Zoals vele van ons heb ik al lang een droom: een eigen paard. Helaas is dat tot nu toe alleen bij dromen gebleven, en ik denk dat dit ook een tijdje zal blijven. Maar voor hoelang?
Momenteel heb ik een baan van 40 uur in de week als uitzendkracht, omdat ik dit jaar een tussenjaar heb. Ik verdien momenteel voldoende om een eigen paard aan te schaffen, maar dit is niet verstandig omdat ik van de zomer wil gaan studeren, ik bij deze baan geen zekerheid heb en daarnaast zal ik ook niet echt de mogelijkheid hebben om te sparen. En dat terwijl dit juist het moment is om te sparen, ik woon namelijk nog thuis en heb bijna geen vaste lasten.
Maargoed, ik ga als het goed is in het nieuwe schooljaar weer aan een hbo studie beginnen. Zodra ik die afgerond heb hoop ik dat ik een vaste baan heb en genoeg gespaard heb zodat ik het huis uit kan. Dit zal echter nog wel een jaar of 3-4 duren(ik ben nu 18) Huren wil ik liever niet, het liefst koop ik. Echter ben ik 'happy single' en ik verwacht dit ook nog wel een tijdje te blijven.
Maar nu vraag ik me af, is dit financieel wel mogelijk? Alles wordt tegenwoordig maar duurder en duurder, en de paardenhobby is nou eenmaal niet goedkoop, waardoor ik bang ben dat een eigen paard er nooit in gaat zitten. En dat terwijl het echt, hoe kinderachtig het ook klinkt, het echt mijn grote droom is. Eigenlijk moet ik me er nog niet druk over maken, het is nog lang niet zo ver. Maar toch spookt het door mijn hoofd heen.
Dus Bokkers, kunnen jullie mij vertellen : Alleenstaand, een eigen huis en een eigen paard. Kan dat? Of alleen als je écht een goede baan hebben of als je alleen op brood en water leeft?

) en probeer zo veel mogelijk kansen aan te pakken om wat extra's te verdienen.
ik had toen de tijd niet veel inkomen maar ruim genoeg om mijn verzekering en de kosten vd paarden eruit te halen (woonde gratis bij vriend)
en heb twee paarden. Eentje had ik al op m'n 14e, de ander heb ik deze zomer ook 9 jaar. Ik had en heb een goede baan, paarden staan goed en ook de kat krijgt goed te eten. Dus ja, het kan zeker wel. Wel heb ik de paarden niet zelf aan hoeven schaffen, dat scheelt wellicht ook wat