Ik woon in een statige wijk net buiten het centrum van een stad. De straat bestaat uit zo'n 10 grote herenhuizen. Daarvan zijn er 2 als studentenhuis in gebruik, 7 als 'gewone' woning en 1 ingedeeld in 3 appartementen (beneden, 1e verdieping en 2e verdieping). Tegenover het huis is een hotel met beperkte parkeergelegenheid. In een van die appartementen woon ik.
Voor de deur heb je parkeerhavens. Daar passen 3 auto's in, mits een beetje aansluitend geparkeerd. Om te kunnen parkeren, heb je een vergunning nodig.
Nu zat er een aantal weken geleden een anoniem briefje onder mijn voorruit of ik 'socialer wil parkeren'. Vandaag bleek die van mijn buurvrouw te komen. Zij wil niet dat ik mijn auto (bij een lege haven) in het midden parkeer. Zij vindt dat als je als eerste komt, je je auto gewoon aan het begin moet neerzetten omdat anderen dan niet om mijn auto hoeven te parkeren. Echter, ik zet mijn auto bewust in het midden neer omdat ik dan zeker weet dat er dan nog 2 auto's bij kunnen. Als ik hem namelijk aan het begin neerzet, zet zij haar auto zo neer dat er verder niemand meer bij kan (en in de praktijk betekent dat bv dat mijn vriend die pas laat thuiskomt, zijn auto sowieso aan het eind van de straat kan neerzetten).
Daarnaast gaf ik aan dat ik in het midden parkeer omdat ik niet onder de bomen wil staan ivm vogelpoep. Waarop zij zei of dat wel sociaal is om dan je burens auto maar onder de vogelpoep te laten komen...
Ik gaf aan: wie het eerst komt,
Ze sloot af met dat alle buren die zij gesproken had, mijn parkeergelegenheid asociaal vinden. Ik ben echter van mening dat ik juist sociaal bezig ben.
. Hoe oud is die?
exact dat!
maar voornamelijk alleen bij te smalle parkeerplaatsen zodat ik mn deur tenminste kan open doen zonder dat ik mn kinderen moet pletten om ze erin te krijgen.
dan doe je netjes wat ze vraagt. Alleen zal ze toch soortement van moeten fileparkeren ook. Een keer doen en kijken hoe ze reageert.