Dus toen Apple de iPhone 3G aankondigde werd ik spontaan blij en ik heb hem dan ook gekocht zodra hij beschikbaar was. Als een kind zo blij was ik, ik nam hem overal mee naartoe.
De Apple iPhone 3G,
Op een mooi zonnige dag besloot ik even naar buiten te gaan op het paard het was mijn vrije dag dus even lekker genieten. De iPhone in mijn broekzak op stil zodat ik van mijn ritje kon genieten. Op mijn werk besloot men die middag spontaan dat ik onmisbaar was en collega's hebben mij wanhopig geprobeerd te bereiken. Omdat het toestel op stil stond hoorde ik hem niet.
Echter bleek Apple een speciaal soort melding te hebben ingebouwd naast de trilstand bleek dit toestel ook over de oven-stand te beschikken. Het toestel werd zo heet dat ik van mijn paard gesprongen ben en het toestel uit mijn broekzak vistte. Het toestel was dusdanig warm geworden dat er een schitterende blaar op mijn bovenbeen preikte en de plastic achterkant vervormd was.
Ik ben met het toestel terug gegaan naar de winkel en hij zou opgestuurd worden omdat volgens de verkoper dit niet hoorde.
3G
Ik kreeg een nieuwe 3G toegestuurd. En ik was weer happy, want dat warmte probleem was natuurlijk een foutje.
Op een dag ligt mijn toestel op mijn bureau en ik ben fanatiek aan het werk. Tot ik "krak" hoor... Krak? Wat nou krak?
Op zoek naar de schade kon ik in mijn studeerkamer niets vinden. Tot iemand besluit mij te bellen. Op dat moment ontdekte ik de oorzaak van dé KRAK. Mijn scherm lag in 100.000 stukjes. Zucht...Dus patiënt in de doos en ik terug naar de winkel. Daar aangekomen bekijkt de verkoper het toestel van alle kanten en wat zegt het wonderkind. "Het scherm is stuk". NO oliebol SHERLOCK!
Dus ook dit toestel ging terug naar Apple.
3GS
Na een paar dagen kreeg ik een telefoontje dat ik een nieuw toestel kon komen halen. De 3GS die inmiddels uit was!
Ah een nieuw model, daar zal Apple vast alle kinderziektes uitgehaald hebben.
Dit toestel werd niet warm en het scherm bleef keurig heel. Hij had ook een waanzinnig goede ontvangst. Goed, daarvoor moest ik op mijn balkon staan, over het hekje heenhangen tot ik er bijna overheen zou mieteren maar dan heb je ook wel wat, twee hele streepjes ontvangst!
Dus ik weer terug naar de winkel. Toestel opgestuurd, kreeg een week later telefoon dat ik een nieuwe mocht komen halen.
3GS
Dit toestel heeft het een jaar goed gedaan en toen was het tijd voor een nieuw abonnement en dus een nieuw toestel. Gezien de Apple soap ben ik overgestapt naar een Android toestel, een HTC Sensation, op dat moment het flagship model van HTC. Een fijn toestel wat het jaren goed gedaan heeft.
Inmiddels hebben wij thuis een nieuwe versterker staan die AirPlay ondersteunt en die je middels een app op de telefoon kunt bedienen. Met de Android kon ik hem wel bedienen maar niet heel fijn. Mijn vriend had inmiddels een iPhone 4S van de zaak en die beviel hem goed én hij werkte samen met de versterker.
Mijn abonnement van de HTC liep af en ik kocht de iPhone 4S, de 5 was inmiddels uit maar de 4S was iets vriendelijker geprijsd.
4S
Dit toestel had werd niet warm, het scherm bleef heel én hij had goed ontvangst zonder dat ik als volleerd circus acrobaat over mijn balkon hoefde te hangen. Apple had dus zijn werk gedaan en ik was happy.
Inmiddels was ons huis voorzien van de nodige domotica en kon je via de telefoon niet alleen de stereo en tv bedienen maar ook alle lichten en de zonwering. Ideaal!
Jammer alleen dat de 4S van mij zo traag was dat als ik de verlichting aan wilde doen omdat het donker werd dan ging het aan op het moment dat het al weer licht was buiten.
Ik was er klaar mee. Ik heb hem weggeven aan een vriendin en heb mijn oude vertrouwde HTC weer uit de doos gehaald.
Vriendlief had geen issues met zijn 4S en heeft privé de 5S gekocht en is daar tot op de dag van vandaag zéér tevreden over.
In mijn omgeving hoorde ik ook enkel goede verhalen dus toen mijn HTC twee weken geleden overleed besloot ik de iPhone 6 te kopen.
iPhone 6
Een prachtig toestel, word niet warm, scherm springt niet in 100.00 stukjes, heeft bijzonder goede ontvangst én is snel.
Bij het opladen wordt het blokje wat in het stopcontact gaat bloed verziekend heet dus die wordt omgeruild. Met het blokje van de 5S van mijn vriend doet hij het prima.
Ik lig op bed met een gebroken rug. Het toestel zit in een hoesje en ligt vrijwel de hele dag op mijn nachtkastje. Hij gaat niet mee naar buiten, zit niet in tassen of jassen. Ik ben altijd zéér zuinig op mijn toestellen, de HTC heeft nog nooit 1 kras op scherm gehad.
Deze iPhone echter zit inmiddels vol met krassen op het scherm. Een beetje Googelen leert mij dat dit een issue is bij een bepaalde range iPhones. En uiteraard zit die van mij in die range.
Mijn vriend heeft zijn 4S en 5S altijd gebruikt zonder screenprotector en die zien eruit als nieuw.Dit toestel gaat vandaag terug naar Coolblue om gerepareerd te worden. Ik heb inmiddels wel een nieuw hoesje besteld voor het moment dat hij terug is. Helaas niet zo handzaam als mijn soft case die er nu omheen zit maar deze biedt wel goede bescherming.
Of je hebt echt héél veel pech gehad
Maar die software, dat was drama
Heb er wel een stevig hoesje omheen en er zitten ook wel krassen op, maar goed, had ik maar geen hoesje moeten nemen waar pasjes in kunnen
Ach, krasjes zijn mee te leven...
Beterschap!!