Wat te doen tegen (huis/grond) spinnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jillsil

Wat te doen tegen (huis/grond) spinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 11:31

Ik ben bang, heel erg bang voor spinnen. Al mijn hele leven geweest en ik denk niet dat dit ooit nog over zal gaan en het heeft mij al in enkele zeer gênante situaties gebracht :=

De spin die mij de allergrootste angst brengt en waardoor ik in compleet blinde paniek raak is de huis/grondspin. Dat grote, gore vieze lijf wat dan door de kamer heen sprint of opeens vanaf een muur naar je zit te koekeloeren :n Brrrr bij de gedachte alleen al krijg ik de rillingen.

Maar helaas voor mij is het seizoen van deze monsters weer geopend. Ik heb al 'spiderfree' gekocht en de straat + tuin behandeld met azijn. Niet alleen goed tegen het onkruid maar blijkbaar ook tegen deze monsters. We hebben horren en laten de deur niet 's avonds meer open.

Nu vroeg ik me af wat jullie nog meer voor tips hebben? Hoe voorkomen jullie ze?

Ja, ik weet dat ze niks doen, veel kleiner zijn dan dat ik ben en dat ze beschermd zijn in Nederland maar wat mij betreft hoef ik die beesten nooit meer te zien

__elise__

Re: Wat te doen tegen (huis/grond) spinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:33

Wij wonen helaas niet in een spinvrije-omgeving, gister nog een aantal spinnen gevangen. brrrr, enge beesten. Ik lees dus even mee voor tips 8-)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 11:35

__elise__ schreef:
Wij wonen helaas niet in een spinvrije-omgeving, gister nog een aantal spinnen gevangen. brrrr, enge beesten. Ik lees dus even mee voor tips 8-)

Jij durft ze dus wel te vangen? Held!! _/-\o_

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:36

Ik lees ook mee, al heb ik eens veerust over die monsters geen gespoten, en weg waren ze en was ook een poos spin vrij :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:37

Die spinnen die je ziet zijn huisspinnen, die willen helemaal niet buiten wonen. Mijn hobby is het ook niet maar ben nu wel zo ver dat ik ze kan negeren zolang ze niet naast mijn hoofdeinde bij het bed zitten of rennen naar mij toe en ik ze kwijt ben. Raak niet meer in paniek maar zoek wel uit waar ze zijn gebleven

Sunrise19

Ik ben ook als de dood, maar doe er niks aan.. Ze horen er nou eenmaal wel een beetje bij :j

Zolang ze niet gaan rennen vind ik het prima.. En als er grote in huis zitten stuur ik mijn kat of man op jacht :')

blackpromise

Ik stuur er onze katten op af en die gaan er dan mee spelen en die zorgen dat ze verdwijnen :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:49

Het middel dursban werkt geweldig! :j

Binnenshuis ben je een half jaar spin vrij!
Hoewel ik vrees dat dit middel in NL niet te verkrijgen is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:50

Het is in NL verboden spinnen te bestrijden. Vandaar dat er ook geen bestrijdingsmiddelen verkocht mogen worden.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:52

Jillsil schreef:
__elise__ schreef:

Jij durft ze dus wel te vangen? Held!! _/-\o_

Nou ja, vangen.. Eerst met een vliegenmepper doodslaan en dan (voor de zekerheid :P ) door de wc spoelen O:)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 11:54

Palmera schreef:
Het middel dursban werkt geweldig! :j

Binnenshuis ben je een half jaar spin vrij!
Hoewel ik vrees dat dit middel in NL niet te verkrijgen is.

Waar haal jij dit dan?

