Tips voor tablet met afneembaar toetsenbord? Zonlicht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Tips voor tablet met afneembaar toetsenbord? Zonlicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 16:17

Ik wil er na een paar jaar dubben toch graag een tablet bij gaan kopen :j

Ben er zelf al uit dat ik graag een Windows tablet wil zodat ik vanaf de bank of buiten of waar dan ook gewoon lekker Office kan draaien en ik hoop dat ik dan mijn laptop (HP) en de tablet kan synchroniseren zodat ik de tablet (ook) kan gebruiken om mails te beantwoorden en in Word en Excel te werken.

En natuurlijk wat Bokken, internetten, YouTube en af en toe een goede kwaliteit foto maken (dus zien op scherm wat je fotografeert, ik hoef geen camera op mijn eigen gezicht :P ) en liefst ook een filmpje maken als dat kan.

Ik wil er graag een SD kaartje in kunnen doen om foto's van mijn digitale camera weer te geven.
En het zou leuk zijn als er iets van een HDMI aansluiting ofzo op zou zitten zodat ik ook wat vanaf de tablet op de TV af kan spelen, een serie / filmpje / foto's ofzo, als dat niet raar gedacht is i.v.m. kwaliteit / opslagruimte? Want dat kan natuurlijk ook vanaf mijn laptop :P

En ik wil graag dat er buiten ook redelijk op te werken is en hij wat beschermd wordt tegen krassen, is dat voor elkaar te krijgen met zo'n velletje dat je over je scherm plakt? Werkt dat goed als de zon / lampen er op staan of wordt het dan alsnog een spiegel waar je niet op kan werken?

Ik wil ook graag dat het toetsenbordje er makkelijk aan te klikken is en dat het scherm dan gewoon naar wens schuin gezet kan worden net zoals een laptopscherm, niet maar in 2 kijkhoeken ofzo, en dat hij goed stabiel staat als je typt en niet op een raar randje / pootje / scharniertje staat te dansen :P

Ik begrijp dat sommige dan al af vallen....

En dan wil ik er ook maximaal iets van 500 euro aan uitgeven, eigenlijk vind ik voor een tablet iets van 350 wel weer zat :)

Mocht iemand tips / meer info hebben over zo'n tablet (met aanklikbaar toetsenbordje dus, maar voornamelijk een handzaam en licht tablet) en waar op te letten, of wat bij een bepaalde tablet wel of juist niet goed werkt: graag!!

Prrrr

Re: Tips voor tablet met afneembaar toetsenbord? Zonlicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:55

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:07

let er wel op met een tablet ben je erg beperkt met bepaalde dingen in somige sitaties op internet krijg je zelfs een mobiele site waar je geen andere keuze hebt en minder goed mee kan werken.
ook eventueel films meeste gevallen moet je een flash player hebben en dat wil niet op een tablet.
ik heb zelf een Ipad met een toetsen bordje die verbonden is via bluetooth.
werkt prima.
toch heb ik er een laptop naast daar kan ik toch wel veel meer mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 17:11

Zover ik begrijp is flash geen probleem met Windows tablets, maar is dat meer met Ipads en Android tablets toch? :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:12

Een toetsenbord kun je ook los bijvoegen. Ik heb voor mijn ipad een los bluetooth toetsenbord. Ding koste geen biet en werkt erg goed.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:21

Ik heb een Microsoft Surface, prima ding. Toetsenbord zit er stevig en handig op/afklikbaar. Heel erg licht en je kan het eigenlijk als een gewone laptop gebruiken.
Wel heb ik wat problemen met de internet hier thuis maar ik denk dat dat meer aan onze wifi ligt dan aan het computertje... En ik ben bang dat je wel boven de 500 uitkomt... Ook is hij niet aan te raden als je er echte kwaliteitsfoto's (en filmpjes) mee wilt maken, daar zou ik een echte camera voor kopen :P
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=surface

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 17:43

Ja die Surface zag ik inderdaad, leuk ding ook wel :j

Maar die vind ik dan wat te duur worden eigenlijk, ik zie daar niet echt de toegevoegde waarde van om er zoveel geld aan uit te geven terwijl ik een prims laptop heb :)

En Ipad daar kan ik niks mee met Windows natuurlijk :)

De Aspire Switch daar zit ik al een paar dagen over te dubben inderdaad :j

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:45

pmarena schreef:
Ja die Surface zag ik inderdaad, leuk ding ook wel :j

Maar die vind ik dan wat te duur worden eigenlijk, ik zie daar niet echt de toegevoegde waarde van om er zoveel geld aan uit te geven terwijl ik een prims laptop heb :)

Snap ik, dat je hem te duur vind. Dat vind ik ook voor een laptop/tablet "erbij"
Succes nog met zoeken!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:55

Dat weet ik maar ging mij om het losse toetsenbord. Als je een geschikte vindt zonder is dat misschien een optie.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 18:18

Mja, dan wordt het zo'n bij elkaar geraapt rommeltje denk ik, als je het mee wilt nemen ofzo :)

Ik vind het aan deze systemen wel mooi dat het gewoon als 1 geheel aan elkaar geklikt zit :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:51

Ik heb een mooie gevonden voor je: https://www.alternate.nl/html/product/i ... Id=1155558
De Asus Transformer Book T100T
Het is een tablet met 64GB SSD interne opslag en in het dock ook nog eens 500GB op een traditionele HDD.
De processor is ook iets waar je op moet letten, veel tablets hebben de Intel Atom Z3735 of Z3740, deze zijn een stukje langzamer dan die in deze zit, de Z3775.
Verdere features als Bluetooth, Wi-Fi N, USB3 en Micro-HDMI zijn gewoon aanwezig.

