Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dus verkijk je daar niet op. Wendy schreef:No-risk clausule hebben wij geprobeerd toen wij gingen bieden op onze huidige woning, maar daar ging de verkoopster niet mee akkoordDus verkijk je daar niet op.
Wildgirl schreef:Ik loop al een aantal maanden rond met het idee om mijn huidige huis te koop te zetten; ik heb het 2 jaar geleden gekocht(uitermate voordelig) en me vergist in de buurt waar ik zit. Ik voel me hier niet thuis.
Wildgirl schreef:Het huis in kwestie staat inmiddels bijna een jaar te koop en staat in een gebied welke absoluut niet aantrekkelijk is/populair is.
studiemiep schreef:ik zou nooit maar dan ook nooit het risico nemen om 2 huizen in mijn bezit te hebben.
Daar hebben zich heel veel mensen mee in de vingers gesneden............. (no risk clausule met die 48 uurs optie, zo voor mij als verkoper opzich wel een optie zijn om over na te denken).
Maar voor jou blijft dan het probleem, stel er komt een andere koper...en jij besluit toch het huis te kopen..dan zit je alsnog met 2 huizen..en dat moet je echt niet willen.
Wildgirl schreef:Wendy schreef:No-risk clausule hebben wij geprobeerd toen wij gingen bieden op onze huidige woning, maar daar ging de verkoopster niet mee akkoordDus verkijk je daar niet op.
Ik verkijk me er ook zeker niet op maar voor zover ik kan inschatten is dit voor mij nu de enige mogelijke optie(wellicht komt de bank nog met iets vrijdag).
Het huis in kwestie staat inmiddels bijna een jaar te koop en staat in een gebied welke absoluut niet aantrekkelijk is/populair is.
Ik kan me voorstellen dat de huidige verkopers zoiets hebben van...niet geschoten is altijd mis, ook kun je een 48 uur clausule inbouwen waardoor de verkoper nog steeds andere kopers/kijkers kan krijgen maar mij indien er een bod volgt 48 uur de tijd moet geven om op dat moment dan wel dan niet te kopen; op die manier schiet de verkoper er eigenlijk niet bij in!

Wildgirl schreef:Laat ik één ding heel duidelijk stellen, ik ga NIET voor 2 hypotheken betalen.
Indien een evt verkoper niet akkoord gaat met een no-risk clausule, is het vette pech voor mij maar dan zal ik verder moeten kijken/eerst mijn eigen huis moeten verkopen.
@Dorien66, nee dat is het niet. Ik snap je ''waarschuwing'' maar dit is een weloverwogen beslissing. Mijn huidige huis heb ik ook meer als investering gekocht; ik wist van te voren dat ik hier niet langer dan 5 jaar zou zitten, echter, nu na 2 jaar begint het dusdanig te kriebelen dat ik graag verder wil. Daarnaast krijg ik nu ook nog mijn overdrachtsbelasting terug.