Ik word gek.... Geheugen telkens vol?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lifeofmarit

Ik word gek.... Geheugen telkens vol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 14:57

Hai!

Sinds een jaar en 2 maanden heb ik een iPhone 4S 8GB geheugen. Nooit last gehad en kon altijd genoeg apps downloaden, meerdere foto's hebben en zo'n 60 nummers muziek.
Echter zegt hij nu de hele tijd dat het geheugen vol is... Terwijl hij helemaal leeg is?
Ik heb 7 foto's, 12 liedjes en 5 apps op mijn mobiel. Cache verschoon ik ook altijd, iCloud heb ik nog 5GB vrij. Maar toch blijft hij zeggen dat hij vol zit.... Ook zegt hij dat er maar 5,4GB beschikbaar is terwijl ik er 8 moet hebben?

Heeft iemand nog tips om hem leeg te halen? Of is het beste om even langs de winkel te gaan?
Ik heb vanalles geprobeerd, dingen verwijdert, terug naar fabrieks etc. maar niks helpt
Laatst bijgewerkt door lifeofmarit op 23-03-15 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:58

En een keertje uit en aan zetten? :)

Edit: heb je hem recent geupdated?

LSnuitje

Re: Ik word gek.... Geheugen telkens vol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:59

Ik volg even, dit heb ik ook met mijn iphone 4s!

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:59

Ik heb het zelfde met mijn iphone 5, ik volg dit topic even :)

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:00

Voor android zijn er apps om je telefoon op te schonen, even kijken of apple die ook heeft?

En anders even langs de winkel en een software update laten uitvoeren, dat wilt vaak goed helpen.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:00

Als je telefoon 8GB heeft, heeft hij eigenlijk nooit helemaal 8GB. Apple (en elk ander merk ook overigens) gebruikt voor de apps en besturingssystemen die al standaard op de telefoon staan ook nog wat geheugen. Daarom heb je dus maar 5,4 GB
Hoe je het verder op kan lossen weet ik eigenlijk ook niet :=

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 15:01

kitlover schreef:
Voor android zijn er apps om je telefoon op te schonen, even kijken of apple die ook heeft?

En anders even langs de winkel en een software update laten uitvoeren, dat wilt vaak goed helpen.

Ja, heb de apps verscheidene keren verschoond..

Ik heb hem laatst idd geupdate naar 8,1, hoorde al meerde verhalen dat het geheugen daarna erg slecht werd..

Nee weet ik, maar in het begin zat ik rond de 7 en nu heb ik al 1,6 in moeten leveren.. Denk dat het door de update komt, maar ik kan nu gewoon helemaal niks meer terwijl er al zo weinig opstaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:03

Dat is het probleem denk ik ook.. de 4 ondersteunt 8 officieel niet. Ik denk dat je het beste hem helemaal leeg kan halen (backup) en dan opnieuw kan installeren. En dan niet 8 erop zetten.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 15:04

Jans schreef:
Dat is het probleem denk ik ook.. de 4 ondersteunt 8 officieel niet. Ik denk dat je het beste hem helemaal leeg kan halen (backup) en dan opnieuw kan installeren. En dan niet 8 erop zetten.

Je kan niet terug naar 7 toch? Zal iig vanmiddag wel wéér opschonen en terug naar fabrieksinstellingen. Hoop dat het helpt :P

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:06

Truucje van Apple zodat je nieuwste iphone koopt...

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 15:07

Ik heb net gezocht, maar blijkbaar kun je al niet meer downgraden naar ios 7.
@kwii, slecht truucje :P voor mijn geen iphone weer, neem dan wel een mobiel waar ik een geheugenkaart in kan doen

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:19

lifeofmarit schreef:
Ik heb net gezocht, maar blijkbaar kun je al niet meer downgraden naar ios 7.
@kwii, slecht truucje :P voor mijn geen iphone weer, neem dan wel een mobiel waar ik een geheugenkaart in kan doen

En toch.. Samsung telefoon's doen precies hetzelfde na 2 jaar. Ik snap het ook niet helemaal, schijnbaar werkt het toch :')

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:25

Kijk even hoeveel foto's, filmpjes en andere zooi je in je whatsapp hebt staan.
Ik heb mijn iphone toen helemaal terug gezet naar de fabrieksinstellingen en alles van de whatsapp af gehaald. Werkte daarna weer helemaal goed bij mij

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:26

Idd, als mijn geheugen vol is zijn alle foto's en filmpjes op whatapp de boosdoener.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 15:27

