Laptop laadt niet meer op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Laptop laadt niet meer op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 09:25

Heb ik weer he _-:(

Nog geen jaar geleden een ontzettend dure nieuwe laptop gekocht voor studie. Helemaal prima, ding werkt zoals het moet. Hij is het geld helemaal waard.

Tot gisteren! Gisterochtend hoor ik een vrij schelle knal.. stroom eraf. Nou ja vervelend, kan gebeuren en ik moest toch echt snel naar school. In de middag kom ik thuis, stroom er terug op gezet en ik wil aan mijn schoolwerk beginnen. Laptop doet het nog prima, tot ik hem aan de stroom wil leggen.

Niks.. geen reactie. Vreemd. Ander stopcontact? Nee ook niet. Bureaulamp doet het wel, dus aan de stopcontacten ligt het niet. Oke paniek, want ik heb die laptop echt hard nodig. Dus ben ik naar de media markt gegaan voor een universele oplader, medewerker heeft me geholpen en ik heb 50 euro moeten dokken voor zo'n ding. Thuis aangekomen, voorzichtig uitgepakt en in elkaar gezet en ik steek hem in de laptop.. Weer niks.

Conclusie. Het ligt niet aan de oplader, maar aan de laptop zelf? Ja nu is de paniek even helemaal groot, want die laptop heb ik gewoon echt nodig voor school. Nu is het wachten tot ie voorgoed leeg is. Ondertussen is mijn moeder met de laptop van mijn vader hierheen gekomen, zodat ik tenminste nog iets heb om op te werken. Maar mijn, veel te dure, laptop is dus nog steeds stuk.

Wat kan het in hemelsnaam zijn? Ik heb hem eind juni 2014 bij de media markt gekocht en daar ga ik vanmiddag ook heen met het ding. De gekochte oplader kan ik hoogstwaarschijnlijk niet meer terug brengen, dus dag 50 euro :wave: Valt zo'n accu probleem onder de garantie? Ik ben bang dat ik mijn laptop straks wekenlang kwijt ben.. En zo lang kan ik niet zonder. Mijn vader heeft zijn eigen laptop ook gewoon nodig natuurlijk.

Thesserd

Re: Laptop laadt niet meer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:36

Klinkt vervelend. Hopelijk kan er gewoon een nieuwe accu in en ben je dan klaar. Kan me niet voorstellen dat het helemaal voor reparatie moet aangezien de laptop het dus verder nog wel doet?

Wel eng trouwens zo'n knal. Ik zag zelf een keer de vonken door mijn muis vliegen bij onweer. Gelukkig had ik de muis op dat moment niet vast :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 09:42

Probleem is dat de laptop niet zo simpel open geschroefd kan worden :+ En volgens mij las ik iets over een interne accu. Ben bang dat het niet zo makkelijk te vervangen is..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:18

Maar hij krijgt wanneer hij aan het stroom ook geen stroom binnen?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:21

Als ik het dus goed begrijp heb je geen uitklikbare accu?
Wellicht dat ze er ter plekke naar kunnen kijken, maar mocht er intern iets stuk zijn ben ik toch bang dat je even zonder je laptop zal moeten. -O-

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:25

Als het goed is valt dit nog onder garantie, even contact opnemen met de winkel :)

En als je het bonnetje etc nog hebt, kun je de oplader best terugbrengen.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:53

Wat voor merk/type laptop gaat het over?
Als het binnen de garantie zit kan je het beste terug gaan naar de verkoper.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 12:07

Acer Aspire R7 ;)
Laptop krijgt totaal geen stroom meer als ik de lader erin doe. Dus als ie straks leeg is, dan is ie ook echt leeg. We gaan morgen terug naar de media markt waar we hem gekocht hebben. Met de bon uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:11

De stekker zat er dus in toen je een knal hoorde? Dan kan het best wel zijn dat er intern iets is doorgebrand waardoor hij geen contact meer maakt met een oplader. Zou er even mee naar een verkoper, en kijken of zij er iets mee kunnen

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 12:12

Zou goed kunnen Emma, dat weet ik dus niet meer. Echt heel stom eigenlijk :+ Maar waarschijnlijk zat de stekker er dus inderdaad in en is dat gebeurd.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:16

Ik heb het ook gehad, laptop deed het prima, totdat die leeg was. Geen probleem zou je denken, stroom er aan en over een uurtje kan hij weer zonder.

Mooi niet. Laptop deed het nog wel maar wou niet meer opladen.

