Telefoon oplader irritatie..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Telefoon oplader irritatie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 17:23

Ik ben echt koningin oplader slopen.
Heb ondertussen meerdere kabeltjes gesloopt (universele USB kabels) waarmee ik mijn telefoon oplaadde.

1 die met de telefoon mee kwam (lg nexus 5) en 2 van de mediamarkt (12 euro oid per stuk)
Werd me een beetje duur, dus heb er 1 bij de Blokker gehaald voor vijf euro.
Maar.. Mijn telefoon laad er bijna niet van op, ookal past hij erin en er staat dat ie wordt opgeladen? Het zelfde had ik een tijd terug met een oplader van mini in the box.

Kan het zijn dat er niet genoeg stroom door het kabeltje komt waardoor hij amper oplaad?

Ligt niet aan de telefoon zelf, gister met de oplader van mijn nichtje (Samsung) deed hij het gewoon normaal.
Hoop niet dat ik er weer een mag halen bij de mediamarkt..

Sani

Re: Telefoon oplader irritatie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:43

Wat voor laadblok gebruik je? Kan het zijn dat die niet meer goed is ipv kabel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:44

Mijn iPhone laadt ook ongelofelijk traag op als ik een niet geverifieerd kabeltje gebruik. Meestal als ik een kabel gebruik die niet van Apple zelf doet laadt hij helemaal niet op, als hij dit wel doet gaat dit echt als dikke stront door een trechter. Heb het idee dat ze dat bewust doen eigenlijk..

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:47

Hier ook een oplaadsloper koningin!
Drama.

De éne na de andere oplader is kapot gegaan. Ik heb er een paar achter elkaar bij de belcompany gehaald voor 18 euro. Beide binnen 2 maanden kapot. Bij de media 1 van 19 euro ook binnen 2,5 maand ongeveer kapot.

Daarna had ik een oplader online besteld van 15 euro. Ik laad mn telefoon altijd snachts op. Werd ik de volgende ochtend wakker was mn telefoon maar voor de helft opgeladen?! Terwijl ie wel de hele nacht aan de oplader had gelegen. Met de Samsung oplader van mn moeder was ie binnen 2,5 uur compleet opgeladen.

Dus nu heb ik ook een samsung oplader gekocht (orgineel, wel via internet 18 euro!) Perfect. Telefoon binnen 2,5 uur opgeladen en hij gaat nog steeds mee :).

Goedkoop is soms dus ook duurkoop...

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:56

Volgens mij doet Apple dat inderdaad expres Emma.

En ik hoor goede verhalen over de Hema laders. Zelf geen ervaring mee, opladers blijven altijd heel :Y) *klopt af*

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:42

Hema oplader ben ik totaal niet tevreden mee.. Mijn iPhone oplader heeft het helemaal niet gedaan en de samsung oplader van mijn moeder heeft het na twee weken opgegeven.

Ik ben inmiddels bezig met mijn zoveelste oplader, inmiddels van de Action. Nadat mijn originele apple kabeltje het heeft opgegeven, heb ik een ander kabeltje gekocht (zelfde prijsklasse als apple, de originele was niet mogelijk). Deze hield er na twee weken ook mee op. Daarna die van de Hema gekocht, ook drama want die deed het niet eens. Daarna maar overgestapt op die van de Action, inmiddels in een jaar bezig met mijn zevende oplader. Ik word er wel een beetje gek van, om elke twee maanden een kabeltje te moeten kopen. :=

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:44

Ik heb een lader van eBay en die functioneert hier prima! Was maar iets van €2.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:45

Wat doen jullie eigenlijk met je laders dat ze zo snel kapot gaan? Ik heb de lader van mijn oude ipod nu ongeveer 8 jaar en die is gewoon nog heel. Mijn ipad en ipod kabels zijn allebei >3 jaar oud en ook nog helemaal heel.. Het laadblok van mijn macbook die ik destijds al overkocht is 6 jaar oud en ook nog heel...

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:11

Helemaal niks. Ik gebruik hem niet eens actief aan de lader. Alleen om af en toe een berichtje te beantwoorden of om te kijken hoe laat het is :=

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:15

Mijn zusje had zo'n oplaad bank (zo'n batterij waar je dus geen stopcontact voor nodig hebt dus) en die was zomaar ineens in de fik gevlogen :wow:
Van de Hema ook trouwens.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:23

Oplaadkabels zijn sowieso ruk. Ze vliegen er hier door heen Samsung en Apple haha. Apple laders doen het 3 maanden maar laders van de Hema 4 dagen. :')

Kun je ze niet terug brengen ivm garantie? Ik heb al wel een paar keer een nieuwe gekregen. :)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 08:51

Mooi dat ik niet de enige ben met het probleem :D

Minder mooi is dat ik binnenkomt op vakantie ga en een busreis van 22 uur overleef ik niet zonder telefoon := moet dus een goed kabeltje hebben, maar die van de MM zijn zo duur..

Die van de Blokker deed het de eerste twee dagen overigens gewoon goed, bu als ik hem erin heb gaat hij zelfs stukje bij beetje leeg als ik mijn telefoon gebruik.. En dan heb ik hem nog op laagste helderheid staan want anders vlieg ik binnen een halfuur door de accu heen

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:59

Bij mij slijten de kabeltjes van Samsung en Apple ook gewoon. -O- Ik dacht laatst een goede koop gedaan te hebben, maar ook de oranje kabeltjes van Xtorm slijten... :=

Ik ga maar eens voor een paar van die kabeltjes van Anker kijken denk ik. Heeft iemand daar ervaring mee?

https://www.anker.com/products/A8142091

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:11

Lara_Silver schreef:
Wat doen jullie eigenlijk met je laders dat ze zo snel kapot gaan? Ik heb de lader van mijn oude ipod nu ongeveer 8 jaar en die is gewoon nog heel. Mijn ipad en ipod kabels zijn allebei >3 jaar oud en ook nog helemaal heel.. Het laadblok van mijn macbook die ik destijds al overkocht is 6 jaar oud en ook nog heel...

