Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Blue_Eyes schreef:Dat mag ik er inderdaad wel even bij zeggen - wij hebben een plat dak, dus kunnen de richting kiezen. Ze zijn op een soort schans (zoiets) recht op het zuiden geplaatst.
. 
Citaat:Overweeg een omvormer met eilandsetting, zodat je samen met een accu (of meerdere) ook wat aan je systeem hebt als er een stroomstoring is. Normaal is alles nl enkel netgekoppeld en ligt ook bij jouw dus alles plat als er storing is.
lang leve bokt
Arabesk schreef:Ze moeten op een schuur komen. Schuur is zelfgebouwd door twee ingenieurs in Delft, waarvan eentje gewerkt heeft bij ESA en bouwde kunstmanen, dus die schuur zit wel snor die is supersterk. Ze leverden een handgeschreven sterkte berekening in bij de gemeente, daar konden ze niks mee, want zij deden als met een computerprogramma.
Mijn partner en ik hebben een natuurkundige achtergrond dus ik maak me geen zorgen over snoertjes en stekkertjes.
Boiler is geen optie, want het reduceren van gasgebruik doen we al met de houtkachels.
Een vriendin van me zei dat een terugloopmeter de beste optie was. Is dat zo?Citaat:Overweeg een omvormer met eilandsetting, zodat je samen met een accu (of meerdere) ook wat aan je systeem hebt als er een stroomstoring is. Normaal is alles nl enkel netgekoppeld en ligt ook bij jouw dus alles plat als er storing is.
Kijklang leve bokt

maar dat kost ook wat.

. 

, hoe doen jullie dat toch
. Als we voor klaar zijn, kun je achter weer beginnen met onkruid/gras/takken 

Vooralsnog mag je vervanging gewoon weigeren gelukkig