Op zoek naar appartement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Op zoek naar appartement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 21:09

Ik ben voor mijn dochter op zoek naar een appartement met 2 slaapkamers.
Ik heb haar ingeschreven bij 1 huurderssite.
Er zijn er ook zoveel.
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
En als ik dan uiteindelijk een geschikt appartement gevonden heb en ik wil reageren,dan moet ik me abboneren voordat ik kan reageren.
(varieerd van 20 euro per maand tot 30 euro per half jaar)

Ze staat uiteraard ingeschreven bij de woningbouw, maar de wachtlijsten zijn jaaaaaren.
Dus vandaar in de tussentijd opzoek naar een (particulier)appartement.
Ze zoekt zelf ook,maar ik heb meer tijd.
(ze studeerd)

Weten jullie misschien een goede site waar je je kan aanmelden?
Of weet iemand een appartement te huur?

Ze zoekt een 2 slaapkamer appartement voor ongeveer 550 euro incl. gwl.
In het gooi.
Liefst Hilversum.

Ik kijk op funda,huurda,benopzoek.nl, woningzoek.nl, esteon.com, huurprofielen.nl enz.

Szan

Re: Op zoek naar appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:10

Al via een makelaar gezocht?

In die regio een appartement met 2 slaapkamers vinden voor dat bedrag wordt wel een pittige opgave.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:13

In het gooi wordt wel heeel lastig! Wie weet hilversum idd.. Maar incl nee dat gaat je denk ik niet lukken (wil je ook een beetje op een fatsoenlijke locatie zitten)

Maar zou marktplaats in de gaten houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:14

Stipje, zelf ook opzoek naar een 2 kamer appartement met mijn vriend. Ons budget is max €750 per maand inclusief. Omgeving Zuid-Holland (Den Haag, Rotterdam, Leidschendam etc.)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 21:15

Ik weet het.
Maar ze zijn er wel.
Zou komen op ongeveer 480 exc. gwl.
Makelaars heb ik ook bekeken ja.
Die hebben wel wat aanbod,maar veelal eengezinswoningen.
En dan loopt de prijs al snel op naar 1000 euro.
Of ze bieden kamers/studios aan.
Dat is met gedeelde keuken en toilet.
Dat zoekt ze dus echt niet.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:17

Succes...
In het gooi voor 550 euro een appartement met twee slaapkamers inclusief gas, water en licht.. :').
Funda is een goede site om op te zoeken trouwens, maar om echt iets te vinden, moet of het budget aangepast worden, of de eis van twee slaapkamers en dan is het nog mazzel hebben.
Voor dat bedrag vindt ze heel misschien een appartement in een minder fijne wijk. Ik denk dat je dochter zich toch ook prettig moet voelen in haar leefomgeving. Niet dat dat niet kan hoor, maar ik zou er goed over na denken :).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:19

Eerlijk? Ik denk dat je je criteria of je budget een beetje bij moet stellen. Ik woonde zelf in een studio appartementje in Breda (wel studentenstad maar niet een van de groten dus) van 35m2 voor €466 excl. via een woningbouwvereniging. 2 slaapkamers voor 550m2 op zo'n locatie in de particuliere sector klinkt als een speld in een hooiberg.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:22

Is er niet zoiets als studentenwoningweb voor die omgeving?

Ik woon trouwens zelf in Amsterdam, 21m2 (eigen keuken en badkamer) en betaal daar 615 euro incl. pm voor := Dat is dus gewoon een 3 bij 7 meter hok, voor Amsterdamse woorden groot, maar als je er woont is het wel klein hoor :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:24

Gaat je dochter er alleen wonen? Waarom niet 1 slaapkamer? Voor 2 slaapkamers zit je vaak rond de 600-700.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:29

Eens met bovenstaande.. Ik heb voor die prijs net een appartementje gevonden van 27m2 (woonkamer en een slaapkamer) eigen keuken en douche, gedeeld toilet.. In Groningen. En dat was al echt een hele lage huurprijs voor daar.
Huurprijzen in de randstad liggen nog een tikje hoger en zijn de afgelopen tijd enorm gestegen.. Gaat dus denk ik heeeel lastig worden.

Heeft ze recht op huurtoeslag? Misschien dat de huurprijs dan nog wat hoger kan?

