Sinds december wonen wij in een maisonnette met de woonkamer op de eerste verdieping. Recht tegenover ons huis staat een laag flatje met 3 verdiepingen. Nu het wat mooier weer wordt, staan er veel mensen op de galerij van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Geen probleem, het is hun goed recht daar te staan.
Maar het is blijkbaar erg verleidelijk om, wanneer je daar op de gallerij staat, naar binnen te kijken. Ik heb al met meerdere mensen oogcontact gehad terwijl ik rustig in de woonkamer op de bank zat. Nu heb ik geen grote geheimen, maar vind het toch niet prettig dat iedereen alles binnen kan zien..
Onze buren hebben dit opgelost door kranten en vuilniszakken voor de ramen te plakken of om de gordijnen 24/7 dicht te houden, maar dit wil ik geen van beide... Ook zou ik graag wel nog naar buiten willen kijken vanaf binnen. Lastige eisen voor een lastig probleem..
Maarrr.. misschien heeft iemand van jullie er ervaring met dergelijke problemen? Of ideeen? Ik hoor het allemaal heel graag!

. Voor 's avonds zit er weinig anders op dan gordijnen oid dicht te doen.
Super oplossing