Laptop.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Laptop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 15:15

Excuses als dit topic niet op de goede plek staat, ik kon geen centraal laptop-topic vinden.
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Helaas heb ik totaal geen verstand van computers, ik
ben een echte leek en men kan mij in de winkel van alles wijsmaken. Ik heb ook al op tweakers
rondgekeken maar daar werd ik ook niet veel wijzer van, er is zoveel aanbod! Hopelijk kunnen jullie mij een paar
termen noemen die het meest belangrijk zijn om op te letten met zoeken, of misschien hebben jullie positieve
ervaringen met een bepaald merk/type laptop (of juist een merk dat ik beter kan mijden). Ik zoek een laptop
waarmee ik weer een aantal jaren vooruit kan, ik heb niet heel veel eisen.

Ik zoek een laptop:

- Waarmee ik lekker vlot alles voor school kan doen (eigenlijk alles in Office en verder gewoon internet)
- Ik doe geen spellen/fotobewerking of dergelijke, maar ik kijk wel graag series en films (er moet wel
een dvd in kunnen)
- Die praktisch is in gebruik: vlot opstarten, weinig vastlopen, liefst met een accu die redelijk lang meegaat
- 15,6 inch
- Mijn budget is ongeveer €500-€550.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:17

Als je wat meer te besteden had zou ik altijd Macbook adviseren. Zeker omdat ze praktisch niet vastlopen, erg lang meegaan en goede accu's hebben. Eventueel kan je naar een tweedehansje kijken?

Anders zou ik mijzelf focussen op een asus.

Zorg voor minimaal 8GB RAM werkgeheugen, een SSD geheugen draagt bij aan een vlot gebruik maar denk ik buiten je budget.
Laatst bijgewerkt door Stephanie_M op 26-05-15 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Re: Laptop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:19

Ik ben heel blij met met mijn Acer Aspire E 15, accu gaat 8,5 uur mee en dan zit ik fanatiek te netflixen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:21

Zelfde als hierboven, als je er een wil die niet vastloopt dan kom je al snel bij een mac uit, maar aangezien je alleen wil internetten en veel met office werkt zou ik gewoon de goedkoopste en simpelste laptop kopen.

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:21

Ik lees ook even mee, ik ben ook opzoek en heb bijna dezelfde eisen :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:25

Ik had ongeveer dezelfde eisen en ik heb recentelijk een HP Pavilion gekocht. Er zitten veel verschillende tussen en je hebt ze verkrijgbaar met verschillende processors maar ben zeer tevreden! Heel veel geheugen, lekker snel, zit een cd/dvd speler in, webcam, windows 8 en hij is 15.6 inch. Daarnaast gaat de batterij echt heerlijk lang mee! Zelfs als ik films kijk of als mijn vriend er spelletjes op speelt. Zeker een aanrader!

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:31

wij hebben vanuit school een chromebook
loopt niet vast start heel snel op 10 sec en mijn accu gaat 3 schooldagen mee hier doen wij bijna alles op .

eigelijk al jouwn eisen alleen kan je er geen dvd in doen wel stikjes enzo

vind het een fijn ding en makkelijk om mee te nemen en kunnen tegen een stootje

Blijgeestig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:38

Ik zou ook in google drive gaan werken dan kan je er altijd bij maar ook offline werken

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 15:39

Bedankt voor alle reacties al!

Ik zag een Acer Aspire E15 langskomen en een HP Pavilion. Mijn vorige laptop was ook een Acer en daar was ik heel tevreden over. Ik zag deze op Bol.com staan, zou dit wat zijn?

http://www.bol.com/nl/p/acer-aspire-e15 ... 039616221/
(Wel iets boven budget maar dit is nog te overzien).

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:48

Momenteel heb ik zelf een Asus en ben hier enorm tevreden over. Deze lag wel een heel stuk boven je budget en met de goedkopere varianten heb ik weinig ervaring.

