Scooter start niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie93

Scooter start niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 14:00

Help!!

Wij zijn radeloos.

Het gaat hier om een Sym mio 50, 4 takt.

Uitgevallen en niet meer aan te krijgen, ligt al uit elkaar en zijn al alles aan het uitproberen en hopelijk hebben jullie de oplossing want wij hebben geen idee meer!!

- bougie vonkt en is nieuw, oude vonkt ook nog goed
- krijgt benzine + tank zit vol
- heeft compressie(9)
- remmen reiniger direct in gespoten werkt niet.
- Carb was schoon
- olie is ververst en zit vol
- luchtfilter is ook schoongemaakt

heeft iemand het verlossend antwoord voor ons want wij zitten echt met ons handen in het haar.
Laatst bijgewerkt door Valerie93 op 20-02-16 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:03

Olie? Of krijgt hij teveel.of te weinig benzine? Luchtbel derin?
Laatst bijgewerkt door othelloster op 20-02-16 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Valerie93

Re: Scooter start niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 14:04

vergeten er bij te zetten, zit hele maal vol en is schoon

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:04

Als ik jou was had ik even een scooter zaak gebeld. vaak is het iets kleins en kunnen ze het zo voor je oplossen. voor dat je zelf misschien iets kapot maakt.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 14:05

judith__ schreef:
Als ik jou was had ik even een scooter zaak gebeld. vaak is het iets kleins en kunnen ze het zo voor je oplossen. voor dat je zelf misschien iets kapot maakt.

gaan straks ook even langs, we zijn zelf aardig handig met scooters repareren maar hier komen we gewoon echt niet uit.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:06

Naar een scooterzaak brengen?

Overigens wilde die van mij laatst ook niet starten, geen idee wat er was, thuis dachten ze dat er een nieuwe accu in moest. Dus naar de scooterdealer gebracht en het probleem bleek enkel het stekkertje achter het knopje van elektrisch starten te zijn. Die was losgeraakt waardoor het knopje indrukken geen nut meer had. Stekkertje terug ingestoken en toen startte hij weer :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:07

Is er niet per ongeluk (regen) water in de tank gekomen doordat de scooter bijvoorbeeld buiten staat gestald?
Bij teveel water in de brandstof start hij echt niet!
Sproeier verstopt met een vuiltje komt ook vaak voor.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 14:09

sterkkers zijn nagekeken, je hoort dat die wil aanslaan maar hij slaat niet aan, je ziet ook een straaltje benzine in de carb als je start.

regenwater kan niet, staat in de tuin inderdaad maar wel altijd onder een zeil.
Sproeier is volgens mij al nagekeken door mijn pa (weet even niet zeker.)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:01

toch maar eens het sproeiertje nakijken

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:05

Ik heb dezelfde scooter :))
al geprobeerd de tankdop er af te halen? (Ze schijnen wel eens vacuum te zuigen)

Je probleem klinkt als die van ons (je hoort dat hij bijna start maar wil net niet) dat lag toen aan de accu!
Je zou hem even aan de acculader kunnen doen (dit heeft bij ons geholpen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:06

Probeer eens deodorant in de luchtfilter te spuiten (niet te vaak doen anders start hij niet meer zonder). Dat heeft de mijne ook gered, daarna was het weer raak en bleek dat de carburateur verstopt zat. Die heeft de scooterwinkel toen schoongemaakt en rijdt nu als een zonnetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:08

Hoe oud zijn je bougiekabels? Oude bougiekabels willen nog wel eens last hebben van weer zoals vandaag.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 21:10

Bougie en kabels zijn nieuw.
Accu is in orde is volledig opgeladen.
Carb. Is los geweest en nagekeken en helemaal schoon. Krijgt ook gewoon benzine zelfde als dat de bougie nat is.

Zijn langs scooter winkel geweest en die zeggen dat het waarschijnlijk de uitlaatklep is. Dus maandag maar weer proberen.

Tankdop is open geweest omdat me pa met contactslot problemen had omdat hij niet snapte Hoe die werkte haha

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 21:12

Danique schreef:
Probeer eens deodorant in de luchtfilter te spuiten (niet te vaak doen anders start hij niet meer zonder). Dat heeft de mijne ook gered, daarna was het weer raak en bleek dat de carburateur verstopt zat. Die heeft de scooterwinkel toen schoongemaakt en rijdt nu als een zonnetje.

Hebben we al met remmen reinigen gedaan ook met benzine in spuiten in carb heeft geen zin. Hij slaat gewoon niet aan

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:27

weet niet of er een electronische ontsteking op zit. Indien niet, kan het zijn dat het ontstekingsmoment niet goed meer "op tijd" staat. Hij vonkt dan wel, maar op het verkeerde moment.

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:29

Ik heb ook dit probleem gehad, accu opgeladen etc. Maar hij deed het gewoon niet meer. Uiteindelijk bleek het toch de accu te zijn. Nieuwe gekocht en erin laten zetten en hij deed het meteen weer!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 21:33

frankiej schreef:
weet niet of er een electronische ontsteking op zit. Indien niet, kan het zijn dat het ontstekingsmoment niet goed meer "op tijd" staat. Hij vonkt dan wel, maar op het verkeerde moment.

Dan zou die met kicken wel aan moeten gaan lijkt me.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 21:33

WoodyThePug schreef:
Ik heb ook dit probleem gehad, accu opgeladen etc. Maar hij deed het gewoon niet meer. Uiteindelijk bleek het toch de accu te zijn. Nieuwe gekocht en erin laten zetten en hij deed het meteen weer!

Hij reed en viel toen uit sindsdien niet meer aan te krijgen. Kan mijn eigen accu van scooter erin zetten om na te kijken

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:38

Valerie93 schreef:

nee hoor, dan zal ie echt niet starten. Als hij bijvoorbeeld pas vonkt als de zuiger zijn bovenste dode punt al lang gehad heeft en de compressie dus alweer gedaald is, zal het brandstofmengsel niet voldoende ontsteken.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:44

Ik heb er geen verstand van, maar mijn mio 50 hield er van de zomer ineens mee op. Toen was het de bobine (schrijf je dat zo?) en hij deed het mooi niet meer. Laten maken en probleem verholpen!

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:47

Kan iets simpels zijn als een verstopt benzine slangetje..koppel deze is af van de tank en even doorblazen.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 21:47

frankiej schreef:
Valerie93 schreef:

nee hoor, dan zal ie echt niet starten. Als hij bijvoorbeeld pas vonkt als de zuiger zijn bovenste dode punt al lang gehad heeft en de compressie dus alweer gedaald is, zal het brandstofmengsel niet voldoende ontsteken.

Staat erbij op het lijstje wat we nog kunnen proberen

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 12:27

het is weer maandag wat betekend sleutel dag!

- accu omgewisseld heeft geen nut gehad.
- uitlaatklep open gehad, druppelde iets olie uit maar dit leek ons als smering te moeten werken. ook draaide het pennetje wat erin zit gewoon rond zoals het hoort.

pff nu maar weer verder het lijstje afgaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:08

Ontsteking?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:12

Even starten met startkabels aan de auto, als het iets in de ontsteking is krijg je hem dan aan.