Smartwatch met Android

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Smartwatch met Android

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 16:14

Zijn er Bokkers die al een smartwatch hebben met Android Wear? Welke hebben jullie en wat is jullie ervaring ermee?

Ik moet heeeeeeeel eerlijk toegeven dat ik wel een zwak heb voor gadgets... := Ik heb even gewacht met aanschaf van een smartwatch, maar ik heb de knoop doorgehakt en heb er eentje besteld. Mijn Moto 360 zou ik volgende week binnen moeten krijgen. *\o/*
Afbeelding
http://www.moto360sport.com

Hebben jullie suggesties voor interessante en/of paardgerelateerde apps? Een smartwatch lijkt mij bijvoorbeeld niet alleen handig voor Google maps, maar ook voor mijn Endomondo Tracker app voor de statistieken. :)

Zijn er bijvoorbeeld ook al leuke/handige paardgerelateerde watchfaces beschikbaar voor Android Wear?

Melisjeee

Re: Smartwatch met Android

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:16

Ik heb de eerste versie van de Moto 360! Leuke gadget om te hebben :))
Echt paardgerelateerde apps heb ik nog niet echt op gezocht dus daar kan ik je niet mee helpen!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 16:16

Heb jij geen Endomondo draaien dan? Of andere app om je buitenritjes bij te houden? Welke watchface gebruik jij?

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:19

Ik heb geen Endomondo nee. Ik rij gewoon lekker op de manege dus echt buitenritten bijhouden is niet van toepassing :Y)
Ik gebruik nu 'My Design' als watchface. Heb er dus zelf een foto ingesteld en je kan de rest van de klok ook zelf aanpassen hoe je het graag wilt hebben. Is geloof ik een standaard watchface die er al op staat.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 16:21

Ik zat al te denken aan watchface met het weer erin verwekt zodat je precies weet wanneer je het beste de paardjes kunt doen tussen de buien door. :')

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:23

Ohh die heb je zeker hoor! Mijn vader heeft er een van weatherpro als ik het goed had waarop hij precies kan zien hoe laat het gaat regenen en hoe warm het wordt, wanneer de zon schijnt en noem de hele riedel maar op :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:31

Best leuk, die smartwatches :D Ik hou ook wel van gadgets! Wat kan de moto allemaal? En wat zijn de voordelen van endomundo via de watch? Zie je dan op je horloge hoe hard je gaat enzo?

Ik zou zelf graag ooit een apple watch aanschaffen. Ik gebruik de Siri vrij vaak, en het lijkt me ideaal als dat dan allemaal via de smartwatch kan :D En inderdaad het weer bekijken.. Iets aan mijn boodschappenlijstje toevoegen.. smsjes lezen en beantwoorden.. Agenda bekijken.. Mijn telefoon zit meestal in mijn tas, en meestal lastig te vinden tussen al die rotzooi :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 16:35

Ik heb een Sammie met Android en daarom ga ik dus liever voor een smartwatch met Android Wear. iOS werkt suboptimaal met Android telefoons. :=

Voordeel van Endomundo via watch is dat je mobiel niet uit je jas/broek hoeft te halen om route te starten/stoppen en je kunt denk ik op kaartje zien waar je zit of de real-time statistieken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:41

Ow ik wilde je geen apple watch aanpraten hoor, volgens mij werkt apple watch helemaal niet met android :D
Maar ik zou er zelf graag eentje willen, ik heb een iphone ;)

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:44

Volgens mij kan de Apple watch inderdaad niet samen met het Android systeem, maar er zijn wel meerdere smartwatches die zowel voor Android als voor iOS geschikt zijn!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 16:46

Ik geloof dat de Moto360 zich onderscheidt met o.a. een schermpje wat goed leesbaar is in de volle zon, paardenkwijlproof, barometrische hoogtemeter en GPS.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:50

Eigen gps en hoogtemeter is slim. Dan kun je je telefoon thuis laten neem ik aan? En dan later synchroniseren?

Heb je er ook verschillende maten in? De meeste smart watches ogen altijd zo groot vind ik :=

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:54

Ik weet niet welke ik heb (joh... hebbedingetjes kopen en dan niet meer opletten welke het is :'))

maar daarin kan ik mijn simkaart doen.. dus hoeft mijn telefoon echt niet mee > dat vond ik dus ideaal... Moet alleen het geheugen nog een keer uitbreiden.

