De verkoopster raden mij aan om de gepolariseerde glazen te nemen zodat ik in de auto ook mijn tomtom zou kunnen zien, anders zou het en zwart vlak zijn. En geen last van schitteringen zou hebben. Dus zo gezegd zo gedaan. Glazen zijn op sterkte geslepen met een prisma afwijking.
Was een flinke rib uit mijn lijf (€ 680,-) maar heb dat over voor een goede bril. Heb vaker een serengeti bril gehad (zonder afwijkingen er ingeslepen) naar volle tevredenheid een 6/7 jaar gehad.
Alleen begin ik mij steeds meer en meer te ergeren aan deze bril. Het mee kleuren naar hoeveelheid licht valt vies tegen. Ik moet vaak kijken welke bril ik eigenlijk op heb.
Zeker niet van wat ik van deze brillen gewent ben. En heb dit redelijk snel gemeld. Het viel mij ook snel op dat led schermen donker waren. Moet mijn hoofd ver naar rechts buigen om duidelijk beeld te krijgen.
Met computeren op laptop een zeer frustrerend iets. Ook veel pin/betaal automaten/gsm's/tablet's/mp speler's kan ik met deze bril op niet aflezen, tenzij ik mijn hoofd dus naar rechts kantel.Van de week weer er mee naar toe. Krijg ik te horen van "ja maar met gepolariseerde glazen zie je een tomtom scherm niet, die heeft een andere lichtfrequentie die afgebogen word."
Nou ben ik mooi klaar mee.
Ze hebben nog wel contact opgenomen met de verkoper van de bril of er misschien wat aan gedaan kan worden. Ja, nieuwe glazen á € 400,- +
Opticien was zo aardig om mij dan te helpen en mij 25% korting te geven omdat ze het toch wel heel vervelend vonden voor mij.
Maar dan zit ik alsnog dan met een erg duren bril die ver boven mijn budget uit komt. Doe ik het niet blijf ik de ellende houden met mijn hoofd opzij kantelen.

Is dit nou gewoon pech hebben? Of kan ik hier nog wat mee?
Ik heb nu dus een duur product die niet voldoet. (zowel niet mee kleuren als geen led schermen kunnen zien, vraag mij af of het niet mee kleuren ligt aan de polariseer laag)

die originele glazen van serengeti is juist de kracht van die brillen. Tenminste... Dat adviseerde mijn opticien. Als je er andere glazen in laat zetten betaal je eigenlijk alleen voor het montuur en de glazen nog apart.
En nee, geen rechtsbijstand 
De 2 andere niks anders dan lof
Voel me wel aardig genaaid