Met de trailer naar Ikea?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieverdje86

Met de trailer naar Ikea?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 14:01

Sinds vorige week ben ik trotse eigenaar van een trailer en aangezien we dit weekend op beddenjacht gaan voor ons zoontje had ik het goede idee om morgen of zondag met trailer naar de Ikea Haarlem te rijden.
Van het idee straatje keren op een overvolle parkeerplaats krijg ik als beginneling bij de gedachte al flinke zweetoksels.
Weet iemand of je daar speciale paarkeerplaatsen of ruimte hebt? Ik kan het op de website niet terugvinden.

SdaphneS

Re: Met de trailer naar Ikea?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:03

Als je nog niet gewend bent om met een trailer te rijden, zou ik niet op een zaterdag (drukste dag van de week) naar de Ikea gaan.
Je zou dan bijvoorbeeld maandag of dinsdag kunnen gaan, wat vaak de toch wat rustigere dagen zijn.
Dan hinder je niemand en heb je misschien zelf ook wat minder stress.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:06

Doordeweeks rond etenstijd is het meestal uitgestorven daar. Let even op de borden, te hoge auto's, vrachtwagens, bussen en dus ook trailers worden vaak naar een speciaal deel van de parkeerplaats geleid. Kan heel goed dat ivm makkelijk te regelen verkeersstromen er 1 specifieke ingang en 1 uitgang is en je dus vrijwel rechtdoor kan rijden om er in en uit te komen. Kijk anders even wat google maps/streetview je kan vertellen over de IKEA waar je heen wil.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:11

Je kan het best op de kleine parkeerplaats achter de Ikea.
Daar kan je rond rijden.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:12

Zorg in ieder geval voor een goed trailerslot. Er worden nog wel eens aanhangers en trailers gestolen bij zulke parkeerterreinen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:12

Op het bovendek buiten kun je je trailer parkeren, zijn speciale parkeerplekken voor en worden met bordjes aangegeven, ik weet alleen niet of dat in Haarlem ook zo is

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:13

Ik zou het vooral niet ingewikkelder maken dan dat het is.. Gewoon lekker de plek nemen die je nodig hebt, dat doet de rest tenslotte ook.

Mensen snappen ook wel (en anders niet) dat je met je combinatie niet ergens achterin gaat staan waar je tussen 100 auto's door moet wringen of op 1 vakje past.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:15

Volgens mij hebben ze bij de meeste vestigingen een speciaal parkeerterrein voor busjes, vrachtwagens etc. en kun je daar ook je auto met trailer kwijt. Zo hebben wij dat ook gedaan. Wel met een goed trailerslot (dat we ook konden aansluiten met een aangekoppelde trailer) want er worden weleens aanhangers gestolen op parkeerplaatsen!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:18

Hier in Duiven zijn er speciale plekken voor. Daar staan echt heel vaak mensen met trailers.

Kan me dus voorstellen dat andere vestigingen dit ook gewoon hebben, je zult de enige niet zijn :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:20

In Haarlem heb je dat geloof ik niet.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:23

Als je je er zo veel zorgen over maakt dat je hier een topic aanmaakt zou ik zeker niet op zaterdag/zondag naar Ikea rijden met je trailer. Zelfs als er een speciaal parkeerterrein is zal het zeker niet rustig zijn en winkelen/parkeren in een drukke zaak haalt meestal niet het beste naar boven in de medemens.

Waarom niet gewoon op een rustig moment 'proefrijden' (na openingstijden ofzo), zodat je jezelf de stress bespaart?

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:24

Bij veel vestigingen, heb je buiten plekken, daar waar hogere busjes kunnen parkeren. Omdat deze binnen vaak niet passen. Daar kun je vaak makkelijk een trailer kwijt, gewoon over 2 parkeervakken achter elkaar. Kun je zou vooruit parkeren, en vooruit weer wegrijden.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:28

Maar is het probleem niet de Ikea maar het feit dat je (nog) niet met een trailer kunt rijden?? Tegenwoordig zit in elk lespakket "keren op straat" en je hebt een trailer rijbewijs nodig om met je nieuwe trailer op straat te komen. Zonder rijbewijs ben je niet verzekerd, al staat er geen paard maar een bed in de trailer....

