Zeer smerige badkamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Zeer smerige badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 09:52

Hoihoi,

Inmiddels woon in alweer bijna een jaar in mijn paleisje in Utrecht. Heel oud pand, slecht onderhouden en de vorige bewoners hebben er zacht gezegd een paasei van gemaakt. Nu de twee oude huisgenoten weg zijn en we twee leuke nieuwe terug hebben zijn we hard bezig om het huis weer in leefbare staat te krijgen :D In de hal en gangen worden nieuwe vloeren gelegd, de nasty kranen zijn vervangen, schimmelmuren schoongemaakt en geverfd en alles opgeruimd en geschrobd.

Nu zijn alle ruimtes redelijk netjes voor zover dat gaat in een studentenhuis, maar de badkamer blijft echt een enorm drama. Op de vloer van de douchebak heeft altijd een smerig schimmelig matje gelegen die we eigenlijk niet op durfden te tillen, want daaronder zitten echt enorme bruine, zwarte en gele plekken. Roest? Schimmel? Geen idee! De schimmel van de muren, voegen etc. hebben we allemaal weggekregen maar dit krijgen we echt niet weg.

We hebben het al vele keren geprobeerd met allerlei soorten schoonmaakmiddel. Een hele nacht in de Dasty gezet, bleek all over, chloor, ontkalkers, anti-roest, cola, HG-schimmel. De meest sterke chemische rotzooi waarvan we meteen een driedubbele klaplong en bloeddoorlopen ogen kregen zijn er doorheen gegaan; Geen verandering. Het wordt niet eens een béétje minder.

De huisbaas wil er niks aan doen "omdat het viezigheid is van de vorige bewoners, daar kan hij niets aan doen" en de douchebak is mee getegeld met de muren dus dat zou blijkbaar een flink karwei worden.

Wie o wie heeft de tip, wat is het en hoe krijgen we het in godsnaam weg? En staan wij, mocht het echt niet weg gaan, in ons recht tegenover de huisbaas? We hebben ieder half jaar huurverhoging en betalen ons sowieso al blauw, is hij niet gewoon verplicht hier iets aan te doen?

Alvast bedankt!

Edit; Mocht het nodig zijn kan ik ook wel een aantal foto's maken straks?

Hilary

Re: Zeer smerige badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:58

Het klinkt alsof die viezigheid helemaal in de douchebak (van plastic / kunststof, denk ik??) is getrokken, in de oppervlakkige scheurtjes die uiteindelijk toch ontstaan. Zo te lezen is alles al driedubbel ontsmet, maar is het vooral de vieze kleur die achterblijft.
Misschien is het een idee om nog een keer met chloor en HG antischimmel te behandelen, en dan te kijken of er een verf bestaat die je hier goed overheen kunt smeren, zodat het er weer een beetje toonbaar uitziet.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:08

Ik ben wel benieuwd naar een foto. :j
Ik heb namelijk enorm kalkaanslag in mijn betegelde douchebak die ik er ook met geen mogelijkheid uit krijg. Ik ben dus heel benieuwd of dit hetzelfde is, dan kunnen we misschien eens overleggen en één en ander uitproberen. Wie weet!

Oh... ik heb ooit wel een tip gehoord die ik nog moet gaan proberen. Coca Cola. (geen geintje).

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:11

Op de camping waar ik vroeger werkte, gebruikten we trouwens toiletreiniger en een afwasborstel of schuurspons voor de voegen / tegels in de douche. Werkte als een trein. Maar omdat we dat regelmatig bijhielden, hadden we geen enorme kalkaanslag.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:12

Toch mag de verhuurder hier wat aan gaan doen .
Jullie hebben al veel goede wil getoond door de rest netjes te maken weer

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 10:13

De klusjesman is nog even bezig maar daarna ga ik een foto maken :))

Agossie, cola hebben we geprobeerd maar heeft hier niet gewerkt. Vandaar dat ik dan ook niet denk dat het roest is, dan zou het denk ik daarmee weg zijn moeten gegaan...

Hilary, het voelt gewoon vies, we willen er echt niet op staan := Vandaar dat ik het liever weg heb dan weg werk. Ik heb geen idee van wat voor materiaal het is!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:15

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 10:15

Gefeliciteerd Echwel! Hoe kom ik erachter wat voor materiaal het is?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:18

Dank je, als het klinkt als ijzer dan is het geëmailleerd en kun je het dus verven, is het kunststof lukt het niet

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:34

Hartelijk Gefeliciteerd Echie en een gezellige dag toegewenst.