Ehmm, dit dus. Bij mij houd een enkel blokje ermee op en ik raak wel vrij regelmatig kabeltjes kwijt, dan moet je ook nieuwe. Maar kapot heb ik nog nooit van gehoord! Stoppen jullie ze in de grasmaaier dat ze doormidden gaan, of slijt de plastic huls van de draad zo snel?

Tipje: dx.com. zit mindere kwaliteit tussen, maar ook originele kabels. Duurt een week of 2-3 voor het in huis is.
Apple is trouwens een dingetje. Die boycotten alle producten die niet van hunzelf zijn

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 01:48

Opladen via een docking station?
Die leeft bij mij al jaren, terwijl alle originele en namaak iPhone kabels het hier altijd snel begeven -O-

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 05:12

Ik heb me apple kabel ook gesloopt en 2 van de action deden het steeds niet meer. Nu eentje van big bazar echt een top ding voor €3 ofzo net zo snel als de orignele en al maanden plezier van!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 05:51

mirriezz schreef:
Lara_Silver schreef:

Ehmm, dit dus. Bij mij houd een enkel blokje ermee op en ik raak wel vrij regelmatig kabeltjes kwijt, dan moet je ook nieuwe. Maar kapot heb ik nog nooit van gehoord! Stoppen jullie ze in de grasmaaier dat ze doormidden gaan, of slijt de plastic huls van de draad zo snel?

Tipje: dx.com. zit mindere kwaliteit tussen, maar ook originele kabels. Duurt een week of 2-3 voor het in huis is.
Apple is trouwens een dingetje. Die boycotten alle producten die niet van hunzelf zijn

Ik geloof dat die Anker kabels MFi certified zijn en het zouden moeten doen met appels.

Ik heb een paar micro usb kabels besteld. Een uit de powerline+ serie en daarnaast nog een combi-pack met 5 kabels. Hopelijk komen ze eind deze week binnen. :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 05:52

xFioon schreef:
Opladen via een docking station?
Die leeft bij mij al jaren, terwijl alle originele en namaak iPhone kabels het hier altijd snel begeven -O-

Ik heb maar 1 dockingstation en dat is een oude 30-pins appel aansluiting. Daar past helaas mijn Sammiej niet in. :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 07:21

Ik denk nu echt hoe dan?!
Hier twee apple laders en nooit iets stuk gegaan.
In de auto heb ik een merkloze en daar doet ie het ook prima op.
Rollen jullie ze op ofzo? Of veel meeslepen?
Ik rol mijn lader gewoon op, maar ik zorg wel dat het stukje bij aansluiting naar de usb stekker genoeg ruimte heeft dat ie niet kapot zou moeten gaan.
Voor veel slepen zou ik er een klein plastic bakje om doen ter bescherming.

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 07:31

Ik heb voor mijn samsung ook een blackberry oplaadkabel. Ding is nog steeds heel. Verder ken ik de kabels van anker niet. Ik heb wel een anker powerbank. Dat is echt een topding. Gaat altijd mee als ik ergens geen stroom heb maar wel veel mijn telefoon gebruik.
Die van mij gaan ook niet echt kapot. Wel zijn ze altijd kwijt :) :)
Ik gebruik er dan ook diverse tegelijkertijd door het hele huis heen. Misschien scheelt dat ook :)

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 07:43

Ik zou inderdaad kijken maar een oplader van eBay. Die zijn goedkoop( duurd vaak wel wat langer voor ze hier zijn). Let wel op dat er soms nog verzendkosten bovenop komen. Gewoon even kijken naar een verzender die geen verzendkosten heeft! Dan gaan ze misschien ook minder lang mee maar dan is het niet zo'n duur grapje elke x!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:14

Ik heb opladers in overvloed, maar het zijn bij mij meer de kabeltjes die in de loop der tijd kapot gaan. := Vandaar dat ik maar een setje fatsoenlijke kabels heb besteld via Amazon. :') Ik hoop echt dat ze zo stevig zijn als ze beweren... := Zelf heb ik liever geen goedkope laders die het dan net weer vreemd doen bij mijn Sammie en appels. :o

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:09

mirriezz schreef:
Lara_Silver schreef:

idem, ik raak ze kwijt, kapot gaan ze echt niet hier..

rollen jullie ze wel netjes helemaal uit (van die goedkope haspeltjes bijvoorbeeld).. snoeren gaan met name kapot van op elkaar proppen in plaats van bijvoorbeeld het snoertje netjes om de stekker rollen als je m mee moet nemen en iets dat opgerold is niet volledig uitrollen voor je het gebruikt. waardoor er dus 'kinkjes ontstaan' in combinatie met warmte ontwikkeling, is funest voor een snoer op den duur.. of dat nu je oplader is, of je stofzuiger.

en als ik ze niet gebruik, haal ik ze uit het stopcontact, ik weet niet of dat enig invloed heeft.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:20

Dat laatste is dan weer een slechte eigenschap van mij. Ik haal de kabeltjes weinig uit het stopcontact. Voor zover ik weet, heeft dat weinig invloed op je kabeltje, maar het blokje kan er wel last van hebben. Ik ben alleen gewoon lui

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:57

Ik heb laders alleen in stopcontact als ik iets aan het opladen ben.