_Liiene schreef:
Kijk even hoeveel foto's, filmpjes en andere zooi je in je whatsapp hebt staan.
Ik heb mijn iphone toen helemaal terug gezet naar de fabrieksinstellingen en alles van de whatsapp af gehaald. Werkte daarna weer helemaal goed bij mij

Is al leeg!! Heb ik gister al helemaal opgeschoond

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:29

Iejoorr schreef:
Als je telefoon 8GB heeft, heeft hij eigenlijk nooit helemaal 8GB. Apple (en elk ander merk ook overigens) gebruikt voor de apps en besturingssystemen die al standaard op de telefoon staan ook nog wat geheugen. Daarom heb je dus maar 5,4 GB
Hoe je het verder op kan lossen weet ik eigenlijk ook niet :=

Dit heb ik inderdaad ook, je hebt nooit de volledige 8 GB. Mijn iPhone 4 8GB staat echt vol met foto's, muziek, en apps. Geloof dat ik iets van 2000 foto's heb en dat ding is nog niet vol :+ . Denk dat het ligt aan je update naar iOS8. Volgens mij was deze niet geschikt voor de iPhone 4, ik kon hem überhaupt niet downloaden. Hoorde ook dat de update behoorlijk wat ruimte in beslag neemt. Kun je niet naar een Apple Store gaan? Daar kunnen ze vast wel iets voor je doen!

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:33

Heb je toevallig itunes? Neemt heel veel ruimte in beslag..
Een keer aan en uit zetten doet soms ook al wonderen

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:37

Ik heb met mijn Samsung hetzelfde probleem gehad.
Wat bij mij heel erg goed hielp, was alle apps (en dan met name de grote apps, zoals Facebook enzo) er volledig afgooien en er weer opnieuw installeren. Want iedere keer als ik een app update werd het bestand groter en groter.

Hopelijk heb je er wat aan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:25

Hier ook de 4s, maar nergens problemen mee, ook niet na de nieuwste update.
Wat ik wel een keer heb gehad is dat ik een nieuwe update wilde installeren, daarvoor gaat hij bestanden downloaden, maar als er niet genoeg geheugen vrij is dan zegt hij op een gegeven moment dat er geen geheugen meer vrij is terwijl je dus niet ziet dat er update-bestanden op staan. Oplossing voor mij was: even aansluiten op de computer met itunes en daar de nieuwste update laten installeren.

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:54

Ik heb hetzelfde met mijn 5s, heb al heel veel dingen (foto's, muziek, apps) verwijderd, dan zegt ie dat ik weer wat ruimte heb en vervolgens na een paar uur is hij weer vol, terwijl ik er dan niets weer op heb gezet. Ik negeer het nu maar gewoon want ik blijf bezig en bepaalde apps enzo wil ik er gewoon op hebben staan. Misschien toch maar een keertje langs de Apple store om te vragen. Het ligt niet echt aan het model lijkt mij, zo oud is de 4s ook weer niet en ik heb het ook (en mijn zus ook) met de 5s.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 00:11

Ik heb ook de 4s maar nergens last van. Ik heb wel 16 gig. En ios 8 is ook voor de 4s.
Er is alweer een update naar ios 8.2. Misschien helpt dat wel. Die update is ook voor bugs op oudere toestellen zoals 4s op te lossen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:48

Ik haal dit topic even naar boven.
Ook ik krijg steeds de mededeling dat mijn iPhone 4S vol is. Ik heb er foto's afgegooid, apps afgegooid en hij blijft maar op 6 GB staan, terwijl het dus allang geen 6GB meer is.
Uitzetten heb ik al gedaan, dus weet iemand een oplossing? Ik kan nl. Ook geen whatsapp meer gebruiken nu.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:53

Heb je hem al eens aangesloten op itunes?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:01

Uhm nee ... Je moet weten dat ik echt een digibeet ben dus het mag vooral niet te moeilijk worden :+ :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:02

Fitzroy schreef:
Ik haal dit topic even naar boven.
Ook ik krijg steeds de mededeling dat mijn iPhone 4S vol is. Ik heb er foto's afgegooid, apps afgegooid en hij blijft maar op 6 GB staan, terwijl het dus allang geen 6GB meer is.
Uitzetten heb ik al gedaan, dus weet iemand een oplossing? Ik kan nl. Ook geen whatsapp meer gebruiken nu.

Precies hetzelfde probleem en ik word er horendol van!