Problemen huisbaas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Problemen huisbaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:27

Hallo bokkers,

wij hebben perongeluk een vochtvlek gemaakt op de pakketvloer boven in ons huurhuis. Nu zit hier een leuke kostenpost aan en de huisbaas was hier laatst (4e keer dat hij hier is in 3 maanden..) en werd hier boos over.

Hij heeft mij nu een mail gestuurd met eisen en wij moeten dit voor november nog hebben laten repareren op onze kosten (logisch, onze fout). Maar mijn vraag is nu of hij dit mag eisen? We wonen hier nog minimaal 5 jaar (huurcontract is voor 5 jaar) en hij kan dit naderhand toch ook van de borg afhouden, geld hebben we er nu eenmaal even niet voor (PB eventueel waarom).

Eventueel wil ik in PB de mail toesturen die ik heb gehad.

Hopelijk weet iemand hier het antwoord op.

Groetjes

Chiave

Re: Problemen huisbaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:29

Ja, maar even eerlijk: jij sloopt toch iets wat van een ander is?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:29

mijn gevoel zegt dat hij dit mag eisen, als jullie die vochtplek latn zitten gaat zijn vloer rotten en schimmelen en straks zijn jullie met de noorderzon verdwenen en zit hij met een rot appartement...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:31

De vochtplek is al opgedroogd, wij hebben 2 maanden borg in dit huis zitten en wonen er heel fijn. ZIjn echt niet met de noorderzon verdwenen. Dat weet hij zelf ook wel.

Wij slopen niet de hele vloer, er zit nu een zwarte vlek op het parket en het water is gewoon uit de vloer, kan dus niet meer gaan rotten of ed.

Enigste wat er kan gebeuren is ook het schuren vd vloer en opnieuw lakken.

Het is niet de vraag, moeten wij dit betalen, maar kan hij dit eisen dat we dit binnen 14 dagen laten repareren.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:32

kun je dit niet gewoon vergoed krijgen via je aansprakelijkheidsverzekering?

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:32

mystery1980 schreef:

Ik dacht hetzelfde.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:38

mystery1980 schreef:

Ligt aan je dekking, niet elke AVP vergoed schade door eigen schuld in huis. Ik had dat ook niet in de dekking namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:38

Helaas vallen gehuurde objecten hier niet onder. Nu gaat dit waarschijnlijk wel via mijn moeder lukken maar dan nog kan hier zo 2 maanden overheen gaan voor je aanvraag goedgekeurd is etc.

Zo eist hij nu ook dat we de deuren beneden dichtdoen van de gang want anders is het niet veilig en de katten moeten we beperken tot 1 ruimte, hij vond dat het 100% kattenpis was boven, waren gewoon natte handdoeken blijven liggen die uit de was kwamen.. In ons vorige huurhuis werd de schade die wij gemaakt hebben gewoon aan het einde verrekend met de borg als wij het zelf niet zouden opknappen.

Hierom mijn vraag waarom dit zo snel gerepareerd moet worden?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:39

Wat staat er in jullie ondertekende contract?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:43

volgens mij heeft huurbaas recht van spreken over het interne woongenot tot de voordeur (aan de buitenkant dan), niets dus, hij verhuurd een object met apparatuur met een bepaald doel (wonen) en verder heeft hij niets te zeggen over deuren sluiten, katten in 1 kamer dat het ruikt of dat er plekken in de vloer zitten.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:44

Huurder zal het gehuurde goed als goed huisvader onderhouden.
Bij in gebreke blijven zal de verhuurder op kosten van de huurder deze werkzaamheden laten uitvoeren.

We willen het dus best repareren zo snel mogelijk, maar als de verzekering hier 2 maanden overheen laat gaan kunnen wij er weinig aan doen..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:45

Even een andere vraag: als het je eigen huis zou zijn, zou je dan ook de natte handdoeken laten rondslingeren (en stinken blijkbaar...) en niet goed balen van die vochtplek in de vloer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:46

Die natte handdoeken kwamen uit de was, ik wou een wasmand gaan halen en ben ze vergeten. Kan gebeuren toch?

Ik stoor me totaal niet aan die vochtplek, en mijn vriend doet dit ook niet, dus nee ik zou eigenlijk niet balen.

liesjecryos

woon je in belgie of nederland??
En ik krijg de kriebels dat hij al zo vaak over de vloer is geweest in korte tijd,of is dat normaal?
Ik heb dat namelijk nooit gehad zo vaak de huisbaas over de vloer.

Brainless

Wat doet jouw huurbaas bij jullie binnen?
Komt hij vaker controleren?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:47

speurneusc schreef:
volgens mij heeft huurbaas recht van spreken over het interne woongenot tot de voordeur (aan de buitenkant dan), niets dus, hij verhuurd een object met apparatuur met een bepaald doel (wonen) en verder heeft hij niets te zeggen over deuren sluiten, katten in 1 kamer dat het ruikt of dat er plekken in de vloer zitten.....