Wat ik eerder wil meegeven dan merk of type, ga eens naar een winkel en bekijk de toonzaalmodellen eens zonder dat je er per sé gelijk eentje meeneemt. Bekijk waar al je ingangen zitten, hoe het toetsenbord typt, of eventuele knoppen (of ingangen) op vervelende/onhandige plaatsen staan, etc. Dan heb je al een basisidee over de laptop, iets dat toch erg belangrijk is want een vervelend typend toetsenbord of onhandig geplaatst USB-poorten kunnen toch ergernissen zijn, losstaand van de capaciteiten van het ding.

Verder moet je voor jezelf bedenken of bijvoorbeeld een grote harde schijf noodzakelijk is (als je veel dingen op USB's of externe schijven opslaat is dit bv minder noodzakelijk dan wanneer alles op je computer moet blijven staan) en of dat voor jou dus een belangrijk punt is of niet. Daarnaast is 8 GB ram wenselijk en zou ikzelf opteren voor een laptop met minstens een intel i5. Ik denk dat dat voor jouw budget wel te vinden moet zijn.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:49

Sunrise_ schreef:

Ik zag een Acer Aspire E15 langskomen en een HP Pavilion. Mijn vorige laptop was ook een Acer en daar was ik heel tevreden over. Ik zag deze op Bol.com staan, zou dit wat zijn?

Kloksnelheid is erg traag volgens tweakers. Verder wel netjes voor het geld wat je betaald!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:51

xHaithi schreef:
Momenteel heb ik zelf een Asus en ben hier enorm tevreden over. Deze lag wel een heel stuk boven je budget en met de goedkopere varianten heb ik weinig ervaring.

Wat ik eerder wil meegeven dan merk of type, ga eens naar een winkel en bekijk de toonzaalmodellen eens zonder dat je er per sé gelijk eentje meeneemt. Bekijk waar al je ingangen zitten, hoe het toetsenbord typt, of eventuele knoppen (of ingangen) op vervelende/onhandige plaatsen staan, etc. Dan heb je al een basisidee over de laptop, iets dat toch erg belangrijk is want een vervelend typend toetsenbord of onhandig geplaatst USB-poorten kunnen toch ergernissen zijn, losstaand van de capaciteiten van het ding.

Verder moet je voor jezelf bedenken of bijvoorbeeld een grote harde schijf noodzakelijk is (als je veel dingen op USB's of externe schijven opslaat is dit bv minder noodzakelijk dan wanneer alles op je computer moet blijven staan) en of dat voor jou dus een belangrijk punt is of niet. Daarnaast is 8 GB ram wenselijk en zou ikzelf opteren voor een laptop met minstens een intel i5. Ik denk dat dat voor jouw budget wel te vinden moet zijn.

Zat al mee te kijken voor haar, maar in de Asus nog geen I5 met 8GB ram gevonden helaas. Had hetzelfde in gedachten haha!

http://www.bol.com/nl/p/acer-aspire-e5- ... 036188867/

Acer kan het wel, maar ik heb geen topervaring met Acer. Levensduur bij mij was 1,5 jaar.
Laatst bijgewerkt door Stephanie_M op 26-05-15 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:52

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:56

het is goed dat je al een soort van wensen lijstje hebt gemaakt,maar pin je er niet teveel op vast.ik heb vorig jaar ook een nieuwe laptop moeten kopen,en van al mijn eisen is alleen de belangrijkste maar vervult.een mat beeldscherm vond ik erg belangrijk,en dat heb ik dan ook.
heb je toevallig iemand die wat van computers afweet die mee kan.dat heeft mij erg geholpen.ik heb er namelijk ook geen verstand van,en wilde er een waar ik mee zou kunnen werken.
je zou bijvoorbeeld ook kunnen denken aan een losse dvd speler,want niet veel laptops hebben een dvd speler omdat ze steeds platter worden.
een goed geluid zou voor jou ook wel belangrijk zijn aangezien je films wil draaien.dat zou je moeten testen als ze aangesloten zijn in de winkel
suc6 met je zoektocht!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:02

Stephanie_M schreef:
Zat al mee te kijken voor haar, maar in de Asus nog geen I5 met 8GB ram gevonden helaas. Had hetzelfde in gedachten haha!

http://www.bol.com/nl/p/acer-aspire-e5- ... 036188867/

Acer kan het wel, maar ik heb geen topervaring met Acer. Levensduur bij mij was 1,5 jaar.

