Kleine, handige laptop voor tijdens college's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Kleine, handige laptop voor tijdens college's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 14:59

Hallo allemaal,

Voor school lijkt het me toch wel handig om een kleine laptop aan te schaffen, waarmee ik op een handige en overzichtelijke manier aantekeningen kan maken. Ik heb echter geen flauw idee wat nou handig is, wat het ding moet hebben en welke ervaringen er zijn.

Het belangrijkste voor mij is dat hij handig in gebruik is en ik er overzichtelijk en makkelijk aantekeningen op kan maken/typen.

Zijn er dingen waar ik op moet letten? Ervaringen die mensen willen delen? Tips die mensen hebben?

Groetjes Kimberly.

Fearlien

Re: Kleine, handige laptop voor tijdens college's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:03

Is er een maximaal bedrag? Dit is namelijk handig om te weten :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 15:05

_Forgetten schreef:
Is er een maximaal bedrag? Dit is namelijk handig om te weten :)

Ik denk dat ik vind dat ik voor 500 euro toch wel iets moet hebben, maar of dit een realistisch bedrag is durf ik eigenlijk niet zo goed te zeggen.. :o

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:06

Ik volg even :)
Ik heb in principe een fijne laptop, maar deze is erg groot en zwaar en dus onhandig om veel mee te nemen. Ik zou dus misschien wel een niet te dure, kleine laptop voor erbij willen, alleen om mee naar college te nemen en aantekeningen op te maken.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:06

Laatst bijgewerkt door Puchje op 10-04-15 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:07

Ik zweer bij mijn macbook _/-\o_

Het hangt heel erg af van je budget natuurlijk.
Heb je stopcontacten tot je beschikking in de college zaal? Zo niet, een lange accuduur is dan erg fijn!
Mijn macbook gaat met gemak een hele dag mee zonder tussendoor op te laden.
Wat betreft de grootte van de laptop kan je je afvragen of je hem ook voor thuis wil gebruiken. Dat doe ik wel, en daarom heb ik een 13 inch. Kleiner is niet fijn om een hele dag naar te kijken, maar om mee te nemen wel weer makkelijker. Een 13 inch vind ik prima werken voor een hele dag (is ietsje groter dan een A4'tje) en gaat ook makkelijk mee in mijn tas.

Makkelijk aantekeningen maken kan eigenlijk op iedere laptop wel :j
Laatst bijgewerkt door Lauraennala op 10-04-15 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:07

Acer Aspire Switch 10 :) Je mag die van mij wel overnemen, hij is gloednieuw hooguit 5x gebruikt.. _O- Ontzettend fijn en handig ding, maar voor mij gewoon overbodig (heb al een laptop).

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:09

Lauraennala schreef:
Ik zweer bij mijn macbook _/-\o_

Het hangt heel erg af van je budget natuurlijk.
Heb je stopcontacten tot je beschikking in de college zaal? Zo niet, een lange accuduur is dan erg fijn!
Mijn macbook gaat met gemak een hele dag mee zonder tussendoor op te laden.
Wat betreft de grootte van de laptop kan je je afvragen of je hem ook voor thuis wil gebruiken. Dat doe ik wel, en daarom heb ik een 13 inch. Kleiner is niet fijn om een hele dag naar te kijken, maar om mee te nemen wel weer makkelijker. Een 13 inch vind ik prima werken voor een hele dag (is ietsje groter dan een A4'tje) en gaat ook makkelijk mee in mijn tas.

Makkelijk aantekeningen maken kan eigenlijk op iedere laptop wel :j

Hiermee ben ik het eens, maar met het budget van 500 zal het denk ik niet lukken :n Maar er zijn genoeg andere fijne laptops!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 15:10

Er zijn stopcontacten ja, maar niet veel. Dus een lange accuduur is in principe heel mooi meegenomen.
Ik ga hem verder niet heel erg veel gebruiken, behalve voor school denk. In principe is dat dus 20 uur per week (ik heb 1 dag in de week les en dan nog 10 uur zelfstudie ongeveer).

