Courses schreef:Pro zijn zwaardere modellen dan de Air, dat klopt inderdaad. Als ik jou eisen zo hoor zou je prima voor een Air kunnen gaan. Wat voor programma's gebruik je voor het coderen? (Hoe zwaar draaien ze zeg maar)
Als je kijkt naar de Pro vs Air in andere opzichten: Air is een wat lichter model, makkelijk om mee te nemen. De huidige generatie Pro's zijn ook alweer een stuk lichter dan degene die ik zelf heb (Pro '12). Qua schermgrootte .. Ik werk al 3 jaar op een 13" naast een 21.5" iMac, het is net wat je zelf fijn vind. Ik kom zelf prima uit de voeten met een 13" maar 15" werkt ook net zo prima eigenlijk. De keuze voor Retina de ja of de nee ligt echt aan je budget.
Mocht je verdere informatie willen, ik heb bij een Apple Reseller gewerkt dus kan je wel een beetje sturen in je keuze mocht je dat fijn vinden. Stuur me dan even een PB'tje

Ik gebruik daar nog niet echt programma's voor, doe het meer voor de lol, maar ik wil dus wel veel kunnen opslaan etc.
Dankjewel voor je aanbod, ik zal alles even overleggen met mijn ouders haha!
Batlow schreef:Wij hebben thuis 3 pro's en 1 air. Ik vind ze heel fijn. Het is even wennen aan het besturings systeem maar daar wen je zo aan.
Ik vind de snelheid ook een voordeel. Ik pak hem ook sneller 'even' want opstarten duurt niet lang, wat bij andere merken vaak wel zo is. Die van mij is binnen max 10sec compleet opgestart. Verder, op de pro van mijn vader (is een hele grote met extra geheugen) staat ook Windows gedownload, dus dat hebben we beide. Alleen is die wel ontzettend duur, dus dat lukt niet. Ik zou gaan voor een pro van 13"
Ah mooi, ik was bang dat ik daar een week mee zat te klooien haha! Ja idd, mijn laptop duurde op een gegeven moment 20 minuten met opstarten, wat 5 seconde was 'ooit' Maar hij is al tig keer stuk geweest en word er gek van haha!