Hoe bevalt het en waarom heb je er een?
Hier is het iets wat we overwegen, ik ben al met 15 ziek geworden en ben al sinds mijn 19e zoet met rijlessen, soms een paar maanden/jaar niet maargoed.
Eerst afgehaakt omdat het gewoon qua pijn en vermoeidheid niet ging, daarbij een instructeur die zero rekening hield met het ziek zijn.
Daarna het opgepakt met een instructeur die achteraf geen ervaring had met speciale trajecten, waardoor vooral papierwerk en aanvragen echt verpest zijn.
Nu een instructeur die prima is, maar fysiek red ik het gewoon zo slecht het lessen.
Het koppelen is te zwaar en krijg ik niet meer optimaal, waardoor ik verkramp en ook in de rest van mijn lichaam erg pijn krijg.
Daarbij is mijn armhouding zoals 80% van nederland maar dat kan met je examen nou eenmaal niet, maar mijn armen correct houden, met name mijn schouders levert teveel pijn op ondanks sterke pijnstillers.
Nu verloopt met een half jaar ook nog eens mijn theorie, en ik ben gewoon zo op!
Ik kon ca twee jaar geleden nog hartstikke goed koppelen en tegenwoordig niet meer door de pijn en klachten.
Het lessen duurt daarom langer, terwijl ik daar geen energie voor heb.
Automaat lost ook dat arm issue niet op nu, en ik heb nog zo weinig tijd ook.
Nu willen we kijken voor een elektrische brommobiel, geen brandstof en lekker stil!
Daarbij hoef ik dan geen rijbewijs te halen, autotheorie heb ik in een keer glansrijk gehaald en ik ben zeker geen gladiool op de weg.
De 30+ rijlessen en autotheorie zijn zo geen weggegooid geld ook, en eigenlijk hoef ik ook zelden verder als het bereik van deze autootjes.
Degene die we op het oog hebben kan ca 70 km rijden op een accu, en die is vrij snel ook weer vol.
Schakelen en koppelen is dan verleden tijd en we willen als het even kan gelijk een handbediende om mijn benen optimaal te ontlasten.
De ritjes hier in de omgeving zijn echt prima te doen via de fietspaden, dus ik hoef echt niet gauw de 80 wegen op hier.
Wie heeft zo'n autootje en hoe bevalt je dat? En hoe gedragen je medeweggebruikers zich om je heen?
Een voordeel is dat ik men, en dat inhalen overal en op de meest idiote manieren bijna gewoon is geworden helaas.
Het enige wat ik mwah vind is het negatieve eromheen, tuurlijk rijden er idioten in rond, maar dat zie ik in de auto met rijles ook genoeg.
De laatste dingen krijg ik nu gewoon niet in orde, terwijl dit de laatste sprint zou moeten zijn loop ik echt enorm vast fysiek.
Ik wil dus verzoeken hier geen discussie te starten over hoe gevaarlijk jullie die dingen vinden, deze keuze maak ik niet zonder reden helaas.
Een scooter willen we niet i.v.m. niet verwarmd en overdekt, dat is in mijn geval echt wel een beetje noodzaak i.v.m. de kou op mijn lijf.
Een E-bike gaat ook niet best, die hebben we.
Echter wil ik nu graag eindelijk de mogelijkheid hebben om zelf op pad te gaan, in plaats van altijd afhankelijk te zijn.
En mocht ik over een paar jaar opgeknapt zijn gaan we alsnog voor rijbewijs B, maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat dat op korte termijn gaat lukken gezien het chronisch is.
Dus wie o wie?
Rij met dit soort autotjes zeer defensief, je accelleratie is lager, dus je hebt meer ruimte/tijd nodig om bv de kruising over te steken (meer als fietser/voetganger dan auto) en vang fouten van het overige verkeer op, want ookal heb je voorrang, etc. je krijgt het niet altijd of ze schatten je snelheid anders in.