Wonen zonder tv?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Wonen zonder tv?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 13:53

Binnenkort betrek ik een heel leuk huurappartement. Omdat ik wat zuiniger aan moet gaan doen, ben ik aan het kijken op welke dingen ik zou kunnen besparen. Veel pakketten met alleen internet zijn een stuk goedkoper dan internet+tv. Hoewel ik nu weinig tv kijk (en veel via uitzendinggemist) ben ik misschien toch bang dat ik het ga missen. Zijn er bokkers die hun tv de deur uit hebben gedaan, en zo ja hoe is dit bevallen? Aan de ene kant lijkt het me geen probleem, maar aan de andere kant zou ik de avondjes met TLC denk ik wel erg missen :Y) .
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 19-05-15 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Free2

Re: Wonen zonder tv?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:54

Volgensmij hebben enkele zenders ook gewoon een livestream via internet. Dus dan ben je iig niet volledig tv-loos :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:55

Ik ben alleen tv loos op vakantie. Maarre je kan vaak ook Tv kijken op tablet etc. Dus helemaal tv loos hoef je niet te zijn.

Choiix

Je kan NPO1/2/3 via internet kijken of met een antenne zo uit de lucht pikken. Als je iemand kent met KPN of Ziggo televisie kan je hun inloggegevens vragen en kan je via je pc/laptop gewoon naar TLC kijken zonder dat het iemand wat kost :)

Maaaarije

Heb er geen ervaring mee, maar als je wel internet hebt, veel programma's kan je tegenwoordig via uitzending gemist kijken toch?

F_T

Wij hebben wel een Tv. Maar als dat ding afgelopen winter (december tot nu) 3 x aangestaan heeft,is het veel...

Zonder tv gaat prima, zeker nu social media, laptops, mobieltjes etcetera een deel van de functie van Tv overnemen.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:56

Ik zou denk ik prima kunnen leven met netflix en uitzending gemist :j

xdniesje

Wij zitten er ook over na te denken!
Wij kijken bijna geen tv. Meestal kijken wij via de laptop, zoals netflix of anders uitzending gemist. Dus naar ons idee zonde van het geld.

Ben benieuwd naar ervaringen. Ik dacht ook dat het heel lastig was om een pakket te vinden zonder tv.

Roosch

Denk dat ik het toch wel zou missen, gewoon het 'tv kijken' idee. Tuurlijk kun je op de laptop of tablet kijken maar dat onderuitgezakt doelloos zappen/iets kijken is gewoon zo heerlijk. :')

Destination

Ik woon dan nog wel bij mijn ouders en we hebben een tv, maar ik kijk er echt nooit naar :=
Ik heb wel een Netflix-abonnement, trouwens.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:57

Ik kijk geen tv meer. Heb er wel één maar hij staat nooit aan, ik kijk alles via internet. Ik heb nog een hele tijd programma's van de BBC wel op tv gevolgd maar ook die kan ik online terugvinden.
Laatst bijgewerkt door Koper op 19-05-15 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 13:57

Sorry ik was er vergeten bij te zeggen dat ik wel veel series/docu's/programma's etc op de laptop (terug)kijk. Ik vraag me meer af of ik de gewoonte ga missen, zoals om 18 uur even het journaal kijken bijvoorbeeld.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:57

Wij hebben al jaren geen tv. Ik mis het ook niet. Series zijn makkelijk op internet te vinden net zoals het nieuws Enzo.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:58

Geen idee hoe dat voor jou is. Maar ik mis het totaal niet.

Fredt

Nee hoor geen enkel probleem :) . De enkele avondjes dat ik bankhang (op 2 handen te tellen in een jaar :') ) zet ik wel een filmpje op met Netflix of kijk ik iets via Uitzendingemist..

Destination

Sunrise_ schreef:
Sorry ik was er vergeten bij te zeggen dat ik wel veel series/docu's/programma's etc op de laptop (terug)kijk. Ik vraag me meer af of ik de gewoonte ga missen, zoals om 18 uur even het journaal kijken bijvoorbeeld.

