Nog geen jaar geleden een ontzettend dure nieuwe laptop gekocht voor studie. Helemaal prima, ding werkt zoals het moet. Hij is het geld helemaal waard.
Tot gisteren! Gisterochtend hoor ik een vrij schelle knal.. stroom eraf. Nou ja vervelend, kan gebeuren en ik moest toch echt snel naar school. In de middag kom ik thuis, stroom er terug op gezet en ik wil aan mijn schoolwerk beginnen. Laptop doet het nog prima, tot ik hem aan de stroom wil leggen.
Niks.. geen reactie. Vreemd. Ander stopcontact? Nee ook niet. Bureaulamp doet het wel, dus aan de stopcontacten ligt het niet. Oke paniek, want ik heb die laptop echt hard nodig. Dus ben ik naar de media markt gegaan voor een universele oplader, medewerker heeft me geholpen en ik heb 50 euro moeten dokken voor zo'n ding. Thuis aangekomen, voorzichtig uitgepakt en in elkaar gezet en ik steek hem in de laptop.. Weer niks.
Conclusie. Het ligt niet aan de oplader, maar aan de laptop zelf? Ja nu is de paniek even helemaal groot, want die laptop heb ik gewoon echt nodig voor school. Nu is het wachten tot ie voorgoed leeg is. Ondertussen is mijn moeder met de laptop van mijn vader hierheen gekomen, zodat ik tenminste nog iets heb om op te werken. Maar mijn, veel te dure, laptop is dus nog steeds stuk.
Wat kan het in hemelsnaam zijn? Ik heb hem eind juni 2014 bij de media markt gekocht en daar ga ik vanmiddag ook heen met het ding. De gekochte oplader kan ik hoogstwaarschijnlijk niet meer terug brengen, dus dag 50 euro
Valt zo'n accu probleem onder de garantie? Ik ben bang dat ik mijn laptop straks wekenlang kwijt ben.. En zo lang kan ik niet zonder. Mijn vader heeft zijn eigen laptop ook gewoon nodig natuurlijk.
En volgens mij las ik iets over een interne accu. Ben bang dat het niet zo makkelijk te vervangen is..