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:13

Ik hoor ook met enige regelmaat positieve verhalen over chromebooks. Hoe en wat geen idee, nooit in verdiept O:)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:19

Ja, Chromebooks werken ook fijn, deze geven we wel eens weg als prijs in het team. Zijn erg gewild en erg mooi..

Je kunt daar alleen weinig tot niets lokaal op opslaan, alles sla je op in de Cloud, dus is het belangrijk om altijd online te kunnen zijn. Bovendien werk je met GoogleApps en dat is wel wennen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:35

Ik zou ook voor de macbook air gaan. Enorm lange accuduur, ideaal om mee te nemen dankzij het lage gewicht en omdat ie zo plat is, en het systeem is gewoon heel fijn. Ze gaan ook langer mee dan normale laptops, dus uiteindelijk ben je niet veel duurder uit. Je kan ook voor een tweedehandse gaan bv van leapp.nl, die vind je ook wel binnen je budget.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 15:36

Puchje schreef:
Ja, Chromebooks werken ook fijn, deze geven we wel eens weg als prijs in het team. Zijn erg gewild en erg mooi..

Je kunt daar alleen weinig tot niets lokaal op opslaan, alles sla je op in de Cloud, dus is het belangrijk om altijd online te kunnen zijn. Bovendien werk je met GoogleApps en dat is wel wennen.

Dat is niet zo handig dan. :o

PeterBezemer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:40

voor mobiele productiviteit is een Surface 3 of 3 pro ook wel aardig, enigszins vergelijkbaar met macbook, maar ook te gebruiken als tablet, + ms office

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:51

Ik heb de HP-stream 14-Z010ND! Geweldig ding, klein maar niet té klein, niet duur, lange batterijduur en gewoon heel fijn! :)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:54

Die surface valt volgens mij in dezelfde prijs categorie als een macbook.
Je zou ook nog kunnen kijken naar een lenovo. De accuduur is daar alleen niet bijzonder lang van. Zoals hier ook al eerder is gezegd zou je ook nog eventueel naar een tweede hands kunnen kijken.

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:58

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:03

Ik heb asus Eee pc voor mn opleiding. Ging de hele dag mee zonder stroom.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:19

Je hebt inderdaad de Surface 3, die is érg duur (maar ontzettend indrukwekkend qua prestaties)
Maar de Surface RT en Pro 2 zijn prima te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:24

Absoluut chrome! Je kan gewoon alles erop doen en je bent geen.internet nodig hoor voor aantekeningen. Dat je in de cloud werkt is niet anders dan gewoon laptop want de mappen staan gewoon op je.computer. gebruik al 2 jaar op school chromeG en meerdere klasgenoten hebben daardoor ook 1 gekocht.Gemiddelde accuduur van 10 uur dus ben nooit stopcontact nodig. Verder start die op in 2 seconden ook heel fijn. Ze zijn nu rond de 250 euro.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:31

Nice Yvank!
Ze zijn zó mooi <3

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:36

Ipad mini met toetsenbord! Werkt ideaal, accu gaat lang mee + alle voordelen van apple. <3

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:36

Ghostattack schreef:
Acer Aspire Switch 10 :) Je mag die van mij wel overnemen, hij is gloednieuw hooguit 5x gebruikt.. _O- Ontzettend fijn en handig ding, maar voor mij gewoon overbodig (heb al een laptop).

ik zweer er ook bij , typ dit er nu ook op !
wat ik als allerfijnste er aan vind voor mijn schoolwerk is dat het een touchschreen is , dat werk echt ideaal !
ook het en windows 8 en windows 7 vind ik erg fijn .
hij is ook heel makkelijk met wifi verbinding , je kan meerdere automatische verbindingen instellen en deze springt dan ook gelijk over .

ook draadloos printen gaat makkelijk , en het van laptop naar tablet naar een standaard voor de tablet is ideaal .

+ ik kreeg er gratis office student bij , met word , PowerPoint , exel en OneNote
verder zou ik aanraden om gewoon eens naar de media markt te gaan , kun je alles uitproberen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:05

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 17:07

Ik wil wel echt een laptop. Geen ipad of andere dingen.