Ik heb in ieder geval pararius.nl goed in de gaten gehouden en een aantal makelaars gebeld. Kost wat (makelaarskosten), maar dat gaat wel het snelst. Kamernet.nl moet je vaak enorm snel bij zijn wil je überhaupt een kans maken

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:32

Wauw. Als je dat vindt in de particuliere sector, meld even waar, dan heb ik ook nog wel wat vrienden die graag met die huisbaas in zee gaan.. :')

Ik betaal gewoon de maximale huurtoeslagprijs voor mijn appartement, hartje Arnhem centrum voor 60m2 met een slaapkamer en een balkon van 20m2. En dit was al een speld in een hooiberg...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 21:39

Selina schreef:
Gaat je dochter er alleen wonen? Waarom niet 1 slaapkamer? Voor 2 slaapkamers zit je vaak rond de 600-700.
Ze is zwanger.
De 2-de slaapkamer zou babykamer moeten worden.
Het mag ook 1 slaapkamer zijn, als het een grote is.
Dan zouden ze daar zelf 2 kleine van kunnen maken.

Ze zit nu in een oud geval, lekkende badkamer, tocht in de woonkamer, bouwvallige slaapkamer en keuken is een te groot woord voor de keuken. (Gasstel en spoelbak)
Ze betaald nu 750 inc maar dat is eigenlijk te duur.

Ik had een mooi appartement gevonden met 2 slaapkamers, voor 450 exc.
Maar die was ook meteen alweer verhuurd.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:44

Heb je al aan anti-kraak gedacht? Is niet duur, en als je geluk hebt kun je best een lange periode op een leuke plek terecht komen. Of je hebt pech en moet er na een paar maanden weer uit, het blijft een risico natuurlijk.

Vaak verhuren huiseigenaren hun koophuis/appartement als ze eruit willen maar het niet kwijtraken. Ook dan kun je best lang ergens zitten, al zul je eruit moeten als het verkocht wordt. Maar als jouw dochter snel iets betaalbaars zoekt in die dure regio en flexibel is qua verhuizen, zou je het kunnen overwegen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 21:46

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:47

Anti kraak mag niet met kinderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:49

Lijkt me ook enorm risicovol..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 21:49

Had er ook nog nooit van gehoord?

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:51

Oh, ik wist niet dat er ook nog kinderen bij waren. Maar dan is iets meer vastigheid wel beter ja… nou, succes met de zoektocht gewenst!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 22:06

Ze is nu zwanger, dus het kind is er nog niet, maar dat komt er natuurlijk wel aan. :)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:28

Vergeet ook niet op marktplaats te kijken, daar staat soms ook wel wat leuks op :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:09

Is ze nog geen 23?

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:21

Even op de Facebook in de regio's een berichtje plaatsen
Verder ben je al redelijk up to date qua site's. Echter is in het Gooi de prijs voor de
eisen die gesteld worden niet helemaal reeel. Het kan, maar het is waarschijnlijker dat je meer
kwijt bent

powerhorse2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:27

Hang ook briefjes op bij de supermarkt bij die prikborden
daar op locatie Hilversum bij alle winkelcentra en dan ook
in een straal erom heen.
Soms door wijken heen rijden omdat mensen soms ook
zelf iets aanbieden en dit zelf achter hun raam aanbieden
en soms vindt je ook appartementen boven een winkellocatie
of boven een autobedrijf dat zijn de bedrijfswoningen
daar kan je ook informeren.

Geen idee of je met de komst van een kind bij de woningbouw vereniging voorrang /urgentie krijgt.

Soms kopen studenten onder elkaar althand hun ouders iets en wordt er dan verhuurd
maar dan met je elkaar goed kennen of de koper van het pand moet goed bij kas zitten en de verhuurder worden

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:28

Dat vind je voor die prijs niet. Een vriend van mij verhuurt appartementen in het Gooi en dat is al rond 700 ong excl. Maar als ze ouder is dan 23 kan ze huursubsidie krijgen. Wel zou je voor die prijs een studio moeten vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:30

Eerlijk gezegd denk ik dat het particulier niet mogelijk is. Hilversum is best een knooppunt (aan te rijden vanaf zowel Utrecht als Amsterdam) en daarbuiten is zelfs voor achtergestelde regio's 550 incl voor een tweekamerappartement al aan de krappe kant. Als sociale huur niet mogelijk is dan zou ik toch echt kijken of er andere mogelijkheden zijn.. De eisen verlagen (wat me lastig lijkt met een baby op komst) of toch kijken naar mogelijkheden om meer te gaan betalen.