Het is overigens niet echt een tablet meer, er zit een volledige versie van Windows 8.1 op welke natuurlijk een upgrade krijgt naar Windows 10 Home.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:53

Dat heeft de switch dus ook. Maar 10" is wel echt klein voor een laptop...

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:04

De Switch welke je aanraadt heeft wel een 32GB SSD als OS disk, na installatie houdt je beperkte ruimte over, ik zou ten allen tijde voor de 64GB gaan. Daarnaast is die CPU wel iets trager en moet het veel meer pixels aansturen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:06

Als er alleen Office-achtige dingen mee gedaan worden lijkt me dat niet zo'n geweldig probleem, maar er zijn verschillende varianten verkrijgbaar. Ben je ook iets meer kwijt, maar je zit nog wel ruim onder het budget van een Surface.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 20:38

Nou dat is het dus, zelf zat ik tussen die 2 te twijfelen, dat leken de meest voor de hand liggende opties :)

Alleen zijn er dan blijkbaar weer verschillende varianten van de T100 en de Switch (vooral ook de 10 E).

Voordeel van de Switch vind ik dat ze specifiek benoemen dat er over nagedacht is dat je hem ook wel eens buiten / bij meer verlichte omstandigheden wilt gebruiken, of dat dan ook echt verschil maakt is de vraag :=

Over de Switch 10 E lees ik ook:
Citaat:
Het display beschikt over Gorilla Glass-bescherming en maakt gebruik van de Zero Air Gap-technologie waardoor reflecties verminderd worden. Het scherm is ook nog uitgerust met Acer BlueLightShield om de ogen minder te belasten door het verminderen van de hoeveelheid door het scherm uitgestraald blauw licht en Acer LumiFlex dat het scherm bij gebruik in het zonlicht optimaliseert en zo de leesbaarheid verbetert.

Ik heb geen idee of dat echt aanzienlijk verschil maakt, of dat je net zo goed (of beter gezien je dan ook meteen wat betere bescherming hebt tegen krassen / vette vingers misschien) zo'n velletje er overheen kan plakken tegen spiegelen en schitteren....

De T100 daarvan schijnt de accu weer beter te zijn en die 64GB + 500GB spreken natuurlijk wel erg aan :j

Zit ook nog met een schuin oog naar de Asus T100 Chi te kijken

Qua processors enzo dat zegt me allemaal geen ene fluit, heb ik echt geen verstand van welke beter zijn of welke je zelfs moet ontwijken zeg maar :=

Volledige Windows wil ik erg graag, zover ik het begrijp is dat het handigste om er gewoon op dezelfde manier mee te kunnen werken als op je laptop, dus met Office en dan vooral Outlook, Word en Excel :)

Android heeft voor mij geen enkel nut volgens mij, ik doe niks met Apps enzo, mijn GSM gebruik ik ook zelden of nooit en alleen om te bellen :P Daar hoef ik dus ook niks aan te koppelen, voor mij is de tablet echt als combinatie met de laptop :j

Ik hoop ook maar dat ik niks over het hoofd zie waardoor die 2 niet gesynchroniseerd zouden worden, het idee is echt dat ik op de tablet zo verder kan waar ik met de laptop ben gebleven, en als ik dan weer de laptop erbij pak dat daarbij dan weer gewoon alles wat ik op de tablet heb gedaan qua mails wegwerken, daar ook gewoon op weergegeven wordt zoals ik het met de tablet heb achtergelaten zeg maar.

Dat kan toch gewoon...? :)

Ik heb ook geen Gmail account ofzo, alles komt bij mij binnen in Outlook... op de laptop dus :)
Begrijp dat ik dan wel nog even uit moet zoeken of dat ook via IMAP kan i.p.v. POP.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:46

Quad schreef:
Ik heb een mooie gevonden voor je: https://www.alternate.nl/html/product/i ... Id=1155558
De Asus Transformer Book T100T
Het is een tablet met 64GB SSD interne opslag en in het dock ook nog eens 500GB op een traditionele HDD.
De processor is ook iets waar je op moet letten, veel tablets hebben de Intel Atom Z3735 of Z3740, deze zijn een stukje langzamer dan die in deze zit, de Z3775.
Verdere features als Bluetooth, Wi-Fi N, USB3 en Micro-HDMI zijn gewoon aanwezig.

Het is overigens niet echt een tablet meer, er zit een volledige versie van Windows 8.1 op welke natuurlijk een upgrade krijgt naar Windows 10 Home.

