verder zou ik het bed een kwartslag draaien.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 13:50

Die dozen zijn idd heel handig, maar voor ons zoldertje helaas al te hoog. Het moet echt heel laag zijn allemaal.

Vandaag eens begonnen door het bed te draaien. Vind dat het er meteen al een stuk vriendelijk uitziet, al is het bij de trap wel errug krap... :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:56

Kan je niet aan die balk een kleed/doek/gordijn maken waar de troep achter kan? Troep uit het zicht, leuk kleurtje zodat het heel anders toont.
Voordeel van een kleed is dat als je er meer achter zet het ook kan als dat nodig is (wat bij een schot maken niet kan).

Misschien een mooie canvas boven het hoofdeind?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 18:58

Ik zou kiezen voor (houten/rieten) manden, dat oogt leuker dan deze klapkratten. Gordijntjes zijn ook snel rommelig.

Ook zou ik kiezen voor een dik matras met oplegger als bed. Aan deze ombouw kan je je alleen maar stoten. Bovendien heeft het geen functie.

En dan inderdaad een mooie decoratieve lamp zoeken.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:55

ingvdh schreef:
Je bent het snelste klaar met van die dozen met een schuine kant. Dat staat al een stuk rustiger en je behoudt je opbergruimte. Op de voorkant evt een vrolijk behangetje of sticker. Deze dozen kosten €4,00 en je bent zo goedkoop klaar.

[ Afbeelding ]

Ik vind dit echt een goede, betaalbare en simpele oplossing. Daar zou ik voor kiezen. Zeker als je de achterkantjes waar je tegenaan kijkt een leuk behangetje oid geeft.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 00:10

Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als het licht in de nok hangt. :)
Lijkt wat minder 'strak'. Spullen in gezelliger opbergers (zoals grote rieten manden) zal ook huiselijker maken :)

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 01:41

Marit schreef:
MalaQ schreef:

[ Afbeelding ]

Waaauuuuw! Welke lamp is dat, heb je een linkje?

https://www.megagadgets.nl/laser-stars-projector.html

Hij is nog in de aanbieding ook! :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 02:32

Als je nou die balken aan de zijkant afdicht naar beneden met hout of met gordijn. Dan zijn die dozen uit het zicht. Ziet het er meteen stuk minder rommelig uit.

Dan zou ik een tapijtje op de vloer gooien waar over is. Dat hout ziet er zo saai uit. Bovendien denk ik dat je ook een heel stuk kleur mist. Donkere kleuren maken de ruimte kleiner. Maar je kan er ook een beetje mee spelen. Een donkere vloer en achterwand kunnen bv zorgen dat de rest weer hoger lijkt.
Je kan ook gordijnen nemen als je niet wil verven.

Die kerstlampjes zijn overigens geen gek idee. Maar als je ze zo ophangt lijkt de ruimte veel smaller en lager. Terwijl als je ze in de lengte over de balken hangt... Dan trekt dat meer de aandacht en lijkt de boel meer lang.

Zo'n bed in een bakje ( :) ) geeft de ruimte ook wel een klein beeld. Had ik zelf misschien niet gedaan. Maar misschien kun je daar ook iets met kleur doen?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 06:57

Tapijtje of tapijtjes? Van die kleintjes van ikea dat je kleurtjes combineert? Misachien 1 of meerdere muurstickers?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 07:30

Bij cottonballlights.com heb je in ieder geval gezellige lampjes. Dan wat leuke stoffen ophangen en t is al een heel ander gezicht.