CV onderhoudsbeurt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak laat jij de CV controleren ?

- elk jaar
45 (52%)
- eens per 2 jaar
10 (11%)
- alleen als er klachten zijn
4 (4%)
- Heb een contract, komen eens per anderhalf jaar langs,
14 (16%)
- anders
6 (7%)
- nooit
6 (7%)

Totaal aantal stemmen: 85

sterregoud

CV onderhoudsbeurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 13:06

Hoe vaak laat jij de CV controleren. Hoe vaak geef je de CV een onderhoudsbeurt ?
Sommigen hebben een abonnement dat de CV monteur elk anderhalf jaar langskomt.
Je kan ook los een monteur laten komen.
Of het jaren niet doen. Kan ook, is het ook verstandig, dat is de vraag.

Anoniem

Re: CV onderhoudsbeurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:08

Ik volg even.. Wij hebben net onze CV afgekocht (lease) en nu dus ook geen onderhoudscontract meer. Ik zat te denken om met een jaar eens een keer een afspraak te maken oid.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:09

Bij ons komt elk jaar een monteur. Je betaalt 10 euro per maand en zij geven aan dat het weer tijd is voor een controle. Onze ketel is al wat ouder, ik geloof uit '99. Er moet af en toe een nieuw onderdeel in en verder doet hij het prima. Wij hebben ook een zonneboiler die het water al voorverwarmt. Daardoor heeft onze ketel minder te lijden en kan hij lang mee.
Ik vind het zo prima geregeld.

Bij storingen word je, als je een onderhoudscontract hebt, eerder geholpen en betaal je geen voorrijkosten. Ook is goed onderhoud beter voor je ketel.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 07-10-15 13:14, in het totaal 2 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:12

Hier een onderhoudscontract. Volgensmij een euro of 70 per jaar en dan komen ze 1x per 12mnd controleren, plus bij storing alleen onderdelen betalen geloof ik.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:15

Je kunt een onderhoudscontract of all in contract nemen. Bij het eerste komt inderdaad 1x per jaar een monteur voor een onderhoudsbeurt bij je langs. Ligt natuurlijk helemaal aan de prijs van het contract, maar bij sommige bedrijven ligt deze zo hoog dat los een monteur laten komen goedkoper is. :P Een all in contract kun je ten aller tijden bellen wanneer je problemen met de ketel hebt en zijn de kosten van arbeid gedekt. Het is net als met iedere verzekering, als je er niets aan hebt, is het 'zonde' geld, maar wanneer je wel problemen aan de ketel hebt, ben je wel weer blij met het contract :)
Je kunt er ook voor kiezen er niemand naar te laten kijken en wanneer je problemen hebt een monteur te laten komen. De kosten kunnen dan behoorlijk oplopen. Maar gebeurd het na 10 jaar heb je 10 jaar contractkosten bespaard :P

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:26

Bij ons komen ze toch geregeld langs. Een cv hebben we niet maar wel een badgeiser. dit jaar al 10 keer langs geweest ivm storingen. Vrijdag gaan we praten over een nieuwe. Ding is net 10 jaar oud. Zou nog makkelijk 10 mee moeten kunnen gaan. Kledering.

Maar wel elk jaar braaf onderhoud, al heeft ons en de buren dat bijna ons huis gekost.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:28

Hier ook een contract. Ieder najaar staat dezelfde man op de stoep. Onderdelen worden vervangen, schoon gemaakt.
Dan ook geen gedonder met lekkage of dat hij het niet doet.

Voor de mensen die de CV nooit laten controleren................... 8)7 Levensgevaarlijk!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:29

Anders: wij doen het zelf. Handig zo'n vriend :D

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:38

Dimple schreef:
Hier ook een contract. Ieder najaar staat dezelfde man op de stoep. Onderdelen worden vervangen, schoon gemaakt.
Dan ook geen gedonder met lekkage of dat hij het niet doet.

Voor de mensen die de CV nooit laten controleren................... 8)7 Levensgevaarlijk!