NOS heeft ook een livestream voor het nieuws, toch? En anders staat het kort erna wel op de site.
http://nos.nl/uitzending/5681-nos-journaal.html

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:00

Wij hebben overigens wel een HDMI kabel.

Daarmee kan het beeld van de laptop rechtstreeks overgenomen worden door de tv.

In feite kun je dan dus alles wat je op je laptop kunt kijken, ook op het beeldscherm van je tv bekijken.
Ook achterover hangend op de bank, indien gewenst....

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:01

Destination schreef:
Sunrise_ schreef:

NOS heeft ook een livestream voor het nieuws, toch? En anders staat het kort erna wel op de site.
http://nos.nl/uitzending/5681-nos-journaal.html

Ja, die hebben ze, maar mijn ervaring is dat ik dat toch niet opzoek.
Ik mis de routine wel (woon op kamers zonder tv), inderdaad ook het 6 uur journaal, maar dat werk ik bij door op nu.nl het nieuws te lezen.
Verder mis ik de tv totaal niet (alleen soms tlc xD)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:01

Je zou ook kunnen kijken via een Chromecast :) uitzendinggemist en netflix zou je daar zeker op kunnen kijken. Youtube en alles werkt daar ook prima op

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:02

Ik heb jarenlang zonder tv geleefd, mijn ouders vinden tv tijdverspilling, dus bij mijn ouders kwam er geen tv in huis. Ik heb nooit anders geweten, dus had toen niet het gevoel dat ik iets heb gemist. Nu ik wel een tv heb is er toch een wereld van series voor mij open gegaan, maar, deze kan je even goed op een laptop via internet zien.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:02

Wij hebben twee tv's in huis en kijken iedere avond films en series. Die hebben we lokaal op een server staan. We hebben echt in geen tijden meer echt TV programma's gekeken. Er is niets zinnigs op TV dus wij missen het niet. Het enige wat wij keken wat Top Gear en Horizon, we hebben niets met die camping tv die je nu zoveel ziet.
Wij hebben in beide tv's een ci+ module zitten maar die gaan weg want ze worden nooit gebruikt. Dus het bevalt ons prima. :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:04

Hier lag geen kabel en uiteindelijk nu 7 of 8 jaar zonder kabeltv. Schotel was optie, maar ook weer kosten etc. internet en uitzending gemist bevalt mij goed, alleen al omdat ik nu geen reclames tussendoor heb en altijd film kan stopzetten als mij dat uitkomt. TV + DVD speler staat hier wel, omdat sommige films niet op de laptop willen afspelen, maar gebruik die zelden.

Ander besparingsadvies wat ook hoop frustratie scheelt is spaar- of mits goede lichtsoort LEDlampen. Ik was het snel zat om elke keer weer lampen te moeten vervangen. Spaarlampen zijn trouwens chemisch afval, dus milieutechnisch een minder goede keuze. Echter LED heeft vaak een te krap lichtspectrum en dat kan weer klachten geven. Kies anders voor ruimtes waar je lang licht gebruikt spaar en voor korte of voor bv een nachtlichtje om veilig naar de wc te kunnen LED.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:05

Toen ik bij mijn man introk had hij geen TV abbo. Ik kon er niet aan wennen :n dus nu hebben we inmiddels alweer drie jaar een TV abbo (het maximale abbo ook :+ ). Sterker nog, vlak na het aangaan van het abonnement zijn we beiden bij de aanbieder gaan werken :') ik weet nu meer van tv dan ooit _O-

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:06

Het nieuws van 6u kan je even goed op de radio volgen, ik merk nu dat ik verhuist ben veel minder radio luister, die stond bij mijn ouders altijd op

Tazzey

Re: Wonen zonder tv?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:08

Ik bekijk de site van de NOS in de ochtend even, zo blijf ik op de hoogte. Zolang ze in het 20.00 journaal spreken over snowboardende eenhoorns mis ik niet veel. :D