Huurprijscheck

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Huurprijscheck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 10:44

We zien m in diverse krantenkoppen, Facebook en andere media al voorbij komen

We betalen waarschijnlijk veel te veel huur. Je kan het nu checken via de Huurprijscheck bij de Huurcomissie

Wie heeft het al gedaan? En heeft het wat opgeleverd
Wie gaat het doen?

De site is helaas momenteel overbelast gok ik, ik kom er iig niet doorheen -O-

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:36

In aanvulling op de OP, het hele bericht: http://www.woonbond.nl/nieuws/3828

(edit) En de eerste reactie van Amsterdamse corporaties, met een kanttekening: http://www.nul20.nl/lagere-huur-voor-du ... aI.twitter
Amsterdamse woningcorporaties schreef:
Er zijn ook woningen die als gevolg van deze wijzigingen een hoger aantal punten krijgen in het woningwaarderingsstelsel. Voor de zittende huurders in deze woningen verandert er op dit moment niets. Wel kan het zijn dat er meer ruimte komt voor de huurverhoging per 1 juli volgend jaar.
Laatst bijgewerkt door Szan op 30-09-15 11:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Haarbal

Re: Huurprijscheck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:41

Interessant! Bedankt voor de tip ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:43

vanavond maar eens even checken, kom er nu ook niet doorheen. Wel interessant... Maar wat kun je eraan doen?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:43

Ik kom er ook niet door vanmorgen km 7 uur gedaan toen deed die het al niet maar nu nogsteeds niet

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:47

De woning die ik nu huur worden aan nieuwe huurde bijna €100!!!!! goedkoper aangeboden. Dat is een hoop geld hè. Ik heb contact gehad met de woonstichting, maar voor huurders die er nu in zitten wordt er niks aan de prijs gedaan. Daar gaan we natuurlijk wel even mee aan de slag, want ik vind het toch een hoop geld!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:02

Ah crap, ik dacht eerst dat het ook voor vrije sectorwoningen gold. Maar dat is dus niet zo. Wederom pissen wij weer naast de pot. Zucht. -O- Kopen kunnen we niet (kunnen niet genoeg hypotheek krijgen), sociale huurwoning mag niet (we verdienen nét teveel) en vrije sector-huren kunnen we officieel ook niet (want daarvoor verdienen we weer te weinig) maar is wel gelukt doordat we meer borg betaalden. Ondertussen is in 3 jaar tijd de huur met €100 per maand gestegen en we hebben natuurlijk ook geen recht op huursubsidie, want daarvoor is onze huur te hoog.. 8)7

Klein frustratiepuntje hier. :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:54

Ik ga ook eens even checken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 06:32

Ik betaal de helft van wat de huurprijscheck zegt, namelijk 250 pm voor een appartement in de stad. Ik vind het prima.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:31

Ik ga ook maar niet klagen. Mijn huur is ook veel lager dan de check aangeeft.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:35

dorientjuh schreef:
Ah crap, ik dacht eerst dat het ook voor vrije sectorwoningen gold. Maar dat is dus niet zo. Wederom pissen wij weer naast de pot. Zucht. -O- Kopen kunnen we niet (kunnen niet genoeg hypotheek krijgen), sociale huurwoning mag niet (we verdienen nét teveel) en vrije sector-huren kunnen we officieel ook niet (want daarvoor verdienen we weer te weinig) maar is wel gelukt doordat we meer borg betaalden. Ondertussen is in 3 jaar tijd de huur met €100 per maand gestegen en we hebben natuurlijk ook geen recht op huursubsidie, want daarvoor is onze huur te hoog.. 8)7

Dit inderdaad. Zo zuur weer...

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:06

Ik heb het net ook geprobeerd in te vullen alleen zit ik dat ik die woz waarde niet kan vinden dus de gemeente moest bellen, maar helaas was de afdeling die of daar over ging er niet, dus ik zou het nog van hun horen. Ben wel heel erg benieuwd namelijk.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:07

Winged schreef:
dorientjuh schreef:

Dit inderdaad. Zo zuur weer...

Hier idem....

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:11

nu overbelast :( maar voor wie nu particulier huurt en boven de grens zit had je ook voor sociale huur geen huursubsidie gehad. Dat gaat gewoon naar inkomen.