Alle stopcontacten geprobeerd. Laptop opnieuw opgestart. Alles gedaan.

Accu maar eens losgehaald en weer vastgezet. Dat was de oplossing.
Weet niet wat voor laptop je hebt en of de accu er even los af kan en weer vast. Bij mij was het door de stroomstoring dus een los contactje/storing die weer verbinding maakte nadat de hele accu er even af was geweest.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:19

Ik zou bij de MM niet zeggen dat de stroom uit viel overigens. Straks verzinnen ze nog dat het dan niet onder garantie valt -O- Gewoon aangeven dat het opladen niet meer werkt. Misschien is 's nachts de stroom wel een keer uitgevallen, weet jij veel :P

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:16

Inderdaad. Niet al te eerlijk zijn (als in de klik/pang vertellen), mediamarkt zoekt graag mazen in de wet op waardoor je voor reparatie moet betalen (die dan al gedaan is, wil je niet betalen krijg je je laptop niet terug).
Je geeft aan heel voorzichtig die nieuwe oplader te hebben uitgepakt en geprobeerd te hebben. Neem die (met bon) ook mee en vertel dat dit werd aangeraden in de MM maar dat het niet heeft geholpen. Als het goed is nemen ze het dan terug (want ze hebben je verkeerd advies gegeven).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:24

Net alsof ze in de Mediamarkt niet kunnen zien dat er overspanning op gezeten heeft. :+
Waarschijnlijk is ofwel de connectie van je stroominput naar je moederbord kapot of je moederbord zelf. Die draadjes zijn feitelijk doorgebrand dus dat is niet onder een garantie weg te moffelen.

Wel is het gewoon verzekerd op je inboedelverzekering. :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:31

Ik heb het ook gehad, was inderdaad de connectie naar het moederbord, die was gewoon doorgebrand. Kosten waren 150 euro om het te laten repareren. Schijnt bij Asus vrij veel voor te komen, mijn eerste gedachte was dus ook "klinkt als Asus" maar je hebt dus een Acer.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:52

Volgens mijn broer zou t ook een zekeringetje kunnen zijn (?). Misschien valt het mee :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:00

Weet je al meer ts?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 18:53

Ik ga straks naar de media markt :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:01

Hoop dat het iets oplevert :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:08

Emmaa_ schreef:
De stekker zat er dus in toen je een knal hoorde? Dan kan het best wel zijn dat er intern iets is doorgebrand waardoor hij geen contact meer maakt met een oplader. Zou er even mee naar een verkoper, en kijken of zij er iets mee kunnen

Ik heb precies dit gehad met ook een Acer laptop. Uiteraard buiten de garantietermijn. Heb 'm toen laten repareren bij twee laptopreparatiedudes, was 'm een klein weekje kwijt en kreeg leenlaptop mee. Maar mijne heeft een uitklikbare accu.

Schijnt een Acerprobleempje te zijn, dit soort dingen. Veel succes met je laptop TS, hopelijk kan hij goed worden gerepareerd.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 21:17

Feestje *\o/*

Het lag blijkbaar toch aan mijn oplader (dat blok), want met een oplader van de media markt werkte het ineens wel. Dus heb ik die meegekregen, de gekochte oplader terug gebracht en alles is netjes afgehandeld! :D Mijn vader ook weer blij, want nu heeft hij ook zijn laptop terug haha. Dat de gekochte oplader het niet deed is ook erg stom, maar netjes opgelost door Media Markt.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:26

Netjes van de media markt, en mooi dat je laptop het weer doet

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:34

Heel fijn! :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:40

Ghostattack schreef:
Feestje *\o/*

Het lag blijkbaar toch aan mijn oplader (dat blok), want met een oplader van de media markt werkte het ineens wel. Dus heb ik die meegekregen, de gekochte oplader terug gebracht en alles is netjes afgehandeld! :D Mijn vader ook weer blij, want nu heeft hij ook zijn laptop terug haha. Dat de gekochte oplader het niet deed is ook erg stom, maar netjes opgelost door Media Markt.

Had de gekochte oplader wel de juiste voltage, ampère en Wattage wat op je originele oplader staat?
Ik weet overigens niet wat de garantieperiode voor een adapter is, maar je zou daar garantie voor kunnen vragen bij de fabrikant.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 21:41

Ja, heb ik nog uitgebreid naar gekeken. Maar de vrouw die ons hielp, zei dat die dingen wel vaker niet werkten :+