Toen ik ging kijken op Cool Blue na het posten van mijn reactie viel me dat ook wel op inderdaad -O-
In dat geval zou ik eerder inleveren op de RAM dan op de processor. Enerzijds omdat 8 RAM gewoon al echt heel degelijk is, minder is in principe ook mogelijk, en anderzijds omdat ze dat er nadien eventueel nog zelf kan laten bijzetten moest ze dat willen.

Zelf zag ik eventueel deze staan voor je TS:
http://www.laptopshop.be/product/547962 ... zerty.html

De reden trouwens dat ik aanhaal dat je best eens 'live' kan kijken is omdat mij is opgevallen dat bij de goedkopere laptops de toetsenborden niet zo fijn lijken te zijn, niet in de plaatselijke elektronicazaak hier althans. Ze veren enorm mee, typen niet prettig en maken veel kabaal.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:05

Kop zeker geen Acer! Ik heb er zo 2 gehad en mijn moeder 1 die binnen het jaar kapot waren, maar ze weigerde garantie te geven terwijl het toch echt fabrieksfouten waren, want die dingen mochten zo snel niet kapot. Daarbij komt dat ik een vriend heb in dat wereldje en blijkbaar staat acer op het punt failiet te gaan door dit soort fratsen.

Ik heb nu een dell waar ik super tevreden over ben!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:31

Sunrise_ schreef:

Hier zou ik zelf niet zo snel voor gaan vanwege de processor Intel Core i3. Deze is vrij traag en niet meer de beste, ik zou dan sneller gaan voor eentje met een Intel Core i5 of een geheel andere processor. Helemaal voor dat geld!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:36

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:04

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:14

Let wel goed op, volgens mij heeft de pavilion (of die ik laatst zag) heeft volgens mij geen dvd ingang

Ik heb laatst de HP stream x360 gekocht, maar ik denk dat je er niet veel aan hebt aangezien deze ook geen dvd ingang heeft en kleiner is dan je wil (maar ook wel €200 goedkoper dan je budget). Start wel enorm snel op trouwens, en dat heb ik al meer gehoord van HP.
En omklapbaar en met touchscreen als een tablet, wat ik erg fijn vind voor films. Ik kan het toetsenbord naar achteren klappen zodat deze niet in de weg zit als ik een film wil kijken, maar ik hoef mn laptop ook niet vast te houden als een tablet aangezien hij nog op zijn toetsenbord staat zoals hier
Misschien ook wel iets voor jou? Niet specifiek deze denk ik, maar het omklapbare misschien wel.

Edit; als je een laptop ziet met kleine batterij capaciteit die voor de rest aan jou eisen voldoet, bij sommige laptops kan je de accu uitbreiden. Wel extra kosten er bovenop natuurlijk
Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 26-05-15 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:18

http://m.dixons.nl/catalog/laptop/noteb ... oCQl_w_wcB

Ik heb deze. Echt een fijne laptop. Werkt ook snel en heeft een lange batterijduur (8,5 uur full time erop zitten). Ondanks Photoshop, Lightroom, Spotify, Popcorntime etc.
Heeft ook een 15,6 inch scherm en een opening voor een dvd/cd. Past ook nog mooi binnen je budget. Tevens heeft het 1TB aan geheugen.
Ik had namelijk precies dezelfde eisen als jou en dit is hem geworden. :)

Edit: Ik had eigenlijk de Acer Aspire E5-571-58E6. Maar kan hem niet meer vinden. Zou je even moeten zoeken, maar deze is volgens mij bijna een exacte kopie.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 07:51

SpeechLess schreef:
Ik heb deze Asus niet zo lang geleden gekocht: http://tweakers.net/pricewatch/423371/a ... ificaties/ Past ook wel bij jouw eisen volgens mij. Ik ben er zeer tevreden mee :j

Bedankt ik heb deze even opgeslagen!