Kijken of ik er nog wat af kan snoepen als hij weer werkt

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:15

dorientjuh schreef:

Ja, en niet zo'n beetje een frustratiepunt, wij hebben ook alles geprobeerd in NL, beetje huis met paardenstal of 'mogelijkheid' zaten we al op bijna 2000 euro :-(. Idd krék hetzelfde verhaal. Toen zijn we maar 8 jaar geleden naar België 'vertrokken'. Daar konden we voor redelijke prijs een huis plus grond huren :-). Helaas werd deze verkocht en na veel gezoek ook weer een hoeve kunnen vinden met iets grond en de dieren aan huis.
Mijn man verdient 1,5 keer modaal, ik heb een vaste oude WAO maar dat laatste telt niet of voor een klein beetje mee voor een hypotheek. Je wordt op leeftijd gediscrimineerd etc. hypotheek kregen we niet voor wat wij wilden ( en dat was niet veel voor een opknapper met veel grond) en tja, zo tob je maar door.
Mijn man moet door die belachelijke prijzen etc 1 uur naar zijn werk rijden en 1 uur terug, die kosten erbij geteld, de toltunnel plus slijtage/ onderhoud auto...NU betalen we 600 euro meer dan dat we aan hypotheek hadden betaald 8)7 8)7 8)7 én had hij nog op 3 km van zijn werk gewoond ook nog. Raar systeem hoor???? Dan krijg je nog de issue 'geen dieren in huis'.... wat is dat??
De huurprijzen moeten al jaren gewoon omlaag en fijn dat het nu zelfs 100 euro scheelt, het is je reinste maffiapraktijken om mensen zo uit te kloppen in hun basisbehoefte!

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:17

Jah zodra ik een antwoord heb van de gemeente ben ik ook wel heel erg benieuwd hoor. Elk klein beetje minder huur is mee genomen.

Bij de gemeente hadden ze er verder nog niet over gehoord, ze vroegen ze me gelijk op welke site enzo het allemaal te vinden was.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 14:01

Nou ik ben er eindelijk doorheen!
onze huur moet 739,38 bedragen volgens de huurprijscheck
ik hou mijn waffel maar dan met onze 654,23 :=

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:04

Mijn huurprijs zou 623 moeten zijn.. ik zeg ook niks met 456 euro :')

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:14

Moet eens even uitzoeken hoe dit werkt haha

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:26

Als ik snel reken, moet anders meten kom ik met de max die ik al heb goed uit |( ,was leuk geweest maar misschien vanavond nog even met meetlint ect door het huis.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:32

Onze huurprijs zou maximaal 1100 euro mogen zijn :+ :x
Maar heb de woz waarde wat lager ingevuld :')
Een ton ofzo

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:42

ik kom er niet uit of het nu ook voor mij geld, huur via een makelaar. Vrije sector is huur boven de 710 euro toch? daar zit ik onder, kom ik dan wel of niet in aanmerking? Zou volgens de huurprijscheck namelijk meer dan 200 euro teveel betalen even afgezien van het energielabel wat ik niet weet.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:56

Tuurlijk en bij mij stopde site er mee zucht

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:12

Haha ik mag echt heel blij zijn met de prijs die ik betaal voor mijn kamer :D
Kale toegestane huurprijs: €409,23
en ik betaal €306,.. inclusief gas,water en licht *\o/*

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:17

mystery1980 schreef:
ik kom er niet uit of het nu ook voor mij geld, huur via een makelaar. Vrije sector is huur boven de 710 euro toch? daar zit ik onder, kom ik dan wel of niet in aanmerking? Zou volgens de huurprijscheck namelijk meer dan 200 euro teveel betalen even afgezien van het energielabel wat ik niet weet.

Wat was je kale huurprijs (excl servicekosten en g/w/l) toen je in je huidige woning trok? En in welk jaar ben je daar komen wonen?

Als je kale huurprijs in het aanvangsjaar dat je daar kwam wonen lager is dan de liberalisatiegrens van datzelfde jaar, dan valt je woning niet in de vrije sector maar de gereguleerde sector. Je hebt dan zeker wat aan de huurprijscheck.

Ik ben er trouwens vanuit gegaan dat het geen zelfstandige woning is. Anders val je sowieso in de vrije sector.