Laptop aanschaf, advies gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loveu_p

Laptop aanschaf, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 20:59

Ik ben op zoek naar een laptop om voornamelijk wat schoolwerk te doen en om goed te kunnen internetten.
Meerdere tabbladen naast elkaar open hebben staan moet geen problemen/traagheid opleveren.
Nu heb ik echt totaal geen verstand van laptops en vind ik het lastig een keuze te maken tussen alle laptops die worden aangeboden.
Waar moet ik op letten? Welke hoeveelheid RAM, welke processor en welke Ghz is goed genoeg?
Ik zoek een laptop met een grootte vanaf 14" en in de prijsklasse van €100 - €300,-

Alvast bedankt voor jullie tips/uitleg!

Iris965

Re: Laptop aanschaf, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:01

Ga voor een asus! En geen acer of een vaag merk.

Ik heb de asus f554l

ik had precies dezelfde eisen als jou en hij voldoet prima.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:03

Ik heb een Acer. Gewoon een simpele. Was vrij goedkoop.
Doe er alles mee. Werk, boekhouding, muziek luisteren, internetten, spelletjes.

Wat wel belangrijk is om naar te kijken is GB's. 8GB is toch wel het minimale wat je nodig hebt om hem goed te kunnen gebruiken.

loveu_p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 21:14

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er naar kijken!
@HorseTopShop: 8GB van wat? Werkgeheugen?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:17

Ik zou minimaal een i3 processor nemen.
Schoolwerk en internet kan ook prima met 4gb werkgeheugen.

Zijn er verder nog zaken die je wilt doen met de laptop?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:18

100 tot 300 euro? Voor die prijs kun je geen nieuwe vinden in ieder geval :n
Is het eventueel mogelijk om het budget op te rekken? Anders kun je misschien kijken naar bijvoorbeeld een Acer Aspire Switch, die kun je voor 300 euro al kopen maar dan is het wel maar 10 inch.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:21

ik heb voor school een acer chromebook . fijn ding en na dik 2 jaar dagelijks gebruik nog even snel :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:22

Werkgeheugen bedoelde ik inderdaad. Ik had voorheen 1 met 4GB. Daar had ik microsoft office op staan en het boekhoudprogramma en toen zat 'ie al vol.

Edit: Ik hoor net hier achter mij dat je een laptop met 4GB ook makkelijk uit kan breiden naar 8 GB als dat nodig is.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:23

Met jouw budget van 300,- kan je eigenlijk geen enkele laptop vinden met een harde schijf.
Ze zullen allemaal relatief snel zijn, door de ingebouwde ssd maar qua specs is het allemaal niet veel soeps.

Wat je noemt over uitbreiden kan, maar dan moet je wel minimaal 15,6" schermgrootte nemen. De kleinere varianten zijn zeer moeizaam uit te breiden.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:25

Heel eerlijk gezegd, voor de prijscategorie waarin je zoekt vind je niks super en het zal vrij weinig uitmaken welk merk en welk type laptop je eruit kiest. Het enige wat ik je kan aanraden: koop géén laptop met een 32 GB SSD bijvoorbeeld. Dit is in de praktijk maar om en bij 18 GB wat echt niks is. Tenzij je er geen problemen mee hebt om permanent een USB of externe schijf mee te slepen zijn dit geen handige laptops voor persoonlijk gebruik en om zaken op op te slaan. Ik heb zelf zo'n laptopje (bedoeld voor notities op school) en dat zit zo ontiegelijk snel vol dat je er feitelijk bijna niets op kwijt kan. Een paar kleine basisprogramma's en een beetje documenten of foto's en de ruimte is op.

Gezien veel laptops in jouw prijscategorie wél zo'n SSD hebben zou ik eerder zoiets aanraden:
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_le ... 03547.html

Laptops met een RAM van 8 GB ga je niet vinden voor 300 euro vrees ik. Zoals Ghostattack ook al zegt zou ik eerder aanraden je budget een beetje ruimer te nemen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:27

xHaithi schreef:
Laptops met een RAM van 8 GB ga je niet vinden voor 300 euro vrees ik. Zoals Ghostattack ook al zegt zou ik eerder aanraden je budget een beetje ruimer te nemen.

Ik heb over het bedrag heen gelezen, maar voor 300 euro ga je het inderdaad niet vinden. Die "simpele" Acer van mij was iets van 550 euro.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:28

Sani schreef:
Wat je noemt over uitbreiden kan, maar dan moet je wel minimaal 15,6" schermgrootte nemen. De kleinere varianten zijn zeer moeizaam uit te breiden.