Ik heb deze en mijn ouders hebben de acer switch, beide werken erg fijn. Had mijn asus eigenlijk als vervanger van mijn laptop, maar daarvoor is 10 inch toch te klein, heb er nu een gewone laptop bijgekocht, maar gebruikt hem vaak om series in bed te kijken (geen tv op slaapkamer) en op reis.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 20:59

O wat geinig, dus jullie hebben zowel de Switch als de T100 in huis...?

Merk je nu nog verschil qus snelheid, en vooral ook qua beeldkwaliteit...?
Ik vind het lastig kiezen, op papier zou de Switch toch wel een betere beeldkwaliteit moeten hebben (vooral qua spiegeling / zichtbaarheid als er wat meer licht op valt zoals bij een raam) terwijl de T100 weer beter klinkt qua prestaties zeg maar...

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:10

Niet in één huis, maar woon wel in de buurt van mijn ouders en help ze soms met digitale dingen, maar zit ook wel eens op hun computers als ik daar op de dieren pas. Qua snelheid merk ik weinig verschil, zijn beide snel opgestart en als je internetverbinding goed is ook snel op het web. Bij het raam zijn ze beiden goed zichtbaar, al is de switch iets helderder van kleur. Buiten in de zon heb ik nog niet uitgeprobeerd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 22:19

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:24

Ik ben best heel tevreden over de acer switch. Mijn vader heeft hem ook en is er ook erg over te spreken.

Camera is niks, maar die heb ik wel op mijn telefoon. Officepakket is top en prijs valt mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 10:12

Het klinkt ook als een heel leuk dingetje :j

Camera is voor mij wel iets dat ik graag wil, ik heb een ouwe digi en die heb ik ook niet altijd bij de hand en was een jaar of 10 geleden heel wat met zijn 5 megapixel...filmpjes zijn vrij slecht en klein... daar wil ik echt een tablet voor hebben die dat beter kan.

Telefoon gebruik ik zelden of nooit dus die heb ik ook nooit bij de hand, de tablet wel vaker als het goed is.
Wil die vooral omdat dat me wel handig als babymans groter wordt en ik die toch een beetje in de gaten moet houden als die aan het spelen is, maar ik zal toch ook mijn werk moeten doen. Dus als dat op een tablet kan en ik ook nog eens af en toe een leuk filmpje kan maken voor de familie om ze op de hoogte te houden van zijn nieuwste prestaties van Olympische proporties.... :P

Dan is die Yoga wat dat betreft toch wel weer een uitschieter lijkt het. Zal eens opzoeken of er ergens op YouTube ofzo filmpjes staan van wat de camera kan.

En even opzoeken hoe dat met de achtercamera zit op de T100 Chi en de Switch E :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 16:32

Nou ik heb inmiddels de Lenovo Yoga 1051 in huis, leuk dingetje wel!
Erg handig dat omklapbare pootje aan de achterkant, en mooi scherm wel.

Ga er een anti-glare screenprotector op doen, hopelijk werkt dat een beetje, zit er op te wachten dat die binnenkomt.

Het is wel een beetje tobben met die tablet-interface hoor :o

Heb ik er expres al 1 met Windows genomen want aan Android / Apps heb ik helemaal niets, maar het is best irritant dat ik dan toch toetsen of knopjes mis waardoor ik me een beetje gehandicapt voel :P

Vraag me af hoe ik in hemelsnaam vensters / programma's kan afsluiten want er zit nergens een kruisje rechtsboven en rechts klikken kan natuurlijk ook niet >;)

Je kan wel swipen en dan een ander venster bovenhalen maar dan blijft die andere toch ook open staan lijkt mij -O-

En er zit ook geen taakbalk onderin waarin je knoppen / icoontjes staan zeg maar van zaken die je open hebt staan, èrg irritant.

Het suffe is dat die icoontjes op het bureaublad wel onderin een taakbalk weergegeven worden, maar dat is ineens weg als ik bvb. in een Chrome of Outlook venster werk... kan ook niks in de instellingen vinden om het gewoon "normaal" weer te geven allemaal net zoals op mijn laptop.

Irritant weer dat ik zo'n nitwit ben in moderne speeltjes -O-

Voel me echt een ei :o

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:45

Het is een gewone werkstation met Windows 8.1, zolang ook op een laptop of vaste pc.

Wellicht even de Windows update draaien, in Windows 8.1 Update 1 zitten een paar belangrijke features namelijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 17:59

Hè....? Die eerste zin snap ik niet? :)

Hij had gisteren al 87 updates ofzo. Heb vanalles ingesteld maar was het wel weer even zat met die ontbrekende knoppen dus heb er vandaag even niet meer naar gekeken verder.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:42

Zolang = Zoals. ;)
Er draait geen aangepaste Windows versie op deze tablet, je kan er gewoon je muis/toetsenbord op aansluiten bij wijze van.

Voor mail raad ik je aan om Outlook te gebruiken wat in een Office pakket zit. De taakbalk verdwijnt inderdaad in de apps maar als je met je muis onderaan gaat staan dan komt deze weer naar boven, als je naar boven swiped met je vingers dan komt deze ook naar voren.