Gewoon een soort vlonder kopen en op de grond leggen ,dan hoef je niet meer met je blote voeten
er op te staan.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:42

Als je het er echt niet af krijgt is misschien een douchematje een (tijdelijke?) optie?
Mijn huis was ook een gore zooi toen we erin kwamen tot we konden beginnen een nieuwe badkamer maken heb in zo'n matje in de douche gehad daar durfde ik op te staan :o :+

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:43

Is het geen idee om een laag kunsthars (van die matjes erin aan te leggen ) al het een kuststofbak is kan ook met een ëmaille (hoe je het ook schrijft) bak je moet toch eerst schuren voor de hechting.
Dan verven en klaar is kees.
Bedoel zoiets.

http://www.werkenmetmerken.nl/nl/polyes ... _set/p/475

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:46

Eco Gard is wat dat betreft een wondermiddel. Maar ik durf niet te zeggen hoe het reageert met een kunststof douchebak

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:48

Is het geen mogelijkheid er een nieuwe douchebak in te zetten? Zo duur zijn die niet.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 12:42

Nieuwe douchebak mag dus niet van de huisbaas.

Heb foto's gemaakt.... Schrik niet :x :r

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:44

Is dat niet gewoon roest? Dan kun je proberen wat je wilt maar het roesten stop je niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:46

Dat is roest wat door de emaille laag heen is gekomen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:49

Agossie schreef:
Ik ben wel benieuwd naar een foto. :j
Ik heb namelijk enorm kalkaanslag in mijn betegelde douchebak die ik er ook met geen mogelijkheid uit krijg. Ik ben dus heel benieuwd of dit hetzelfde is, dan kunnen we misschien eens overleggen en één en ander uitproberen. Wie weet!

Oh... ik heb ooit wel een tip gehoord die ik nog moet gaan proberen. Coca Cola. (geen geintje).

Mij is destijds door een prof schoonmaker verteld dat kalkaanslag zich in laagjes opbouwt en dus ook zo weer weg te krijgen is. M.a.w. azijn en tig keer herhalen, in 1 keer wegkrijgen zal niet lukken zonder vervangen van je douchebak.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 13:16

Zou goed kunnen dat het roest is, ik heb echt geen idee! Maar hoe krijg ik dit dan weg? En zou het dan niet weg zijn moeten gegaan met Coca Cola?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:23

Dat zou inderdaad roest kunnen zijn... Ik zou overigens wel die douchemat vervangen, die ziet er ook niet heel fris uit en volgens mij zou dat niet een probleem mogen zijn voor de huurbaas. (Waarvan ik overigens echt niet snap dat jullie niet die bak mogen vervangen...)

@tamary: Oh, dat ga ik proberen. Ik gebruik vaak die anti-kalk van Glorix, maar dat is duur en duurt eeuwen. Gewoon huis-,tuin- en keukenazijn? Mijn douche is betegeld en helaas bij betegelen niet goed, zodat er altijd water blijft staan en ook nog eens moeilijk weg te krijgen is na het douchen... -O-

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:27

nieuwe schone antislip mat erover? Het is denk ik meer verkleuring dan dat het echt vies is, dus dan maar op het oog wat oppeppen?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:30

Ik heb verschrikkelijke kalkaanslag weg gekregen door de combi bleek + chloor. Je gaat even bijna van je stokje, je ziet daarna overal blauwe smurfen maar het resultaat mag er wezen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:35

eenitraM schreef:
Ik heb verschrikkelijke kalkaanslag weg gekregen door de combi bleek + chloor. Je gaat even bijna van je stokje, je ziet daarna overal blauwe smurfen maar het resultaat mag er wezen _O-

Dit is inderdaad een goede combi. Maar wel heeeeeeel erg goed ventileren. Is echt een gevaarlijke damp die daar vanaf komt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:40

Lijkt mij ook roest. Maar kan dit geen schade geven aan de emaille bak? Niet dat je er straks doorheen zakt..

eenitraM, chloor en bleek combineren is wel enorm giftig en moet je, zoals Coby al aangeeft, echt enorm mee oppassen.
Ik heb ooit de blonde fout gemaakt door ammonia met bleek te mengen. Viel echt bijna om!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:59

Ziet er idd. uit als roest.De bak ziet er uit als metaal/emaille,die kan je verven met een Primer,zo over roest heen.Heb je straks een mooie schone douche bak.