Auto verkopen, tips en tricks gevraagd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Auto verkopen, tips en tricks gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 17:34

Als leek op het gebied van auto's hoop ik dat iemand mij hier een beetje wegwijs in kan maken.

Ik heb een auto (1999) met veel kilometers op de teller (4 ton).
Het gaat hier om een VW Golf.

Wat zijn nou tips om de auto te verkopen?
Wat vermeld je allemaal in een advertentie en waar adverteer je?

Ik begrijp dat ik geen hoofdprijs voor deze auto ga krijgen en dat is dus ook niet belangrijk.
Hij hoeft ook niet direct weg, ik heb namelijk nog nieuws anders op het oog.
Maar een andere auto hangt ook weer af van de opbrengst van deze.

Wat voor vraagprijs gebruik je?
Een prijs die je er zeker voor wilt hebben, of een hogere prijs en je geeft er bij aan dat het bespreekbaar is?

Of is er nog een andere manier om de auto te verkopen waar ik misschien nog niet aan gedacht heb?

Met de auto is verder weinig mis, heeft nog tot eind 2016 APK en 2 nieuwe banden.
1 deuk aan de achterkant.
Maar ik weet dat de KM stand een punt is waar veel mensen bij af zullen haken.

Dus wie kan mij tips geven voor de verkoop van mijn auto?

eilleen333

Re: Auto verkopen, tips en tricks gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:37

Ik heb weinig verstand van de verkoop, maar kijk sowieso even wat vergelijkbare auto's waard zijn.

Vermeld alles wat ie kan en heeft (airco, speciale uitvoering oid?)

En zorg voor mooie foto's. Poets hem even en zet hem op een leuk plekje (niet onder de modder naast een ingestorte schutting bijvoorbeeld). Ik klik sneller op een nette foto.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:41

Voor de prijs zou je ANWB Koerslijst kunnen bekijken. Daar vul je dan gegevens in zoals leeftijd, aantal km, kenteken, uitvoering etc. en dan geeft die prijzen aan wie een dealer zou geven als die hem zou innemen en particulier tot particuliere prijs etc. Dat is het enige wat ik weet. Verder geen verstand van auto's verkopen.

En idd, nette foto's doen ook een hoop!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:43

Hier in mijn 'omgeving' gaan auto's via facebook weg als warme broodjes. Bekijk inderdaad vergelijkbare auto's en dan via social media, marktplaats aanbieden. Apk er zeker groot bijzetten en evt reeds gedane reparaties/vervangen onderdelen er bij.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 17:51

Koerslijst ga ik even opzoeken! Dankje.

Nette foto's heb ik inderdaad gemaakt nadat hij ik hem van binnen en van buiten schoon gemaakt heb.
Goed idee om even te kijken wat ze vergelijkbaar waard zijn, al kon ik daar een tijd terug ook niet echt wijs uit worden. Worden namelijk weinig van dezelfde auto's aangeboden met zoveel KM.
Maar ik ga er nog een keer naar kijken en in elk geval onder die prijzen zitten.

Facebook ga ik ook even uitzoeken of er ook pagina's zijn van hier in de buurt!

Alvast bedankt allemaal :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:52

Een vw golf is gewild, zelfs met het deze km stand. Ik zou 250 bovenop de prijs doen die je wilt hebben.

Poetsen, uitzuigen etc zou ik wel doen. En zorg ook dat ie een beetje fris ruikt. Ik laat een auto echt staan als er een dieren lucht of rook lucht in hangt.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 18:00

Thanks sunrise, duidelijk!

Honden/rook lucht zit er niet in. Hangt ook standaard z'n geur boompje in.
Onze hond ruik je absoluut niet, ook niet als je je neus in zn vacht steekt.

Ik heb vorige week vlekverwijderaar gekocht in de winkel voor meubels. Hiermee wil ik alle stoelen / bank etc nog even goed insprayen zodat alle vlekken die er misschien in zitten weg zijn.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:05

Persoonlijk denk ik dat je er misschien nog rond de €1000 voor zal krijgen? Al ligt het ook enorm aan waar je woont.. ik zie ze voor €500 langs komen maar ook voor rond de €2000. Het hangt ook erg af van de staat van de carroserie, hoe is de lak, hoe goed is alles onderhouden etc. etc.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:06

Even kijken bij http://gaspedaal.nl
Daar bij de zoekopdracht de gegevens van jou auto ingeven (merk/model/bouwjaar en km). Daar komen zeker een paar uitrollen en krijg je een idee. Gaspedaal tovert alle autos van alle verkooopsites voor de dag,dus niet alleen bvb MP.
Ik heb toen weliswaar voor mijn Golfje (van 2000 met 3,5 ton op de teller) nog 3000 gekregen. Was wel inruil op een ander. Golf met veel km zijn geliefd voor de export. En btw :die van mij was echt n vuilnisbakje: rokers auto +honden + de halve stalinhoud ;-)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 18:11

Zeeuwsemeid, zoiets dacht ik ook. Ze komen inderdaad in alle prijsklasses voorbij. Heb inmiddels ook een vriend even gevraagd om met me mee te kijken hoe en wat.

