Wifi in de tuin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimdeGroot94

Wifi in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 10:16

Hello medebokkers,

Nu het steeds mooier weer begint te worden zou ik graag in de tuin willen studeren, alleen de wifi redt het net niet tot in de tuin..

Weten jullie wat ervoor zou kunnen zorgen dat de wifi het ook doet in de tuin? Ik lees over adapters, repeaters, access points.. En ik heb geen idee wat effectief is.

Alvast heel erg bedankt!

Amado7

Re: Wifi in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:18

Had toevallig gister ditzelfde probleem en hoorde van iemand dat wifiversterker dit kan verhelpen?

Geen idee of het ook zo is hoor! Ik lees even met je mee :)

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 10:20

Ja dat las ik dus ook ergens! Maar wanneer je op Google zoekt naar WiFi versterker zijn er 1000000 opties haha!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:22

Ja inderdaad :+ Misschien eens een mailtje naar bijv kpn (of wat je ook heb ) sturen? Zij kunnen je sowieso verder helpen !

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:23

Je kan meerdere dingen doen, ook een beetje afhankelijk van waar je wifi apparaat staat.

Als het lukt verplaatst je wifi apparaat richting de achtertuin zo vergroot je het bereik en kan je het kosteloos houden.

Anders koop nog een wifi apparaat (access point) en dan via een kabel aansluiten op je huidige wifi apparaat. De kabel is bedoelt om geef wifi snelheid te verliezen.

Ik heb nog een idee mocht dit bovenste niet lukken maar dat stuur ik dan nog wel straks.

Zit nu op mijn mobiel.
Laatst bijgewerkt door lisem94 op 11-05-15 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Ik heb een nieuwe router aangeschaft met zeer goed en stabiel bereik. Kan van zolder tot tuin en zelfs in huis bij de buren mijn wifi goed gebruiken.

Marlou_

Gewoon even de provider contacten om een versterker aan te schaffen

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:26

Een wifi versterker is trouwens niet zo'n goed idee! Omdat deze ook bandbreedte van je wifi gebruikt. Die snoept er dus snelheid vanaf om weer wifi door te geven.

Met als gevolg dat je niks tot weinig kan laden binnen 10 minuten :p

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:27

Een wifi versterker (repeater) is niet zo goed, die ontvangt meestal al een verzwakt signaal, dus ookal zend die versterker zelf een goed signaal uit, de bottleneck blijft bestaan.
Je kiest best voor of een acces point die je aansluit op een netwerkaansluiting ergens in huis, of je werkt met een homeplug van devolo, dat bestaat uit 2 delen, de ene steek je in het stopcontact bij de modem en sluit je aan met een netwerkkabel aan de modem, en de andere steek je in een stopcontact dichts bij de tuin en die zend dan wifi uit.
Laatst bijgewerkt door inochiyo op 11-05-15 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:28

Ik had een wifi-versterker. Zo'n ding dat je ergens in een stopcontact stopt. Die zou dan de wifi moeten opvangen en verder moeten sturen.

Drama. Telkens bleef de wifi wegvallen. Heb dat ding maar weer weggedaan. Dus ik ben nu wel benieuwd en volg dit topic even voor tips.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:30

Wifi versterker of Wifi repeater. Voor 16 euro te koop bij de Action: http://www.action.nl/lab31-wifi-repeater-zwart-wit.
De Aldi heeft ze ook wel eens in de aanbieding. Zo dicht mogelijk bij de tuin in een stopcontact steken. Wel een wandcontact gebruiken, dus geen verlengsnoer.
Heb ook zo’n ding standaard in de keuken. Ideaal.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:34

Roodvos schreef:
Wifi versterker of Wifi repeater. Voor 16 euro te koop bij de Action: http://www.action.nl/lab31-wifi-repeater-zwart-wit.
De Aldi heeft ze ook wel eens in de aanbieding. Zo dicht mogelijk bij de tuin in een stopcontact steken. Wel een wandcontact gebruiken, dus geen verlengsnoer.

Voor een versterker maakt het niet uit of die in een verlengsnoer zit, voor homeplugs wel

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:05

Versterkers zijn wel voor de buren vervelend, mijn buurman had een versterker die telkens mijn signaal in de weg zat...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:06

wifi repeater van de action, werkt prima :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:06

Ik ben ook geen liefhebber van een versterker/repeater :n die van de action ish elemaal een onding. Mijn ouders hebben die bij hun vakantiehuisje. Ik kan er écht niks mee openen. Sterker nog, t signaal wat hij uitzendt is zo slecht dat mn laptop niet eens WIL verbinden. :=

Wat je nog beter kan doen is een router kopen, die met een UTP kabel verbinden met je modemrouter, en dan die gewoon lekker dicht bij de deur zetten :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:07

Roodvos schreef:

ja die inderdaad, heb ik ook. werkt prima

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:11

Ik heb een router in de woonkamer staat met WIFI alleen in de badkamer had ik geen ontvangst. Ik heb toen in de studeerkamer, naast badkamer, een nieuw WIFI punt aangesloten op het UTP netwerk. Werkt perfect.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:15

Ik heb een wifiversterker, je kan hem overal in het stopcontact duwen waar je wilt en mijn wifi is echt een stuk beter!
Ik kan nu gewoon in de hoek in de tuin nog met 4 streepjes wifi internetten! (Grote tuin met weide en stallen)
Echt een aanrader dus om er een aan te schaffen :))

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:15

heel simpel met versterkers. Je plugt er 1 in bij je internet router en dieverbind je met elkaar de ander in het stopcontact het dichst bij je tuin en klaar is kees.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:18

Tazzey schreef:
Ik heb een router in de woonkamer staat met WIFI alleen in de badkamer had ik geen ontvangst. Ik heb toen in de studeerkamer, naast badkamer, een nieuw WIFI punt aangesloten op het UTP netwerk. Werkt perfect.

Waarom wil je persé wifi in de badkamer? :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:20

Lekker bokkeren tijdens het badderen?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:22

Omdat ik veel in bad lig. Ik heb mijn rug gebroken en omdat wij een vrij diep bad met jetstreams hebben is dat heel fijn voor mijn rug. Ik studeer en doe veel op de site van de uni, ik neem mijn tablet dan mee in bad zodat ik daar kan studeren. Daar heb ik dus wel een goed WIFI signaal nodig.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:37

bliver schreef:
heel simpel met versterkers. Je plugt er 1 in bij je internet router en dieverbind je met elkaar de ander in het stopcontact het dichst bij je tuin en klaar is kees.

Dat is geen versterker, maar een extender/homeplug, devolo is een gekend merk hierin

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:41

Wij hebben een sterkere router gekocht en hebben nu makkelijk WiFi in de tuin en de router staat aan de voorkant van het huis.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:45

Wij hebben ons netwerk via die KPN kastjes. We hebben op deze manier 2 routers voor WiFi. De hoofdrouter waar het signaal binnenkomt van buitenaf en bij de achterdeur een wifirouter voor de tuin. Super bereik juist doordat het signaal via die kastjes gaat en je dus geen sterkteverlies hebt.