zucht zit ik ff op fb word ik opeens uitgelogd wil ik inloggen moet ik opeens mijn ID opsturen en mijn naam weer opnieuw invoeren??
Ik weiger dus om een kopie van mijn ID toe te sturen, hoe kom ik nou op mijn fb pagina?
BaileyMix
Geplaatst: 17-09-15 14:03
Nog nooit van gehoord, absoluut niet doen! Lijkt me nep.
Sunrise19
Geplaatst: 17-09-15 14:04
Dat vragen ze alleen als je wachtwoord dusdanig vaak vergeten/veranderd is om te garanderen dat jij het wel bent.. Ik heb dit ook gehad toen iemand het nodig vond mijn facebook te hacken en telkens de wachtwoorden en email adressen ging veranderen.
Huh wat apart, heb je een screenshot van de melding? Vaak koppelen ze wel een telefoonnummer aan je account om te garanderen dat jij het bent.
polleman
Geplaatst: 17-09-15 14:06
ik heb het gehad met mijn mail een keer daarna was ik gecheckt
NathalietjeB
Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-15 14:06
nou dan zal ik wel gehackt zijn zucht wat een gezeik weet iemand hoe ik mijn account anders kan verwijderen?
Ik heb zelfs een mail gehad dat ik ID moet opsturen
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 17-09-15 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt
lovebrechjex
Geplaatst: 17-09-15 14:06
Heb je misschien op een link geklikt, wat een virus bleek te zijn? Een vriendin van mij werd ook uitgelogd en bleek op een virus te hebben geklikt. Toen zij weer inlogde, omdat ze dacht dat er niets aan de hand was verder, hadden hackers haar FB wachtwoord enz, en stuurde ze berichten met virussen door op jou naam.
Obelix95
Geplaatst: 17-09-15 14:08
Misschien kan je een kopie opsturen (als je er zeker van bent dat het geen virus is). Nooit je echte ID opsturen!
Sunrise19
Geplaatst: 17-09-15 14:08
Zal wel niet, want dan hoef je alleen je wachtwoord te veranderen. En TS komt er helemaal niet meer op. Dus TS of je stuurt je id kaart of je hebt pech.. Meer opties zijn er niet.. Althans ik kreeg geen opties meer en heb nu dus 2 fb accounts..
NathalietjeB
Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-15 14:08
Ik zou niet weten hoe ik virus heb opgelopen wou een filmpje van geert wilders gaan kijken
En toen klikte je op dat filmpje/linkje en toen werd je uitgelogd? Dan heb ik namelijk wel een idee waar je een virus hebt opgelopen.
Sunrise19
Geplaatst: 17-09-15 14:10
Ik heb die mail niet meer, anders had ik hem wel kunnen kopiëren. Kom ook niet meer op het email account wat er oorspronkelijk aan vast zat. Ik heb overigens geen kopie gestuurd, dat had mijn hacker gedaan. En die heeft een email adres ingevuld anders dan hotmail of gmail en daardoor kan ik helemaal niet meer op dat account.
BaileyMix
Geplaatst: 17-09-15 14:11
Ook al is het geen virus, je gaat toch geen kopie van je ID opsturen naar een site als Facebook... Ik zou heel dat Facebook lekker verwijderen, zijn ze nou helemaal gek geworden. Lijkt me erg sterk dat ze dit mogen vragen.
Niet opsturen en je computer scannen met Microsoft Security Essentials en met Malware Bytes (gratis te downloaden beide).
Zilfstar
Geplaatst: 17-09-15 14:15
Ik heb wel gehoord dat facebook bezig is dat je alleen nog met je echte naam en achternaam een account mag hebben op FB. Kan dat ermee te maken hebben?
Ouwe
Geplaatst: 17-09-15 14:15
Volgens mij mag Facebook je niet eens om een kopie van je id vragen, is geloof ik in strijd met de Nederlandse wetgeving.
NathalietjeB
Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-15 14:18
Dat leek mij dus ook dat ze geen ID mochten opvragen, maja ik kan helemaal niet meer op mijn account komen en dus ook niet verwijderen
Wat een gezeik met dat fb
Ik zit btw op mobiel op fb
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 17-09-15 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Runa
Geplaatst: 17-09-15 14:18
Facebook mag helemaal niet vragen naar jouw ID kaart, daar hebben ze geen recht op. Al helemaal je originele ID-kaart mogen ze niet hebben!
Als ik zo je verhaal lees, denk ik ook dat je gehackt bent/iets van een virus hebt opgelopen. Vragen om je ID-kaart is dan een manier om achter jouw gegevens te komen en als hier inderdaad andere mensen dan facebook zelf achterzitten, is dit een manier om identiteitsfraude te plegen. Niet doen dus!
Wel zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad. Je kunt facebook zelf een mail sturen om te verifieren dat zij dit zijn. Als dat toch wel het geval is, zou je een kopie kunnen opsturen met daarop geschreven ''Kopie voor Facebook'' of iets dergelijks. Zo kan het niet voor andere doeleinden gebruikt worden.
NOOIT !! je gegevens maar 'zo' openbaar maken c.q. sturen ! Laat ze maar bij je thuis komen om je id te bekijken, dan hoor je er nooit meer wat van
SheridaD
Geplaatst: 17-09-15 14:21
Een vriendin van mij heeft dit ook gehad. Haar profiel is offline gehaald door FB ook moest ze haar ID doormailen. De reden hiervoor is dat ze een profiel foto van haar dochtertje van 1 had. Kinderen jonger dan 13 zijn niet toegestaan op fb, daarom moest ze ID sturen. Zij heeft alles in paint zwart gemaakt behalve haar naam en geboorte datum. Vervolgens was haar account weer online gezet.
Laatst bijgewerkt door SheridaD op 17-09-15 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Ze mogen je idd niet om je id of een kopie daarvan vragen, valt onder de Nederlandse wetgeving. Dan kunnen zij misschien wel aangeven dat het in de voorwaarden staan ofzo, maar dat mag niet omdat voorwaarden nooit in strijd mogen zijn met wetgeving.
Mariloulou
Geplaatst: 17-09-15 14:26
OMG van de week was een heel item over dit soort praktijken bij kro brandpunt op tv en laatst ook al in opgelicht. Zijn hele bendes die met dit soort methoden zelfs je hele indentiteit kunnen stelen. Tips waren nooit een kopie van je ID op paspoort op de pc bewaren en als je een kopie maakt en per mail verstuurd eroverheen schrijven waar die voor bedoeld is.
Best eng idee wat men met alleen een kopietje kan doen. Ik zal dan ook even goed nagaan of dit facebook wel echt is.
@ Winged, ja echt! heb het eerder ook wel eens gehoord, toen was ik er ook van overtuigd dat het om oplichting ging. Maar het blijkt dat fb het ook doet.