@Ibbel, ja ik weet dat het niet mag maar je hebt wel middelen die ze verjagen en niet doden die mogen wel. Maar aan de andere kant, je mag ook niet te hard rijden, stelen, bumperkleven etc etc. ;-)

@Elise nou ook dat vind ik heldenwerk. Je moet toch wel dichtbij komen met die vliegenmepper. Ik moet echt hulptroepen gaan halen. Hoewel ik vorig jaar een kleine overwinning heb geboekt door het monster te pletten met de Swiffer. (durfde daarna de swiffer niet meer op te pakken maar hij was gelukkig wel dood)
Laatst bijgewerkt door Jillsil op 15-09-15 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:55

Ibbel schreef:
Het is in NL verboden spinnen te bestrijden. Vandaar dat er ook geen bestrijdingsmiddelen verkocht mogen worden.

al komt veerrust wel in de buurt B-)

WybeUrsula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:56

Wij hadden vooral in de schuur heel veel last gehad van spinnen, van die vieze dikke kanjers. Wij hebben toen zo'n zoemer voor tegen de muggen in het stopcontact gedaan want die bleken ook te helpen tegen spinnen.
Nu is het ruim een half jaar later en geen spin meer te bekennen!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:01

Als ik het durf, dan sla ik ze dood met een slipper of iets dergelijks, in ieder geval iets wat binnen handbereik ligt en waar ik goed mee kan meppen. :') Anders dan vraag ik het vriendlief als hij er is, of als ik bij mijn ouders ben aan mijn vader.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:01

WybeUrsula schreef:
Wij hadden vooral in de schuur heel veel last gehad van spinnen, van die vieze dikke kanjers. Wij hebben toen zo'n zoemer voor tegen de muggen in het stopcontact gedaan want die bleken ook te helpen tegen spinnen.
Nu is het ruim een half jaar later en geen spin meer te bekennen!

Ah! Die heb ik nog ergens liggen. Ga het meteen proberen!

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:03

Kastanjes in je huis leggen. Blijkbaar scheiden die een geur af die spinnen niet prettig vinden. Dus ik ga als de kastanjes rijp zijn er weer een zootje van rapen en leg ze in de hoeken. Afgelopen jaar maar stuk of 5 spinnen moeten verwijderen, was de eerste keer dat ik het deed en vind zelf dat het goed helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:06

Dankzij mijn katten vind ik soms alleen wat pootjes terug. :+
Keurig voor mijn bed uitgespuugd.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:12

Iemand hier ook tips voor een fiets spin vrij houden? Vanochtend vond ik er 2 , waarvan 1 op mijn handvat -O- als iemand hem niet had weggehaald had ik de fiets gewoon laten staan hahah maar zo kom ik niet op school.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:27

Er staan hier wel hele goede tips. Wij wonen hier in een caravan van 30 m2 en er zitten helaas genoeg kleine kiertjes waar de spinnen doorheen kruipen. Elke dag vang ik er wel minimaal 1, soms 2-3. Als ik niks doe, is er hier dus een hele spinneninvasie. Zit ik niet op te wachten.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:34

Hier ook nog een die als de doods is voor spingen. Meestal haalt m'n vriend ze voor me weg :D. als ik ze zelf dood moet maken mep ik keihard met m'n schoen := Of ik zuig ze op. Maar ben ook wel benieuwd naar andere tips.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:48

Kleine spinnetjes die ik toevallig tegen kom gaan ook de stofzuiger in, maar grote niet, dat durf ik niet. Die haalt mijn vriend weg. Als ie niet thuis is haal ik de buurman wel ofzo

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:50

Hoe zien die spinnen eruit (hier in de flat nergens last van).
Misschien een kat aanschaffen?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:51

Cinnepin schreef:
Kleine spinnetjes die ik toevallig tegen kom gaan ook de stofzuiger in, maar grote niet, dat durf ik niet. Die haalt mijn vriend weg. Als ie niet thuis is haal ik de buurman wel ofzo

ik dacht eens een spin (zo harige grote) op te zuigen. Zn lijfje was zo dik dat mn stofzuiger slang verstopt raakte.
Stofzuiger en al de container in. :evaw:
Laatst bijgewerkt door Musiess op 15-09-15 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:52

Bij de Welkoop kopen wij regelmatig een flesje met spul tegen rupsen. Dat doen we in een sproeier en spuiten we kozijnen en deurposten mee in . Dat werkt perfect! Ruim een maand geen spinnen.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 12:56

Musiess schreef:
Hoe zien die spinnen eruit (hier in de flat nergens last van).
Misschien een kat aanschaffen?

Groot, zwart, vies, goor, dik, lange poten en super snel.