Als zenuwen de reden zijn, juist wel morgen gaan en oefenen! Als je met de trailer op pad wil, zul je toch jezelf moeten kunnen redden in het verkeer...

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:28

Is het misschien een optie om naar je plekje toe te rijden, trailer los te koppelen en hem met de hand even de parkeerplaats in te draaien? vind ik altijd de makkelijkste oplossing als ik met een karretje rijd.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:32

@Ibonn: er zijn natuurlijk genoeg combinaties waar je mee mag rijden zonder E-rijbewijs. En natuurlijk leer je het alleen door kilometers te maken, maar voor 'beginners' is Ikea op zaterdag nu niet echt aan te raden.

Ik zou eerder gaan voor een leeg parkeerterrein op een bedrijventerrein ofzo (eventueel een paar pionnetjes meenemen), zodat je zonder pottenkijkers rustig kunt oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:32

Bij de IKEA Haarlem valt het qua drukte allemaal wel mee, zeker als je doorrijdt naar de achterste parkeerplaats. Juist een mooie kans om te oefenen, nu je kan en niet moet omdat er een paard in staat die ergens met spoed heen moet oid

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:33

Je hebt in Haarlem geen speciale trailer parkeer plekken maar de parkeerplaats is wel enorm groot. Ga gewoon richting het station parkeren, daar is het vaak wat rustiger.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:34

komone schreef:
Zorg in ieder geval voor een goed trailerslot. Er worden nog wel eens aanhangers en trailers gestolen bij zulke parkeerterreinen.

idd afkoppelen ter plaatse! En zorgen voor een goed slot!....er worden daar heel veel aanhangers en trailers gestolen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:35

Ook even meten hoe hoog je bent... je zal nl niet de eerste zijn die zich klem rijdt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:35

listiglistje schreef:
komone schreef:

idd afkoppelen ter plaatse! En zorgen voor een goed slot!....er worden daar heel veel aanhangers en trailers gestolen!

Hoezo afkoppelen?
Het is verstandiger hem juist met slot aan de auto te laten staan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:42

Ik zou eerst maar even kijken of wat je hebben wilt wel voorradig is. De laatste keer dat ik bij de Ikea stond met een trailer voor bed, nachtkastjes, boekenkasten enz. kwam ik met welgeteld 2 kussentjes weer naar buiten. De rest was niet op voorraad. Daar sta je dan met je trailer :+ .

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:44

Ibonn schreef:
Maar is het probleem niet de Ikea maar het feit dat je (nog) niet met een trailer kunt rijden?? Tegenwoordig zit in elk lespakket "keren op straat" en je hebt een trailer rijbewijs nodig om met je nieuwe trailer op straat te komen. Zonder rijbewijs ben je niet verzekerd, al staat er geen paard maar een bed in de trailer....

Als zenuwen de reden zijn, juist wel morgen gaan en oefenen! Als je met de trailer op pad wil, zul je toch jezelf moeten kunnen redden in het verkeer...

straatje keren? Hmmm met een trailer? Dan had ik zeker geen goede rijschool want straatje keren zat bij mij niet in mijn lespakket ;-)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:47

Staatje keren is wat anders dan keren op straat ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:07

Brainless schreef:
Hoezo afkoppelen?
Het is verstandiger hem juist met slot aan de auto te laten staan.

dat past niet bij mijn slot hoor :P dat is zo'n metalen blok met metalen staaf erdoor,
voor dat gat wat op de kop moet, daarin een discusslot!

Daarvoor moet de mijne echt afgekoppeld worden! (zal wel per slot verschillen, maar de mijne moet echt afgekoppeld worden!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:10

Wij hebben speciaal 1 genomen die zowel los als aangekoppeld gebruikt kunnen worden.
Is heel fijn als je op vakantie bent met caravan en je even een hapje gaat eten.
Dan hoef je niet elke x de caravan af te koppelen om hem op slot te zetten.

Daarnaast is hij met slot niet aan te koppelen, maar wel mee te nemen/weg te duwen enz....