Goede mobiel twv 400 euro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Goede mobiel twv 400 euro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 00:35

Bij mijn nieuwe abbo van 2 jaar , vorig jaar nam ik eens wat anders dan jarenlang iphone (draai al vanaf iphone 3 mee en de laatste was de 5)

Ik dacht leuk joh zo een waterdichte Sony! Xperia Z versie. Toen de 2
Nou veel schermproblemen en spontaan glas barsten dus reparatie, na reparatie weer hetzelfde, toen kreeg ik een vergoeding en mocht ik een nieuwe. Maar de Z2 was niet meer leverbaar dus kreeg ik de Z3 compact moest wel iets bijbetalen (7 euro)
en deze versie zou verbeterd zijn.
Helaas!!!
Inmiddels ligt mijn Z3 al voor de 3e keer bij de reparateur voor het spontaan barsten van het glas en het heet worden van de mobiel.
Ik heb nu weer een vergoeding geëist, en wil met die vergoeding een andere mobiel gaan kopen

Maar tja wat dan? :?
Iphone 6, ja super! maar moet ik wel even een paar honderd erbij ophoesten en dat heb ik ff niet.
Abbo verlengen kan pas Mei 2016

Heb zelf al wat merken tussendoor gehad als 2e telefoon (zakelijk) zoals HTC (vond ik niet prettig werken)
Samsung (snel batterij leeg en ook met dit systeem kan ik het niet vinden)
BB (never!)
Nokia (twijfel geval)
En sony is echt end of story!
Dus wat is nou wel een goede leuke mobiel twv 400,- ongeveer?

ik had de iphone 5C in gedachte maar werd gewaarschuwd voor de weinige GB die die heeft.
Telefoon moet nieuwe zijn en bij die winkel gekocht worden [KPN]

mie123gie

Re: Goede mobiel twv 400 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 00:40

Ik vind de 5c zelf ongelofelijk fijn, ik ben zelf nog al een kluns en hij is niet kapot te krijgen. De weinige GBs vind ik mee vallen, ik download nu veel minder onnodige troep, de batterij blijft ook lang vol alleen de opladers zijn prut kwaliteit en er gaat hier tenminste 1 per 3 maanden door heen zonder dat er raar mee word gedaan.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 00:52

ja ik zweer bij de samsung s5, even wennen misschien maar heel relaxt. als je scherm telkens barst zou ik echt niet meer aan dat ding beginnen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 01:05

Als je echt niet met het android systeem kan werken loop je toch weer op een iphone uit denk ik.. maar in principe kan je er makkelijk mee leren werken. Even wennen natuurlijk, maar dat is iets nieuws altijd.
Qua batterijduur is het maar net hoe je het zelf maakt. Mijn telefoon kan gemakkelijk de hele dag meegaan als ik hem om de paar kwartier eens gebruik, maar als ik continue spelletjes of facebook of wat dan ook gaat hij natuurlijk sneller leeg. Zelfde geld als je alles op de achtergrond laat lopen, maar dat kan je makkelijk met een widget terug vinden en uitzetten. Ik heb zelf de samsung galaxy Alpha en vind het een heerlijk ding. Ik heb eigenlijk nooit mn oplader op school nodig als ik met 100% van huis ga, dat incl. 2 uren trein per dag die ik toch bijna volledig op mn telefoon besteed. Als ik thuis kom is hij meestal op zo'n 20%. Hij kan binnen 2,5 uur van 0 naar 100 opladen terwijl je hem gebruikt (dus ongebruikt ong. 1,5 uur denk ik).
Hij heeft een wat luxer design dan de standaard S reeks, metalen rand en is niet zo rond als de meeste samsungs zijn. Ik vind dit denk ik de samsung die het dichtst bij de iphone staat voor zover dat kan haha. heeft een goed intern geheugen van 25 gb (waar je ruim genoeg aan hebt) en werkt snel. Daarnaast een camera die erg goede fotos maakt. Nu kan ik nog wel doorpraten maar als je echt geen android wil heb je niks aan me :P nogmaals het zou waarschijnlijk een kwestie van wennen zijn.
Succes met een nieuwe uitzoeken, ik zou in ieder geval niet meer dezelfde nemen en wachten tot mei voor een nieuwe.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 01:19

Sony was ook android en het besturingssysteem vind ik op zich prima :j

Alleen de samsung werkt toch weer heel anders dan de sony (heb de samsung s4mini als zakelijk)
en ik krijg echt de frustraties van dat ding :=
Misschien zou het wennen moeten zijn, maar het gebruikersgemak van de sony lag wel hoog, jammer alleen dat de kwaliteit van de behuizing zo verschrikkelijk slecht is

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 01:21

franka75 schreef:
ja ik zweer bij de samsung s5, even wennen misschien maar heel relaxt. als je scherm telkens barst zou ik echt niet meer aan dat ding beginnen.

