Goolge chrome dwingt zoekmachine af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TovaJarig

Goolge chrome dwingt zoekmachine af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 13:27

Na een hoop googlen en zelfs google chrome verwijderen heb ik het nog steeds niet voor elkaar gekregen! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb altijd google chrome gebruikt en google als standaard zoekmachine, maar nu heb ik sinds een paar dagen een andere zoekmachine.
Ik kan de andere zoekmachine niet verwijderen omdat er staat: Deze instelling wordt door je beheerder afgedwongen.

Hoe krijg ik google weer als mijn vertrouwde zoekmachine?

aman2002

Re: Goolge chrome dwingt zoekmachine af

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:29

Wat voor computer heb je?

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:30

Heb je geprobeerd google als startpagina in te stellen of als favoriet op te slaan?

Ik volg even. Heb hier google als startpagina ingesteld bij Chrome, maar Chrome bedenkt zelf een andere startpagina met het aanklikken van Chrome, terwijl bij de instellingen google.nl als startpagina staat ingesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:31

Het lijkt me stug dat Google Chrome een andere zoekmachine dan google afdwingt... computer al laten scannen op malware/spyware?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:31

Welke zoekmachine dwingt af dan?

TovaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 13:37

aman2002 schreef:
Wat voor computer heb je?

Heb een Acer laptop, in april 2015 gekocht

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:39

Anoniem schreef:
Het lijkt me stug dat Google Chrome een andere zoekmachine dan google afdwingt... computer al laten scannen op malware/spyware?

Ja, meerdere keren gedaan.
Hij komt automatisch met "Newsfeed powered by msn"

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:44

Hmm ik heb een tijdje terug ook zoiets gehad, maar dan met een andere zoekmachine. Heel irritant want ik wil ook google als homepage :j

Ik weet alleen niet meer hoe ik dat heb opgelost... ga even kijken of ik nog wat terug kan vinden. :j

edit: al gevonden:

Bij je internetpagina ga je naar het knopje waar je naar de instellingen en favorieten en geschiedenis etc kan en daar klik je dus op instellingen. Dan kom je uit op een pagina waar je je homepage en je standaard zoekmachine kan instellen en ook pagina's kan toevoegen en verwijderen. Als je daar alles weer terugzet naar wat je altijd had zou het goed moeten gaan. Tenminste dat hielp bij mij. :j

Ik had ook geen idee hoe ik het "opgelopen" heb en het is daarna nog een paar keer voorgekomen, maar nu al zeker 2 jaar niet meer.

TovaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 13:47

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:51

Tova schreef:

Die beheerder even flink door elkaar rammelen ~~}>

Maar even zonder gein, je kan er dus niks mee met die regel? (alsin verwijderen etc) hmm... dan kan ik je helaas niet helpen, maar vind dit wel heel raar zeg. Dan zou ik bijna denken dat er ergens in je beheerdersinstellingen iets is verandert of dat je toch wat binnen hebt gehaald aan malware/spyware :j

even een scan doen?

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:52

Anoli schreef:
Hmm ik heb een tijdje terug ook zoiets gehad, maar dan met een andere zoekmachine. Heel irritant want ik wil ook google als homepage :j

Ik weet alleen niet meer hoe ik dat heb opgelost... ga even kijken of ik nog wat terug kan vinden. :j

Bij je internetpagina ga je naar het knopje waar je naar de instellingen en favorieten en geschiedenis etc kan en daar klik je dus op instellingen. Dan kom je uit op een pagina waar je je homepage en je standaard zoekmachine kan instellen en ook pagina's kan toevoegen en verwijderen. Als je daar alles weer terugzet naar wat je altijd had zou het goed moeten gaan. Tenminste dat hielp bij mij. :j

Ik had ook geen idee hoe ik het "opgelopen" heb en het is daarna nog een paar keer voorgekomen, maar nu al zeker 2 jaar niet meer.

Edit: Al gevonden! :D Nu hopen dat het goed blijft, heb dit al eens eerder ingesteld.

Dit heb ik al een paar keer gedaan, zonder succes. Had inmiddels zoiets van laat maar, maar zag het topic voorbij komen en dacht misschien zit hier dé tip in.
Het gekke is ook, als ik op het huisje van "home" klik, kom ik wel gewoon bij Google. Er moet dus ergens iets zijn met "openen met die en die pagina" heb alleen nog niet gevonden waar.
Laatst bijgewerkt door FuGeLiCu op 30-12-15 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:54

FuGeLiCu schreef:
Anoli schreef:

Het gekke is ook, als ik op het huisje van "home" klik, kom ik wel gewoon bij Google. Er moet dus ergens iets zijn met "openen met die en die pagina" heb alleen nog niet gevonden waar.

