Ik begon voor het smartphonetijdperk met een LG, was op zich een hele fijne telefoon en is een mooie tijd meegegaan. Daarna heb ik twee Samsungs gehad, waarvan één smartphone.Dit was een samsung galaxy Ace. Die heeft het nog geen twee jaar uitgehouden, met veel ergernissen omdat ik er bijna geen apps op kon zetten en omdat het ding ontzettend sloom was.
Omdat ik helemaal klaar was met samsung ben ik toen overgestapt naar HTC. Eerst heb ik de HTC desire 500 gehad, maar na een val zat daar een barstje in. Helemaal geen probleem, maar de telefoon is ook nog eens tijdens het fietsen gevallen waardoor het scherm helemaal gebarsten was. Deze telefoon heb ik niet meer dan driekwart jaar gehad. Omdat HTC op zich wel beviel, ben ik daarna voor een HTC desire 601 gegaan. Deze kreeg na ongeveer driekwart jaar óók problemen. De WIFI deed het niet meer, waardoor mijn 3G er door heen vloog. Dit is een software probleem, dus in principe zou hij terug moeten naar HTC omdat het nog binnen de garantie valt. Helaas zit in de display van deze telefoon ook een barstje, waar door reparatie eigenlijk niet meer rendabel is. Bij HTC zullen ze er namelijk eerst een nieuwe display in zetten (à €160,-
) voordat ze mogelijk het softwareprobleem op kunnen lossen, waar waarschijnlijk ook weer kosten aan verbonden zijn....Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe telefoon, maar wat voor merk/type ik nou wil ben ik nog helemaal niet uit.
Ik neig niet echt naar een HTC, omdat bij mij de schermen toch wel snel zijn gebarsten en ook omdat er een boel door HTC geïnstalleerde apps op staan die je niet kunt verwijderen. Daardoor heb ik snel het geheugen vol of een slome telefoon. Verder heb ik op mijn eerste en tweede HTC best veel softwareproblemen gehad.
Bij de "goedkopere" samsungs ben ik bang dat ik weer tegen het probleem sloom en te weinig ruimte aan loop.
Een iPhone vind ik geweldig, maar helaas niet te betalen.
Ik heb nu een abonnement bij vodafone, deze loopt tot eind december. Ik kan bij hen verlengen, maar heb niet echt een leuke aanbieding gezien voor een vaste klant. Helaas kan ik dus nog geen nieuw abonnement afsluiten, waardoor ik nog een maand met mijn gebarsten HTC moet waar behalve whatsapp geen apps meer op kunnen en waarvan de camera het ook al niet meer doet.... Dus het liefst een telefoon zonder abonnement.
Wat ik zoek in een telefoon is dus eigenlijk het volgende:
-Voldoende geheugen voor apps als facebook, whatsapp, snapchat, instagram, etc.;
-Voldoende snelheid, niet eerst een half uur wachten voor je app is geopend, niet constant vastlopen;
-Goede camera zodat ik scherpe foto's kan maken;
-Batterij die bij normaal gebruik (geen spelletjes) ong. een dag mee gaat;
-Max. €350,-
Dus, wie o wie heeft een gouden tip voor mij?

Ik heb zelf een Iphone 5C, dit omdat ik de 5S en de 6 te duur vond om los te kopen.