Ik lees hier idd heel veel goede reviews over....dat zet mij wel aan het twijfelen. Weet jij of ie hetzelfde bediend als zeg maar de S4 mini?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 01:23

Dan ligt het misschien aan de android versie die je erop hebt staan. Misschien is je mini toe aan een update?

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 01:29

Ojajoh schreef:
franka75 schreef:

Ik lees hier idd heel veel goede reviews over....dat zet mij wel aan het twijfelen. Weet jij of ie hetzelfde bediend als zeg maar de S4 mini?

Ik heb een S4 en een S5 gehad en ik vind ze allebei even slecht, ik kan totaal niet overweg met de bediening dus ik hou het lekker bij Apple haha

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 01:35

laraxXxemma schreef:
Dan ligt het misschien aan de android versie die je erop hebt staan. Misschien is je mini toe aan een update?

Nee ik bedoel niet de besturingssysteem, maar bediening zoals mie123gie zegt
zeg maar de gebruiksaanwijzing van de mobiel zelf

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 01:53

Als je een betrouwbare, betaalbare no nonsense telefoon wil, zou ik voor een Google phone gaan. En dan bedoel ik dus niet ieder willekeurig Android toestel, maar een telefoon die door Google zelf uitgebracht wordt. Namelijk de Nexus :D

Ik heb zelf de Nexus 5. Toen ik die kocht merkte ik ook het enorme prijsverschil met de Apple smartphones. Ik had op dat moment nog de iPhone 4, maar wilde niet perse weer iPhone omdat ze dus zo vreselijk duur zijn en m.i. niet perse beter.

Een groot voordeel aan een Google phone is dat je geen extra software op je tel krijgt naast de standaard Android software. Het is niet Android + Samsung apps maar gewoon alleen Google, Android dus :D

Inmiddels bijna 2 jaar verder en ik gebruik hem nog steeds met plezier :D

De 5x komt bijna uit: http://androidworld.nl/nieuws/nexus-5x-geruchten/

Misschien het wachten waard? Zal wrs net als de Nexus 5 ook zo'n 400 euro worden.

Enige nadeel is dat hij niet heel mainstream verkocht wordt. Dat was iig met de Nexus 5 niet zo. Ik vroeg er naar in de Vodafone winkel en die mevrouw zei dat ze alleen de populaire toestellen verkopen, maar dat de Nexus idd qua hardware net zo goed mee kon komen voor een fijne prijs :') ik heb em uiteindelijk bij de Phone House kunnen kopen. En online kan natuurlijk altijd, maar weet niet hoe je zit met je abo?

Oeh en de ONE plus one is ook een mooie 'flagship killer'. Hoor ik hele goede verhalen over. Vind em alleen zelf wat groot. https://oneplus.net/nl/one

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 02:56

Wil je een goede nette telefoon met een stoer doch net uiterlijk die doet wat je van hem vraagt. Waarbij de batterij met normaal tot intensief gebruik 2dagen mee gaat?

Ga dan voor de samsung A5.

Ik heb zelf de A5 was er eerst van overtuigd. Maar ooh ooh ooh wat een heerlijk toestel.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 03:06

kijk eens naar een LG. de g3 zit net onder je prijsklasse, de g4 er net boven

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 07:07

One plus one (300 euro) of one plus two (400 euro) is een onbekende telefoon die niet onder doet aan de iPhone en Samsung Galaxy. Deze Chinese telefoon is in opkomst en je betaald eens niet voor een merk.

Ik zocht vorige maand een nieuwe telefoon en heb zelf wat nerd vriendjes. Zij raadden mij deze telefoon aan. Echt een topper vind ik het, doet niet onder aan mijn vorige telefoon. Ook zijn er op Tweakers.net hele positieve recensies te lezen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 07:17

HTC moet ook goed zijn hoor ik van veel mensen, heb zelf geen ervaring.
Maar ik heb een Huawei al bijna twee jaar en vind m super.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 07:22

Je moet bij KPN op je strepen staan. Ik had precies hetzelfde als jij, maar dan alleen met een Blackberry.
Na de derde keer was ik het zo beu omdat dat ding steeds gemaakt moest worden en ik dan zonder telefoon zat, dat ik een andere aanpak heb geeist.
Uiteindelijk heb ik mijn abonnement iets verhoogd en er toen de nieuwste Iphone (Iphone 5) bijgekregen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 07:37

Volgens mij is mijn experia z gewoon nog beter. Heb hem eind januari 2 jaar en laat hem regelmatig vallen.. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:31

Ik heb de Sony Xperia M4 aqua en ik ben suuper tevreden. Heb hem ook al vaak genoeg op de grond laten vallen. Wel met hoesje natuurlijk.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:39

MarlindeRooz schreef:
Ik heb de Sony Xperia M4 aqua en ik ben suuper tevreden. Heb hem ook al vaak genoeg op de grond laten vallen. Wel met hoesje natuurlijk.