xJikke schreef:
http://m.dixons.nl/catalog/laptop/noteb ... oCQl_w_wcB

Ik heb deze. Echt een fijne laptop. Werkt ook snel en heeft een lange batterijduur (8,5 uur full time erop zitten). Ondanks Photoshop, Lightroom, Spotify, Popcorntime etc.
Heeft ook een 15,6 inch scherm en een opening voor een dvd/cd. Past ook nog mooi binnen je budget. Tevens heeft het 1TB aan geheugen.
Ik had namelijk precies dezelfde eisen als jou en dit is hem geworden. :)

Edit: Ik had eigenlijk de Acer Aspire E5-571-58E6. Maar kan hem niet meer vinden. Zou je even moeten zoeken, maar deze is volgens mij bijna een exacte kopie.

Goed om te horen dat je er zo tevreden over bent. Ik had hiervoor ook een Acer die het goed deed, maar ik heb ook een 10/11 inch laptopje van Acer gehad en daarmee had ik steeds problemen met de batterij. Ik lees hier ook dat meer Bokkers slechte ervaringen hebben gehad met Acer. Ik zou dan denk ik toch eerder naar de Asus hierboven neigen.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:55

laraxXxemma schreef:
Let wel goed op, volgens mij heeft de pavilion (of die ik laatst zag) heeft volgens mij geen dvd ingang

Ik heb laatst de HP stream x360 gekocht, maar ik denk dat je er niet veel aan hebt aangezien deze ook geen dvd ingang heeft en kleiner is dan je wil (maar ook wel €200 goedkoper dan je budget). Start wel enorm snel op trouwens, en dat heb ik al meer gehoord van HP.
En omklapbaar en met touchscreen als een tablet, wat ik erg fijn vind voor films. Ik kan het toetsenbord naar achteren klappen zodat deze niet in de weg zit als ik een film wil kijken, maar ik hoef mn laptop ook niet vast te houden als een tablet aangezien hij nog op zijn toetsenbord staat zoals hier
Misschien ook wel iets voor jou? Niet specifiek deze denk ik, maar het omklapbare misschien wel.

Edit; als je een laptop ziet met kleine batterij capaciteit die voor de rest aan jou eisen voldoet, bij sommige laptops kan je de accu uitbreiden. Wel extra kosten er bovenop natuurlijk

Het niet hebben van een dvd/cd opening is verschillend per Pavillion. Sommige hebben deze namelijk wel, ik heb zelf namelijk ook een Pavillion met een cd/dvd speler.

http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDetail.aspx?ArtikelNummer=464811&Ntt=HP%20Pavilion%2015-P142na&PI=0&PrI=12&Nrpp=96&Blocks=0&View=Grid#extraInformatie Dit is de computer die ik ongeveer heb (maar ik heb hem in het rood). Genoeg geheugen, snel, dvd/cd opening, webcam etc. en nu in de aanbieding. Er zitten trouwens ook Beatsaudio speakers op voor erg goed geluid wanneer je muziek luistert en dvd bekijkt.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:00

Lotte_Wessel schreef:
laraxXxemma schreef:

Het niet hebben van een dvd/cd opening is verschillend per Pavillion. Sommige hebben deze namelijk wel, ik heb zelf namelijk ook een Pavillion met een cd/dvd speler.

http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDetail.aspx?ArtikelNummer=464811&Ntt=HP%20Pavilion%2015-P142na&PI=0&PrI=12&Nrpp=96&Blocks=0&View=Grid#extraInformatie Dit is de computer die ik ongeveer heb (maar ik heb hem in het rood). Genoeg geheugen, snel, dvd/cd opening, webcam etc. en nu in de aanbieding. Er zitten trouwens ook Beatsaudio speakers op voor erg goed geluid wanneer je muziek luistert en dvd bekijkt.

4gb RAM en AMD processor kan ik niet echt adviseren. AMD begeeft het gewoon sneller.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:00

Ik heb een Acer Aspire, die heb je in verschillende prijs categorieën.
Erg fijn ding. Snel, betrouwbaar en ik heb een lekkere grote met nummertjes aan de rechterkant. CD speler, HDMI, ik geloof 5 usb poorten.

Ben er erg blij mee. Zeker met een extra scherm ernaast, dat is helemaal ideaal :)