Ligt eraan of het een gemeenschappelijke gang is en de deuren slaan open naar buiten toe: dan kun je je op grond van veiligheid wel wat erover te zeggen hebben.

Ts, huisbaas mag je weigeren trouwens, de huisbaas mag alleen bij jullie naar binnen als jullie daar zelf toestemming voor hebben gegeven.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-10-15 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:47

Liezel1 schreef:
Even een andere vraag: als het je eigen huis zou zijn, zou je dan ook de natte handdoeken laten rondslingeren (en stinken blijkbaar...) en niet goed balen van die vochtplek in de vloer?

Ze huurt het dus mag ze het voorlopig als eigen beschouwen.
Zal wat zijn dat een verhuurder je verplicht de was van de grond te halen.....

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:48

Waarom komt die verhuurder überhaupt zo vaak bij jullie binnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:50

Nederland.

Ik wordt er ook een beetje moe van dat hij zich zo ermee bemoeid.. Werkt me op de zenuwen.. Alles moet super netjes etc. Mijn vorige huisbaas is sinds ik contract heb getekend en sleutels heb gehad het hele jaar dat ik daar heb gewoon niet langsgeweest..

Ik wil gewoon rustig wonen zonder gezeik.. Maar elke keer dat die hier langskomt is er wel wat.

Nu kwam die langs om de CV te checken of we deze wel goed hadden bijgevuld en er gaat buiten geschilderd worden blijkbaar. Hij kwam ook gewoon even kijken en kwam ook de gootsteen maken (deze lekte) en wou toen het hele huis even bekijken.

En ja ik wil hem niet weigeren want dat durf ik eigenlijk niet.. Het is best een dominante man zeg maar.

De was gooi ik normaal meteen in een wasmand maar die had ik niet bij de hand en die natte handdoeken zijn best zwaar als je daar een volle was van in je handen hebt.. :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:52

Heb je wel enig idee hoeveel een goede parketvloer kan kosten? Je zegt dat je er nog minimaal 5 jaar mag wonen want contract van 5 jaar. Ik ben geen held in hoofdrekenen, maar eh... dan zit je er nét in? En al gelijk zo'n schade aan de vloer?

Kan best geloven dat je huisbaas dan niet vrolijk is.

En gewone, gewassen natte handdoeken ruiken echt niet naar kattenpis. Zoiets ruikt enorm muf, maar absoluut niet naar de doordringende geur van urine van katten. Ik heb er zelf 2 die een binnendeur stuk gekregen hebben met zeik door stress en da's toch écht wel helemaal wat anders.
Ofwel ruik je het zelf niet (meer) door gewenning, dat kan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:55

Ja er liggen hier 2 hele duren vloeren. We zitten er net 3 maanden in ja, en he een foutje kan gebeuren toch? Het is niet ZO'N schade aan de vloer, er zit over de hele vloer boven 1 zwarte vlek (ter grote van een emmer).

Snap ook dat die niet vrolijk is nee, maar foutje kan gebeuren.

Het ruikt niet naar kattenpis (goed lezen aub). Het waren natte handdoeken die deze vlek hebben gecreëerd, en hij beweert dat de katten gewoon op de vloer hebben geplast.

Kattenpis geur wen (ik althans) je niet aan hoor, dat ruik je overal bovenuit. Maar ze gaan altijd netjes op de kattenbak.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:56

Heb je een foto van het probleem? en wat staat er in het contract?

En wat doet die huurbaas zo vaak bij jullie?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:57

Kan niet meer verwijderen maar ik had niet goed gelezen...

Verhuurder zegt dus dat de natte plek kattenpis is, maar het is vochtige handdoeken... tja... lekker laten denken toch?

Maar wel vreemd dat ie zo vaak over de vloer komt....
Laatst bijgewerkt door Amaris op 14-10-15 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:57

Huurder zal het gehuurde goed als goed huisvader onderhouden.
Bij in gebreke blijven zal de verhuurder op kosten van de huurder deze werkzaamheden laten uitvoeren.

Camera van mijn mobiel is kapot, zal kijken of ik vanavond met mijn vriend zijn telefoon een foto kan maken en plaatsen.

De huurbaas komt hier dus regelmatig over de vloer om dingen na te kijken en te doen..

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:58

Jij maakt schade aan het huis dat je huurt, dan moet je dit ook zsm oplossen.

Zijn huis,dus hij bepaald hoe of wat en heeft dan ook het recht om alles te controleren,zeker als jullie er net inzitten.

Parket is niet bepaald goedkoop en niet zo'n schade?
Nou ter grote van een emmer is enorm..

Hebben zelf parket en heb hier onlangs een plek gemaakt maakt een klein schuursponsje..dit zie je al zéér goed.

Volgende keer dus wachten met je was uit te halen en eerst een wasmand gaan pakken voor je de was eruit haalt.