Ik hetzelfde met de z3 compact :j.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:41

ik heb een Motorola moto e. voor weinig een goed apparaat. Beter nog dan ik verwacht had. Enige min punt is denk ik het geheugen van 8 gb. wel uitbreidbaar met sd kaart. Accu gaat makkelijk 2 tot 3 dagen mee.
Voor volgens mij 110€ een leuk goed telefoontje. Ik wou altijd eerst de mooiste en duurste. Heb htc gehad, maar die hebben best veel last van storingen en hele slechte accu's. Ik blij f me verbazen over de Motorola. (ps ik heb geen aandelen)

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:51

Mjetterd schreef:
One plus one (300 euro) of one plus two (400 euro) is een onbekende telefoon die niet onder doet aan de iPhone en Samsung Galaxy. Deze Chinese telefoon is in opkomst en je betaald eens niet voor een merk.

Ik zocht vorige maand een nieuwe telefoon en heb zelf wat nerd vriendjes. Zij raadden mij deze telefoon aan. Echt een topper vind ik het, doet niet onder aan mijn vorige telefoon. Ook zijn er op Tweakers.net hele positieve recensies te lezen.

Idd! Veel (nerderige) klasgenoten hebben m ook, goed toestel! Ziet er ook degelijk uit en voelt goed!

De reden waarom ze vrij goedkoop zijn is schijnbaar omdat ze geen geld uit hoeven te geven aan marketing, ze verkooen de telefoons door mondelinge reclame van de gebruikers ipv samsung die miljoenen investeerd in ads.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:54

Hier ook een 5C vanaf het moment dat deze net uit was. Hij was niet zo populair dus heb 'm destijds los gekocht voor een prima prijs bij m'n 8 euro simonly abbo. Ik heb 'm nu ruim anderhalf jaar en functioneert en ziet er nog uit als nieuw.

Ik wilde nooit Iphone maar ik ben juist door de 5C helemaal om. :)

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:59

Hier ook de iPhone 5c en ben heel tevreden.
Mijn iPhone 4 kon elke week gerepareerd worden met een kapot scherm en bij deze hoeft dat niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:05

Voor 125 euro een Huawei, nog nooit zo,n goede Phone gehad. LG vind ik niks, te vaak problemen mee gehad.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:15

Thesserd schreef:
Als je een betrouwbare, betaalbare no nonsense telefoon wil, zou ik voor een Google phone gaan. En dan bedoel ik dus niet ieder willekeurig Android toestel, maar een telefoon die door Google zelf uitgebracht wordt. Namelijk de Nexus :D

Ik heb zelf de Nexus 5. Toen ik die kocht merkte ik ook het enorme prijsverschil met de Apple smartphones. Ik had op dat moment nog de iPhone 4, maar wilde niet perse weer iPhone omdat ze dus zo vreselijk duur zijn en m.i. niet perse beter.

Een groot voordeel aan een Google phone is dat je geen extra software op je tel krijgt naast de standaard Android software. Het is niet Android + Samsung apps maar gewoon alleen Google, Android dus :D

Inmiddels bijna 2 jaar verder en ik gebruik hem nog steeds met plezier :D

De 5x komt bijna uit: http://androidworld.nl/nieuws/nexus-5x-geruchten/

Misschien het wachten waard? Zal wrs net als de Nexus 5 ook zo'n 400 euro worden.

Enige nadeel is dat hij niet heel mainstream verkocht wordt. Dat was iig met de Nexus 5 niet zo. Ik vroeg er naar in de Vodafone winkel en die mevrouw zei dat ze alleen de populaire toestellen verkopen, maar dat de Nexus idd qua hardware net zo goed mee kon komen voor een fijne prijs :') ik heb em uiteindelijk bij de Phone House kunnen kopen. En online kan natuurlijk altijd, maar weet niet hoe je zit met je abo?

Oeh en de ONE plus one is ook een mooie 'flagship killer'. Hoor ik hele goede verhalen over. Vind em alleen zelf wat groot. https://oneplus.net/nl/one

Ik sluit mij hier 100% bij aan. Google heeft top telefoons en ook ik heb de Nexus vijf, nu 1.5 jaar en nog geen gebreken! Hij kan ook super veel aan, heb hem zo vaak laten vallen, op een paar krasjes na niks kapot (trok hem met oordopjes mee over de straat, fietsend. Dan verwacht je wel wat krasjes haha)

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:16

Ik heb een huawei p8 lite hij was 250 euro en ik ben er echt super blij mee