Dit heb ik al een paar keer gedaan, zonder succes. Had inmiddels zoiets van laat maar, maar zag het topic voorbij komen en dacht misschien zit hier dé tip in.

Wat vaag zeg :? Ik heb het idd in een paar weken tijd 3x moeten wijzigen omdat ie vanzelf weer naar die andere zoekmachine sprong, maar daarna niet meer voorgekomen.

Ik hoop dat jullie een oplossing vinden, want kan mij goed voorstellen dat zoiets irritant is. :j

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:58

Welke zoekmachine staat er nu dan?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:06

Heb je toevallig ge-upgrade naar windows 10?

Ik heb nu windows 10, die gebruikt edge en bing en is daar behoorlijk koppig in.
Nu maakt het mij op zich niet zoveel uit zolang het maar functioneel is.
Alleen de automatische nieuwsfeed van msn heb ik wel uitgezet. Msn is ancient en ik zoek nieuws wel zelf op.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:10

Google even naar de zoekmachine die je telkens krijgt. Misschien even een andere browser of computer gebruiken zodat je goed kan zoeken. Vaak is dit malware. De naam van je zoekmachine ziet er ook enigszins verdacht uit als het aan mij ligt :=

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:13

Kijk ook uit voor de zoekmachine "Bing", als je die eenmaal hebt kom je er heeeeeeel moeilijk vanaf.

TovaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 14:27

Andra_S schreef:
Kijk ook uit voor de zoekmachine "Bing", als je die eenmaal hebt kom je er heeeeeeel moeilijk vanaf.

Die heb ik nu dus als zoekmachine -O-
Ga ook mijn virusscanner even laten scannen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:30

Tova schreef:
Andra_S schreef:

Die heb ik nu dus als zoekmachine -O-
Ga ook mijn virusscanner even laten scannen.

Die krengen zitten op meerdere plekken. Zoek ook even bij je add ons en dat hoekje in je config. Daarnast, wat zie je als je rechtermuisklikt op je chrome icoontje? Daar staat ipv chrome url vast ook bing. Maar daar weer chrome van. Ga zoveel mogelijk plekken bij langs.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:32

Bing is geen virus maar een koppige zoekmachine van windows.

Op zich kan je nog wel startpagina's instellen (ik heb m'n hotmail als startpagina) dus probeer gewoon google als startpagina in te stellen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:33

Thioro schreef:
Bing is geen virus maar een koppige zoekmachine van windows.

Op zich kan je nog wel startpagina's instellen (ik heb m'n hotmail als startpagina) dus probeer gewoon google als startpagina in te stellen.

Die worden er vaak net zo hard weer afgegooid.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:35

Denk dat je even onder "Extensies" moet kijken. Staat bij instellingen. Als daar iets staat wat je niet nodig hebt --> Verwijderen !!

Dat was tenminste bij mij destijds ook zoiets.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:37

Ga even naar je Configuratiescherm -> Programma's -> Programma verwijderen.
Dan even klikken op "Geïnstalleerd op" zodat je de nieuwst bovenaan krijgt, dan even nagaan vanaf wanneer je die zoekmachine nu hebt en dan dus tussen je programma's kijken of je iets raars ziet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:01

Indd ook wat die 2 hierboven zeggen. Alle genoemde stappen. Dit soort dingen nestelen zich op meerdere plekken en als je er maar 1 laat staan, blijft het probleem (en zetten ze zch doodleuk terug soms)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:06

even kijken in het configuratiescherm en dan programma's en onderdelen en kijken of daar iets tussenstaat wat er niet tussen hoort. Malwarebytes draaien en adwcleaner. Rechtermuisknop op je chrome en properties en kijken waar het doel pad heen gaat. In chrome zelf op instellingen klikken en onder personen op verwijderen klikken. Dan krijg je een nieuw chrome profiel. een van die zou moeten werken :)

edit

het doelpad van de chrome snelkoppeling zou het volgende moeten zijn: "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe"

TovaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 19:13

Dank jullie wel! Malwarebytes laten scannen en nu heb ik google weer als vertrouwde zoekmachine! :D