Verder leuk hebbedingetje... enige probleem wat ik met alles heb (horloges/armbanden etc) dat ik er uitslag van krijg... Maakt niet uit wat voor bandje het is :') dus die van mij ligt alweer in de kast...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 16:56

Je kunt inderdaad je telefoon thuis laten, maar ik vind het wel fijn om mobiel bij mij te hebben als ik alleen op buitenrit ben. :=

Geloof dat de Moto 360 in verschillende maten geleverd kan worden:
Mens: 42mm case - Requires a 20mm band
Mens: 46mm case - Requires a 22mm band
Womens: 42mm case - Requires a 16mm band
Sport: 45mm diameter by 11.5mm high

Hij is zelfs kleiner en lichter dan mijn Suunto Core.
Die is: 49.1 x 49.1 x 14.5 mm Weight 64 g

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:57

De maat ligt aan het model. Maar ik kan je vertellen dat ik echt hele dunne polsen heb, maar de Moto 360 misstaat niet omdat hij veel te groot is! Is dus echt een kwestie van kijken en passen als je dunne polsen hebt.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 19:23

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:49

Ligt eraan of je hem de hele tijd verlicht laat ja of nee. Die van mij gaat na 10 seconden gewoon weer op zwart en als ik er op tik gaat hij weer aan. Als je hem de hele dag aan laat staan gaat het je wel meer stroom kosten.

Hier nog een leuk plaatje in het kerstthema :Y) Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 08:29

Dikke baal... Horloge zou eerst 10 januari geleverd worden, toen 20 januari en nu is het vertraagd naar 24 februari. -O-

Haha! Nu op zoek naar een paasthema? De eitjes liggen ook al weer in de winkels. :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 08:22

Als het goed is wordt hij vandaag geleverd! *\o/*

Eens goed uitvogelen hoe ik Endomondo op horloge kan installeren om makkelijker mijn buitenritjes te registreren ipv mobiel uit jaszak te vissen. :+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 19:48

Eigenlijk is het kinderlijk eenvoudig dat ding. Kwestie van koppelen met mobiel, WiFi instellen en update uitvoeren. :)

Ik heb Endomondo ook al werkend voor de buitenritjes. :D
[BRT] Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 22:50

Ik heb nu wel een fijne watchface gevonden die er wel strak uit ziet en het weer mooi laat zien. :)

Afbeelding

Ik heb nu iig de Wear Mini Launcher geïnstalleerd zodat ik makkelijker bij mijn apps kan. Verder ook Shazam geïnstalleerd. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 22:41

Heb nu ook een voicerecorder en ik had Google keep al. Die laatste is ook handig voor boodschappenlijstjes. Kun je gewoon je lijstje vanaf je horloge lezen. :)

En met IFTTT ben ik nog aan het stoeien. Ik kan mijn verwarming via Google Now al hoger en lager zetten. :) Nu kan dat ook via dit appje.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 08:53

Vanmorgen de update naar Android 6 ontvangen. :) Nu staat mijn horloge netjes in het Nederlands en zou ik als het goed is moeten kunnen whatsappen vanaf horloge via Nederlandse spraakbesturing. :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 11:32

Motorola heeft van de Moto360 ook een kleinere dames variant gemaakt. Ook niet iets voor jullie? :P Toch met alle specs, maar iets vrouwelijker qua vormgeving/design. Je kunt hem echt helemaal maken zoals je wilt via de Motomaker. :D

https://www.motorola.com/us/products/motomaker/FLEXR8

Ik heb nu de Watchmaker app gekocht en die is echt briljant om zelf je voorkantjes te maken. Zelfs interactieve design mogelijk. Als ik op datum tik opent hij de agenda, als ik op de temperatuur tik opent hij accuweather voor het weer en als ik ergens anders op tik opent hij Endomondo om mijn buitenritten te registreren. :D

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:43

Ik ben ook aan het orienteren op een smartwatch, mijn probleem is een beetje dat ik apple heb. Ik zou graag een apple watch willen maar die krengen zijn mij veels te duur. Dus ben ik me aan het inlezen op android watches die compatible zijn met iOs. Iemand hier ervaring daarmee?

Ik neig een beetje naar de Polar M400 GPS HRM Zwart, lijkt me ideaal dat die ook een hartmeter functie heeft voor het hartlopen :)

En hoe werkt dat verder, bv ik ga hardlopen en laat mn foon thuis en wil toch Endomondo aan hebben? Doet de Watch dan als ik thuis kom synchroniseren?