:j Klopt. Moet dan wel een wat grotere inchmaat zijn.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:30

Je doet er niet veel bijzonders mee, dan voldoet bijna iedere laptop. Je hoeft dan niet specifiek naar specificaties te gaan kijken een beetje internetten etc, kunnen ze allemaal.

Je kan denk ik het beste kan kijken naar een leuk tweedehandsje uitgaande van je budget.

loveu_p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 21:39

Bedankt voor jullie tips weer! Een tweedehandse zou ik opzich ook geen probleem vinden alleen ik weet nooit of oudere laptops nog wel zo handig zijn om mee te werken. Ook de garantie etc.is dan verlopen.
zelf zag ik deze aanbieding op media markt. Een 14" notebook.
http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/sto ... paign=true

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:43

Hee, echt minimaal 4gb RAM nemen. Aangezien windows al best wat werkgeheugen inneemt. Verder zou ik voor een i3 gaan, die in je linkje zijn celeron, de stap voor i3. Voor veel typ werk zou ik inderdaad voor 14 inch gaan, anders wordt het echt turen naar een tijdje.

Wat je ook kan doen is coolblue 2de kansje :) Ik zou zelf niet zo snel met hardware voor 2de hands gaan via mp.
Laatst bijgewerkt door emma525 op 12-11-15 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:43

Opzich prima voor algemeen, simpel gebruik.
Er zit geen harde schijf in, wat inhoudt dat je weinig opslagruimte hebt. Je zal dus veel met een USB stick of externe schijf of cloud via WiFi moeten werken.
De grafische kaart is niet veel soeps. Verwacht er niet van dat je zware spellen zal kunnen spelen ermee. Werkgeheugen net zo. 2gb zal genoeg zijn voor word oid, maar je moet niet teveel tegelijk willen doen.
Ik zou persoonlijk doorsparen.

loveu_p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 21:55

Oke, dan ga ik even kijken naar minimaal een i3 en 4 GB RAM.
Ook kan ik mijn budget wel iets uitbreiden, door nog even te sparen. €350,00 zou nu ook wel kunnen, alleen denk niet dat je er daardoor heel veel mogelijkheden bijkrijg.

Bedankt!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:03

Ik heb een Lenovo Intel Core i5 met 4 gb werkgeheugen, 320 gb harde schijf, Intel HD videokaart. Het is een goede tweedehands met een jaar garantie voor nog geen €250,- en ben er superblij mee. Gekocht in Utrecht bij MicMac computers.

loveu_p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 20:01

@chanicha bedankt voor de tip. Ik las veel goede recensies op de site en ga er misschien eens een keer kijken!

Verder nog iemand?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:21

Graag gedaan TS. Je wordt er ook vriendelijk en vakkundig geholpen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:30

Ik heb een HP. Geweldig ding ! Soms gebruik ik het voor huiswerk, maar meestal zit ik te bokken of iets anders te doen :Y) Hij zit in de prijsklasse 200 tot 400,- . Ik heb geen idee welk type het is, maar ik kan het wel even aan m´n vader vragen. Hij is heel licht en heeft ( vgm ) geen harde schijf, maar die heb ik niet nodig. :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:40

Ik heb een Dell die het al (even rekenen...) ruim zes jaar geweldig doet. Fantastisch ding, ooit eens gekocht voor 350 euro, en zijn geld meer dan waard. Het model dat ik heb is van de Inspiron serie.
Wat ik je wel kan adviseren is om geen "breedbeeld" laptop te nemen. Die van mij heeft een breder beeld dan normaal, waardoor sommige website niet goed passen zegmaar. :)

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:50

happypaardje schreef:
Ik heb een Dell die het al (even rekenen...) ruim zes jaar geweldig doet. Fantastisch ding, ooit eens gekocht voor 350 euro, en zijn geld meer dan waard. Het model dat ik heb is van de Inspiron serie.
Wat ik je wel kan adviseren is om geen "breedbeeld" laptop te nemen. Die van mij heeft een breder beeld dan normaal, waardoor sommige website niet goed passen zegmaar. :)

Alles is breedbeeld, al een paar jaar, die vierkante schermen vind je enkel nog in hele oude. En de 16/10 formaat schermen zijn een niche en enkel in het hele high end segment, zelfs daar vind je ze bijna niet meer.

loveu_p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 23:39

Bedankt voor jullie reacties!
@femkeeex zou je willen kijken wel type dit is?

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:43

Kijk eens via coolblue op marktplaats, heeft mijn vriend hem ook vandaan, nieuw met garantie