De controle man hier had iets vergeten. Waardoor de vlammen dus uit de geiser sloegen op onze kurkdroge jaren 30 woning zolder. we waren zo dichtbij brand geweest. Als hij de temp van het water niet omlaag had gedaan ivm met koolmonoxide hadden wij het te laat gemerkt. Ik wou het water weer warmer hebben het was juist iets warmer dan handwarm. Zien wij dus een zwarte ipv witte geiser...

Erg schrikken..Zo dichtbij brand geweest en dan denk je dat je het goed doet om de monteur te laten komen...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:39

Voor de onze is eens per 2 jaar onderhoud voldoende.
We nemen geen contract.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:16

Wij hebben een onderhoudscontract, ze komen ieder jaar een keer controleren. Toevallig volgende week weer.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:04

Bij ons jaarlijks, gaat via de VvE :).

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:05

Wij hebben ook een onderhoudscontract.
Ketel wordt elk jaar gecontroleerd.
Bedrijf zit in onze straat, hebben we iets dan bellen we gewoon even aan.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:06

Truus, dit soort dingen zijn natuurlijk uitzonderingen. Maar wel doodeng inderdaad.

Laten jullie wel een controleur komen nu? En hebben zij de schade gefikst?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:14

Bij mij ook sowieso jaarlijks, maar een vriend is cv monteur en die kijkt er dan even naar. Ook bel ik hem als er een storing is waar ik niet uit kom, ideaal.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:11

Ik heb een handige man, die doet dat gewoon elk jaar zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 21:47

STW --> HTT

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 21:51

Jaarlijks :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:11

Hier anders, ketel is vrij nieuw en ik ken hem inmiddels door en door. Weet waar de servicedingen zitten. Ik controleer dus zelf regelmatig of alles ok is. Over een jaar of twee ga ik eens laten controleren.

De installatie was op zijn zachts gezegd een drama, monteur heeft flinke steken laten vallen. Zo erg dat uiteindelijk de fabrikant iemand heeft gestuurd om de boel goed te laten afregelen. Deze man heeft meteen een cursusje ketelcontrole gegeven ook. Nu nog naweeen van de belabberde aanleg na twee jaar.

Leuk een nieuwe installatie en een monteur die prutst.

Maar 10 euro per maand betalen voor eens per jaar controle dat is heel stevig. En voorrang bij storing? Als ik een probleem heb bel ik iemand en die staat in een uur op de stoep ook tijdens de feestdagen. Dat is snel genoeg

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:34

Nooit := ook nooit gehoord dat dat moet. M'n ouders hebben t ook nooit gedaan, buren hier ook nooit :?

Als ie stuk is bellen we iemand :j

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 01:48

Om het jaar en zelf tussentijds controleren en bijvullen. Hij wordt hier enkel gebruikt voor de verwarming dus hij draait maar de helft van het jaar.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 02:07

verootjoo schreef:
Nooit := ook nooit gehoord dat dat moet. M'n ouders hebben t ook nooit gedaan, buren hier ook nooit :?

Als ie stuk is bellen we iemand :j

Het is verstandig hem af en toe te laten reinigen, dat scheelt in de stookkosten.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 05:13

Ik heb een onderhouds contract genomen toen ik hier kwam wonen. bij de energie wacht.
Komen toevallig de 22ste.
De vorige bewoner heeft niets aan onderhoud gedaan of what so ever. Die mensen hadden ook geen expansie vat geïnstalleerd... Dus die hadden alleen maar warm water maar geen verwarming. Waarom? Geen idee!
Die heb ik zelf een paar weken geleden alsnog ertussen gehangen.
Heerlijk warm in huis!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:05

hier laat ik ze alleen komen als er problemen zijn.

Onderhouds contract vind ik zonde geld... (die bedrijven willen je uiteraard wijs maken dat je dat echt nodig hebt...maar in mijn ogen toch echt niet). Ik betaal wel als ik ze nodig heb (heb in 2014 net nieuwe ketel laten installeren).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 00:17

Ieder jaar, hier ook een contract. :j