Iphone 5, zomaar uitgevallen en wilt niet meer aan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jopaardjo

Iphone 5, zomaar uitgevallen en wilt niet meer aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 18:24

Hoi bokkers,

Ik heb echt jullie hulp nodig..

Mijn telefoon, iphone 5, deed het prima, was gewoon goed opgeladen enzovoort. Ik had 'm naast me neer gelegd en na 10 minuten wilde ik er weer op kijken. Maar het scherm was zwart en zodra ik op de homeknop drukte kreeg ik geen reactie.. Ik dacht oh misschien is die uitgevallen, dus toen ik thuis was gelijk aan de oplader. Normaal gesproken gaat mijn telefoon dan meteen aan als die aan de oplader ligt, of komt er een teken te staan van een lege batterij, maar dit keer kwam er helemaal niks. Hij heeft er een uurtje aangelegen, maar toen nogsteeds zwart scherm en geen reactie, als ik word gebeld gaat 'ie niet meteen op voicemail maar gaat ie wel over, maar geen reactie op mijn eigen telefoon. Ik ging kijken op google en daar staat dat je de homeknop en de vergrendelknop tegelijk ingedrukt moet houden, maar het probleem is dat mijn vergrendelknop het niet meer doet... Ook heb ik mijn telefoon al aan de computer gelegd om te kijken of het via itunes werkt, maar ook daarvoor moet je de homeknop en de vergrendelknop tegelijk indrukken, maar ja die knop doet het bij mij niet...

Weet iemand wat er mis is en wat ik nu kan doen?!

Ariannee

Re: Iphone 5, zomaar uitgevallen en wilt niet meer aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:27

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:29

Even terug naar de winkel waar je hem vandaan hebt? :)
Lijkt dus dat hij wel nog aanstaat, maar alleen je scherm het begeven heeft.
In de winkel kunnen ze je vast verder helpen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:33

Even je batterij eruit halen ..misschien helpt dat

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:36

Mando schreef:
Even je batterij eruit halen ..misschien helpt dat

:+
dat kan niet met iPhone

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:38

kon dat maar zo makkelijk :P

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:42

Dat kan wel hoor, kwestie van de 2 schroefjes onderaan losdraaien, achterkantje eraf klikken en dan nog 2 schroefjes. Staan wel tutorialfilmpjes van op internet :).

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:44

oh wist ik niet :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:44

ja en dan krijg je geen garantie meer want dan zeggen ze dat het komt doordat jij ermee geklooid hebt...
Ik zou morgen even langs de winkel gaan TS!

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:45

Heb je je scherm niet perongelijk heel donker gezet? Dat had ik laatst maar heb een Samsung dus weet niet of dat met iphone ook kan?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:46

Even hard resetten. De knop bovenop en de homebutton tegelijk inhouden voor zeker een seconde of 10.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:47

Hard reset geprobeerd? Bovenste knop en home tegelijk ingedrukt houden. Kijken of er dan wat gebeurd

- Ooh tegelijk met Focussed :')

jopaardjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 18:48

Ik ga morgen even langs een van de telefoonwinkels hier in de buurt, daar heb ik mijn telefoon niet gekocht maar ze kunnen mij dan in ieder geval advies geven denk ik.
Ik vind het vooral raar dat het uit het niets is, hij is niet gevallen of iets, gewoon ineens deed 'ie het niet meer. Op internet staat dat je je vergrendelknop kan laten maken als je iphone is gemaakt voor maart 2013, het nummer van mijn iphone ingevoerd, en ik kan inderdaad gratis mijn vergrendelknop laten repareren. Maar ik weet niet of het probleem daarmee wel is opgelost. Het volgende probleem is dat stel ik laat mijn vergrendelknop maken, de iphone terug zal worden gezet naar fabrieksinstellingen. Ik ben nu aan het zoeken of ik ergens in iCloud of itunes reservekopieen heb, maar ik kan het tot zover niet vinden.. Laatst heb ik wel mijn apple id gegevens ingevuld op volgensmij iCloud op mijn telefoon en sindsdien heb ik in mijn galerij een mapje 'fotostream' staan met alle foto's die ik vanaf dat moment heb gemaakt. Heeft iemand enig idee of dat inhoudt dat ik ergens reserverkopieen heb? zo ja, waar zou ik die kunnen vinden?

jopaardjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 18:49

@ focussed en Aurelia

Ja dat leek mij ook wel een goed plan maar het probleem is dat mijn bovenste knop kapot is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:51

Heb je hem al aan de oplader gelegd of aan de PC? Meestal doen ze het daarna wel weer..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:52

fresley schreef:
Heb je hem al aan de oplader gelegd of aan de PC? Meestal doen ze het daarna wel weer..

jopaardjo schreef:
Ik dacht oh misschien is die uitgevallen, dus toen ik thuis was gelijk aan de oplader. Normaal gesproken gaat mijn telefoon dan meteen aan als die aan de oplader ligt, of komt er een teken te staan van een lege batterij, maar dit keer kwam er helemaal niks. Hij heeft er een uurtje aangelegen, maar toen nogsteeds zwart scherm en geen reactie

Reeltje_5

Ik denk gewoon op icloud op internet, kun je dan niet inloggen met je apple id?
Nooit geprobeerd maar lijkt me wel :P

Weggebokt

Focussed schreef:
Even hard resetten. De knop bovenop en de homebutton tegelijk inhouden voor zeker een seconde of 10.

Aurelia schreef:
Hard reset geprobeerd? Bovenste knop en home tegelijk ingedrukt houden. Kijken of er dan wat gebeurd

- Ooh tegelijk met Focussed :')

Staat duidelijk in de OP dat haar bovenste knop kapot is :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:54

Selina schreef:
fresley schreef:

jopaardjo schreef:
Ik dacht oh misschien is die uitgevallen, dus toen ik thuis was gelijk aan de oplader. Normaal gesproken gaat mijn telefoon dan meteen aan als die aan de oplader ligt, of komt er een teken te staan van een lege batterij, maar dit keer kwam er helemaal niks. Hij heeft er een uurtje aangelegen, maar toen nogsteeds zwart scherm en geen reactie

Of aan de PC gelegd...

jopaardjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 18:59

Ook al aan de computer gelegd, maar via internet staat er dat je dan ook de vergrendelknop en de homeknop tegelijk moet indrukken, maar dat zal dus niet gaan bij mijn telefoon..

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:07

oke dit is bij mij dus ook gebeurd ..
ging terug naar de winkel hun drukken op de home knop en ploep gaat die weer aan zo raar. terwijl ik thuis al van alles geprobeerd had pff

zal indd naar de winkel terug gaan en kijken wat hun kunnen doen

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:07

Alle knopen gelijk ingedrukt houden!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:15

kan je hem met een kabeltje op een tv ofzo aansluiten? dan als je daar wel beeld krijgt, dan weet je dat je scherm kapot is.
Dan kan je misschien wel via at externe cherm een hard reset doen, want je kan dat ok via instellingen

jopaardjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 19:34

Zoe_97 schreef:
kan je hem met een kabeltje op een tv ofzo aansluiten? dan als je daar wel beeld krijgt, dan weet je dat je scherm kapot is.
Dan kan je misschien wel via at externe cherm een hard reset doen, want je kan dat ok via instellingen

Ik heb hem al aan mn imac gelegd, maar dat werkt niet zodra je telefoon uit staat, dus ik denk dat mijn telefoon uitstaat of iets en dat het niet zo is dat 'ie aanstaat en het scherm kapot is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:37

maa ik bedoel echt zoals je bijvoorbeeld een filmpje via je gsm op je tv bekijkt, snap je me?
Werkt dat misschien niet? want dan zie je normaal op de televisie wat je op je scherm ziet.