Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. Het werkt super fijn, makkelijke en overzichtelijk en met de trackpad kun je zo makkelijk werken. Ik vind het ideaal. Had um een poosje geleden naar de maker gebracht en moest even weer op een windows laptop werken, maar echt kon dat ding wel door het raam gooien! 
. stunning schreef:Tegenwoordig zijn de meeste games ook wel voor Apple te verkrijgen. Je kan alleen niet bijvoorbeeld van een vriend of vriendin een game lenen die voor windows bedoeld is. Maar vaak zijn zelfs de games tegenwoordig gewoon 1 schijfje voor Mac en Windows. En het hoeft niet zoveel geld te kosten om Windows ook op je Apple te zetten, maar dat is voor iedereen een eigen keuze.

Renee1991 schreef:Ik ben helemaal gek met m'n Macbook Pro van 5 jaar oud.. Doet het nog steeds fantastisch en ik zou echt nooit meer een windhoos laptop willen.
Komt ook wel gedeeltelijk door het feit dat ik hem nodig heb voor m'n opleiding (moet regelmatig Premiere Pro, Audacity, Photoshop, Lightroom en InDesign tegelijk draaien), maar vind het ook gewoon veel fijner werken gekkesies schreef:Ik heb zelf een Macbook Air en een "gewone windows laptop" die qua specs ongeveer hetzelfde zou moeten zijn. De ervaring leert me echter dat mijn Macbook een HEEL stuk beter draait en echt nooit traag is of vastloopt. Daarbij vind ik het besturingssysteem van m'n Mac ook gewoon oneindig veel sneller en fijner werken, dus ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn andere laptop eigenlijk nog maar zelden gebruik.
Wat betreft gamen: Dat veel games niet uitgebracht zijn voor Mac maakt niet echt uit aangezien je zonder enige traagheid of moeite zowel OSX als Windows kan draaien op je macbook en dus in principe alle spellen kan spelen. Het enige nadeel van mijn Macbook Air is dat die vrij snel warm wordt, maar naar het schijnt is dat met de Pro serie ook al een stuk minder.
Of je laptop warm of een veel te hete oplader. Gydja schreef:Nee daar brand de lader van doorOf je laptop warm of een veel te hete oplader.
Als je je laptop veel gebruikt kan de aluminum ook wel smelten en in je huid trekken. Je hebt namelijk vaak je handen/polsen op de mac liggen en aluminum kan daar niet tegen en lost langzaam op. Heb niet het idee dat het heel goed voor je kan zijn. Maar zelf nog geen problemen ondervonden met mijn gezondheid. Wel dat aan de rechterkant aluminum weg trekt. Ze zeggen dat mac's niet kunnen vastlopen maar dat kunnen ze echt wel, doen het wel een stuk minder maar als ze eenmaal vast lopen lopen ze ook echt goed vast.
Ach iedere laptop heeft wel iets wat er niet zo goed aan is. Ik ben wel helemaal dol op mijn macbook maar ze mogen nog wel het een en ander verbeteren. Hij heeft in elk geval een prachtig beeldscherm waarvan de kleuren vrij nauwkeurig overkomen met wat er geprint word. En ik zou niet meer zonder trackpad kunnen leven.
Zo warm wordt je laptop echt niet, als dat wel zo is dan smelt hij dwars door je bank heen en gaat Apple failliet door alle schadeclaims in de VS.

Nirvana_ schreef:Ik vraag me altijd af of de mensen die zo gek zijn van Apple en het zo tegen Windows hebben, ook een Windows laptop uit dezelfde prijsklasse in gebruik heeft gehad
Anyhow, misschien is de Dell XPS 13 iets voor je?
Wat ik je iig aanraad is om filmpjes op Youtube te kijken. Er zijn van elk model talloze reviews en vergelijkingsvideo's te vinden. Het helpt mij altijd heel erg in mijn zoektocht!
Ik had hiervoor een Sony Vaio uit dezelfde prijsklasse en met dezelfde 'zwaarheid'. Was in principe een prima laptop maar werd na een tijdje traag, moeilijk te gebruiken, viel uit, vaak blauwe schermen en dergelijke. Moest dus sowieso een nieuwe en toen was het kiezen tussen een Macbook, wat door school werd aangeraden, of een hele zware laptop met Windows die hetzelfde aan zou kunnen. Kwam toen (serieus) goedkoper uit bij een Macbook dus heb ik dat gedaan.