Wat een hoop reacties meteen al! Leuk!
MoonChloe schreef:Is een scooter of zo'n miniautootje geen optie? Zeker als je zeer weinig kilometers maakt. Ik ga even voor het gemak ervan uit dat je 5 dagen per week de auto meeneemt. 90:5= 18. 18 km per dag. Dat is op zich zeer goed te doen met een scooter. In aanschaf en onderhoud is het ook goedkoper.
Ik ga toch liever voor een auto. Ik moet regelmatig best wat spullen meenemen en ik vind het ook fijn voor eventueel met vakantie. (Ga in Augustus naar de Ardennen dus is beter dan OV) xD
Daarnaast studeer ik af deze zomer dus zal ik daarna wat meer budget krijgen en mogelijk ook verder moeten gaan reizen ivm een nieuwe baan/geen studenten OV meer. Tis dus meer ga ik nu een auto kopen of moet ik het nog even een paar maanden uitstellen en mijn ouders auto blijven lenen?
Maris schreef:1500 euro voor een auto is niet erg veel. Heb je wel iemand in de buurt die veel van auto's weet ? Want zeker als je zo'n oude auto ( voor dat bedrag zal je geen jonge 2de hands vinden waarschijnlijk) wilt gaan kopen moet je wel zeker weten dat het veilig is. Of kopen bij een garage, dan heb je wat meer zekerheid en vaak ook een APK bijvoorbeeld.
Mijn vader weet veel van auto's en heeft er zelfs eentje gebouwd
Dus als ik eenmaal ga kijken zal hij wel het een en ander aan de auto's kunnen zien en kleine mankementen kan ik samen met hem oplossen wat erg scheelt in onderhoudskosten. Echter, hij heeft niet veel inzicht op het moment wat goede leuke auto's zijn die ook betaalbaar zijn. Daarom ook dit forum
Ik weet dat 1500 niet veel is, maar helaas op dit moment niet echt meer budget nog....
Citaat:
Die 200/250 euro, kan je die uitgeven aan je auto of is dat al je leefgeld?
Dit is puur voor de auto. Ik leef nog bij mijn ouders en heb bij dit bedrag al rekening gehouden met een bedrag over houden om te sparen/extra uitgaven/leuke dingen en zo.
Voor al die auto's moet ik een keertje goed gaan zitten en vergelijken en alles
Had echt niet zoveel reacties verwacht in een kwartiertje
Dus alvast heel erg bedankt allemaal!
En ik weet dat verzekering ook nog een puntje is... Mijn vader heeft het al eens nagevraagd hoe dat zit met wel al 4 jaar schade vrij rijden in mijn ouders auto's, maar dit telt helaas niet. Maar eerst een auto kiezen op aankoop, zuinigheid, algemene betrouwbaarheid en wegen belasting denk ik dan maar. Laatste stap is dan kijken hoeveel een verzekering zou kosten en waar ik die dan zou afsluiten.