Sasja, Gaspedaal ken ik inderdaad, zal daar ook eens kijken of er iets vergelijkbaars te vinden is!
Export zeg je, kan ik dan wel gewoon adverteren op MP/gaspedaal etc? of moet ik dan ergens anders zijn?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:31

Voor de export hoef je je auto niet speciaal te adverteren.Zodra je hem op ergens een site neer zet,komen er toch handelaren op af :+
Maar ik zou proberen om hem bij een Dealer of (erkende verkoper /garage ) in te ruilen. Meestal krijg je er dan meer voor terug.Of : als hij verder goed is en nog zo lang gekeurd :gewoon op rijden.
Ik heb weliswaar toen veel inruil gekregen maar ben bij die Dealer (behoorlijk op mijn bek gegaan met de "nieuwe" auto , tot rechtzaak an toe)en heel eerlijk: had ik mijn oudje maar gewoon op gereden... Dus bij inruil : zoek echt een goede. En nog een tip: RDW aangesloten betekend helemaal niets...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:35

Zet hem op mp, maak duidelijke foto's en houd de advertentie kort. Dan komen de inkopers voor export vanzelf wel.
Houd er rekening mee dat je er dan niet de hoofdprijs voor krijgt. Zou hem er voor 1000€ op zetten en dan mag je blij zijn als je er zo'n 800 voor krijgt.

Golfjes zijn gewild, maar 4 ton is wel heel veel. Moet je net een 18 jarig jochie treffen die opzoek is naar z'n eerste auto of een turk die er handel in ziet voor de export.

Oh, inruilen zou ik helemaal niet doen. Dan krijg je er nog geen 500 voor terug. Ijzerprijs is niets waard en voor de verkoop verdienen ze er niks aan als ze je er 800 voor geven.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 18:44

Inruilen wil ik inderdaad ook liever niet doen, inderdaad om de reden dat ik er dan helemaal niks meer voor krijg.
Ik hou er rekening mee dat ik er weinig voor krijg, gaf ook al aan dat dit ook niet perse zo belangrijk is.
Ik heb hem nu eerst er op gezet voor 1000. Opgezocht wat er allemaal in/bij de auto zit zoals airco etc.
En er bij vermeld dat de prijs bespreekbaar is.

Zijn zulke foto's net genoeg? Heb van alle kanten van de auto foto's gemaakt. Uiteraard op internet wel met kenteken.
En natuurlijk ook foto's van de binnenkant, voorin, achterin, kofferbak, km stand, radio/airco etc.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:47

Zou je me eens een pb willen sturen met waar de auto op te bezichtigen is en verdere info? Mijn zwager zoekt nog een golfje :)

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:47

Langs een drukke weg zetten met een papiertje te koop op t raam ;-)
Wel genoeg info erbij als vraagprijs, bouwjaar enz.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 18:50

Evelien, Is wel een idee als ik al een andere auto had maar ik gebruik deze auto zelf nu nog.
Dus dan is het wat lastig als ik boodschappen moet doen en eerst ergens heen moet lopen voor m'n auto :+
Aangezien een beetje een drukke weg toch al zeker 300 meter bij mijn huis vandaan is.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:02

Zulke foto's zijn prima :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:08

Zulke foto's zijn heel net. Ik zou daar eerder op happen. Als de omgeving er een beetje sjofel uitziet heb ik zelf namelijk eerder het idee dat ik te maken heb met een louche dealer ofzo, en verwacht ik eerder een ragbak. Een auto in een nette woonwijk is dan een stuk aantrekkelijker.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:18

Het gaat om een diesel? Die gaat rustig nog een ton mee!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 23:17

Nee het gaat om een benzine auto.
We hebben er zelf verder ook nooit iets mee gehad dan de gebruikelijke dingen aan onderhoud.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:19

Waar heb je hem nu op staan? Marktplaats en autoscout zijn toch wel de meest bekeken sites. Sites zoals speurders ed raak je ze veel minder snel kwijt heb ik de laatste tijd gemerkt.

Fb verkoop pagina's willen ook nog wel eens werken als je er niet te veel geld voor vraagt.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 23:23

Ik heb hem nu alleen nog op autoscout staan.
Marktplaats ga ik morgen even naar kijken aangezien dat ook geld kost, dus even kijken wat voor pakket etc.

Hij blijft trouwens op autoscout wel zeggen dat hij nog niet bekeken is sinds hij er op staat.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:32

Heb hem even snel opgezocht, dus dan moet hij nu minstens 1x bekeken zijn.
Maar ik vind autoscout sowieso niet fijn werken. Hoewel marktplaats echt oplichters zijn door de hoeveelheid geld wat ze voor een advertentie vragen is het toch wel de meest gebruiksvriendelijke site, en volgens mij ook de meest bekeken site. Als je er echt vanaf wilt dus wel het overwegen waard.

Moet je niet voor de 12€ per week kiezen, dat is absoluut niet voordelig kan ik uit ervaring zeggen. :+

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 23:35

Hij blijft aangeven dat hij niet bekeken is, vreemd.

Ja, MP wordt wel meer op gezocht, is zelf ook de site waar ik het meest op kijk. Het zijn inderdaad een beetje de kosten die me tegenhouden. Ik kijk het even aan, zoek het morgen even verder uit.
Auto heeft namelijk geen haast dat hij perse weg moet maar wil hem wel graag nu al aanbieden, aangezien de APK nu nog behoorlijk doorloopt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:37

En via Facebook?