gisteren yes eindelijk kijkers voor ons huis dat al 2 jaar te koop staat, volgens de makelaar een buitenlandse klant.
Helaas kon de makelaar erzelf niet bij zijn, lijkt vreemd maar makelaar heeft een fokstal en moest naar de ck in schaijk met 11 paarden en vervangster was al op vakantie.
Vanwege de haast die de klant had omdat hij maandag terug naar huis moest voor zijn werk heeft de makelaar gevraagd of we zelf rondleiding wilde doen.
Heel spannend maar ook wel handig want je weet precies wat de kijker ervaart. Na 2 dagen poetsen een prima plaatje van ons huis gemaakt, het is dan ook echt een heel aantrekkelijk huis.
Einde middag eindelijk komt daar de kijkers, 2 mannen, ene man is een vriend van de potentieële koper.
Oke niks mis mee, eerst maar naar binnen, meteen ooh een aahh precies wat jij mooi vind, zegt vriend steeds, dus ik denk zo dat gaat voorvarend.
Maar toen kwam er een ommekeer in mijn beetje euforisch gevoel want na 10 minuten, ze hadden alleen keuken en kamer gezien, kwam de vraag "hoe snel wil jij je huis uit en hoe snel MOET jij geld hebben.
Oke , nu moet ik oppassen was mijn eerste insteek, uiteraard met stalen gezicht heb ik vermeld dat we wel graag snel willen verkopen en ook snel het willen afhandelen, ook al is de haast niet zo groot.
Ik wilde wel eens weten wat ze in gedachten hadden, en jawel hoor er kwamen zomaar ineens "prachtige"voorstellen op tafel.
- er werd me spntaan verteld dat kijker, 10 miljoen rijk was maar dit in groene energie projecten heeft gestopt dus dat dit geld niet gebruikt kon worden.
- wel had kijker in een luxe vakantiepark 2 hectare bouwgrond liggen twv 2 miljoen, dit wilde hij graag als betaalmiddel gebruiken voor ons huis (
- of evtentueel aandelen twv ons huis in zijn groene energie projecten.
vraagprijs was ook geen probleem en hij wilde zelfs alles wat binnen stond mee overnemen omdat hij anders alles nieuw moest kopen.
ehh, was heel veel informatie in een heel korte tijd en als eerste dacht ik mooi niet dat gaan we dus niet doen.
helaas was voor mij de goede bui al meteen over en had ik liever ze al meteen me huis uitgeschopt maar ja ze waren zelf nog zo enthousiast dat ik ze uiteindelijk nog boven en alle schuren en buitenterrein heb laten zien , en alles ....................... je raad het nooit was precies zoals ze zelf ook gedaan zouden hebben.
gelukkig kwam me man toen thuis en vroeg recht op de raap af, waarom komen jullie terug naar nl, antwoord was omdat onze kinderen geen studiemogelijkheden hebben waar we nu wonen, toen me man vroeg of ze definitief terug kwamen, was nee want ik kan zelf niet tegen slecht weer dus ik blijf pendelen tussen de 2 landen.
raar als ik toch erg graag in een land woon dan zou ik toch in dat land zelf verhuizen om daar me kids te laten studeren , is een goed ontwikkeld europees land ben er zelf vaak genoeg op vakantie geweest.
Na die vragen waren ze ook snel klaar, geen tijd voor koffie, wel een mededeling gekregen dat ze komende week hun voorstellen via mail toe laten komen.
nou ik ben benieuwd wie dit zelf ook eens meegemaakt heeft, baal er wel van, dat ik 2 dagen van de vakantie opgeofferd heb om alles in orde te maken.
En voordat er iemand ongerust owrdt, wij zijn gelukkig erg behoedzaam en ook zakelijk goed onderlegd dat we niet ons laten oplichten maar ben wel een beetje ontdaan dat het toch wel erg dichtbij komt zo in je eigen huis.
let wel misschien komen ze wel met een mooi voorstel al lijkt me dat heel erg onwaarschijnlijk.
wilde het even kwijt misschien als waarschuwing voor ander huisverkopers of om ook van andere hun ervaring te horen.