iPhone, kosten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

No_Fears

iPhone, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 09:20

Hoi :)

Over een tijdje loopt mijn abonnement af. (Lees; 4 maand :+ ) Ik heb nu een Samsung, maar ik zou graag een iPhone willen, ik heb een iPad en het besturingssysteem van Apple vind ik vele malen fijner dan dat van Samsung. En zo zijn er nog veel meer redenen, maar dat vind ik toch wel het grootste voordeel. Ik zit er over te twijfelen om een prepaid telefoon te nemen, aangezien ik nu 20,- p. maand betaal, wat ik bijna nooit gebruik. Maar ik heb er echt 0.0 verstand van, dus wie kan mij helpen?

- ik bel en sms amper, prepaid kan ik dus prima mee doen.
- ik wil wel graag wat ruimte op mijn telefoon, aangezien ik veel foto's maak en best wel veel apps gebruik.
- ik hoef echt geen iPhone 6 ofzo, maar een 5 ofzo is ook prima, ook goedkoper neem ik aan?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, wat is een verstandige keus en hoeveel mag dat dan ongeveer kosten? Alvast bedankt!! :)

NZ92

Re: iPhone, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:26

je zou dus gewoon een losse iphone kunnen kopen? ik heb mijn iphone 5s vorig jaar juni helemaal nieuw gekocht voor 550 euro en daar een los abonnement opgezet. Zou gewoon eens kijken via marktplaats daar staan vaak leuke dealtjes.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:28

Ik snap helemaal dat je een iPhone wilt, ik had ook eerst Samsung nu iPhone. Ik heb zelf een iPhone 5s die koste toen die tijd rond de 500 euro denk nu wel iets minder maar ik maak zelf ook best veel foto's en heb 16 gb en kan nog heel veel bij.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:30

NZ92 schreef:
je zou dus gewoon een losse iphone kunnen kopen? ik heb mijn iphone 5s vorig jaar juni helemaal nieuw gekocht voor 550 euro en daar een los abonnement opgezet. Zou gewoon eens kijken via marktplaats daar staan vaak leuke dealtjes.

Op marktplaats moet je wel goed opletten sommige verkopen ook een clone zonder dat je het door hebt

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:34

Op marktplaats altijd zelf ophalen.

Ik heb nu nog een 4S maar stap binnenkort over op een andere iPhone omdat mijn dochter een andere nodig heeft. Zij krijgt mijn huidige, die is nu 2 jaar oud en is nog prima.
Welke ik ga nemen weet ik nog niet, meestal niet het nieuwste model, het voorgaande model is ook prima en scheelt veel in de kosten.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:40

via groupon worden refurbished iphone cheap aangeboden (refurbished= bijna nieuw, omgewisseld door fabriek omdat onderdeeltje stuk was en die is vervangen)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:58

Inderdaad altijd zelf ophalen, en nooit laten verzenden! Ik let ook altijd echt op nieuwe, met gesealde verpakking en aankoopbon.
Zitten ontzettend veel oplichters online dus wel ff goed onderzoek doen!

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:34

Ik heb voor mijn tweedehandse iPhone 4 150 euro betaald. Ik heb ook prepaid: veel handiger dan abonnement als je toch bijna nooit belt! Ik gebruik ongeveer 5-10 euro prepaid per maand.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 10:35

Op marktplaats koop ik liever geen electronica, tenzij ik absoluut zeker weet dat het betrouwbaar is. Maar ik kan altijd even kijken natuurlijk! Op Groupon zal ik ook even kijken.

Maar als ik dan een prepaid iPhone koop, ben ik dan veel duurder uit dan met een abonnement?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:37

Een iPhone 4 zou ik toch niet meer aanschaffen, kan ook niet meer fatsoenlijke geüpdatet worden en is ondertussen wel heel erg gedateerd. Als je de 5S te duur vindt, misschien eens kijken naar de 5C? Ik zou wel minstens 16GB geheugen nemen, 8GB blijft maar 6 van over (besturingssysteem en dergelijke) en dan wil je er nog apps, spelletjes en foto's opzetten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:39

furtje schreef:
Op marktplaats koop ik liever geen electronica, tenzij ik absoluut zeker weet dat het betrouwbaar is. Maar ik kan altijd even kijken natuurlijk! Op Groupon zal ik ook even kijken.

Maar als ik dan een prepaid iPhone koop, ben ik dan veel duurder uit dan met een abonnement?

Nee, alleen je aanschafkosten zijn dan vrij duur, omdat je het in 1 keer moet betalen. Je kan beter gewoon ergens een sim only abonnement aanschaffen met wat belminuten (100?) en internet (2GB?) voor 10 euro per maand (of iets dergelijks).

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:41

Ik heb een 5s, maar nam deze wel toen-ie nog niet zo lang uit was.
Ik moest toen geloof ik 150 euro voor het toestel betalen en ik betaal per maand 45 euro.
Abonnementen die aan iPhones hangen zijn over het algemeen wel een stuk prijziger dan sim-only abbo's, dus als je een toestel los kunt aanschaffen, zou ik dat absoluut doen. Dat bedrag heb je er namelijk met een jaartje al wel uit. Voor mij kwam het toen goed uit, omdat ik per maand 15 euro omlaag ging en nog meer internet ervoor terug kreeg ook :'). Gevalletje van verkeerde tijd toen ik het abbo hiervoor afsloot :').

Ik zou ook niet voor een 4 gaan, maar gewoon een 5 of een 5s. Of zoals hierboven wordt gezegd een 5c, maar die moet je wel liggen. Ik vind ze vreselijk.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:58

furtje schreef:

De prijs van een toestel is verwerkt in het abonnementprijs. De toestel is daardoor niet goedkoper dan wanneer je het los zou kopen.

Ik ben zelf overgestapt van Samsung naar IPhone 5S en heb deze tweedehands op marktplaats gekocht voor een net bedrag.
Daarbij gebruik ik een Sim Only abonnement wat in de maandelijkse kosten erg veel scheelt.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:02

Hier ook over op n sim only voor een tientje in de maand.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:12

Als je goedkoper wil uitzijn denk ik toch dat een iPhone 5 of 5s goedkoper is bij een abbo dan hoef je misschien hooguit 50 bij te betalen maar bij een abbo zit je er ook weer aan vast prepaid niet ;)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:57

ariannexrich schreef:
Als je goedkoper wil uitzijn denk ik toch dat een iPhone 5 of 5s goedkoper is bij een abbo dan hoef je misschien hooguit 50 bij te betalen maar bij een abbo zit je er ook weer aan vast prepaid niet ;)

Mijn vriend en ik hebben uitgerekend hoeveel je moet betalen voor een telefoon wanneer het in de abonnement zit dus de prijs wat jij noemt 50,- + abonnement prijs en dat is net zoveel als wanneer je het los zou kopen en een Sim Only neemt.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:05

Ik heb nu sinds vorig jaar augustus geloof ik de iPhone 5 van 16 GB. Ben er erg tevreden over. Heb een abbo lopen via KPN
Dat bestond uit
Onbeperkt bel en sms en 2,5 GB aan internet.
Abbo koste eigenlijk tegen de €64,- maar kreeg door een actie €10,- korting me gehele abbo lang. Ik heb me toen laten aansluiten op me broer en krijg dan nog eens €10,- familie korting dus betaal nu €44,- elke maand
Sinds kort een leuk cadeautje gekregen van KPN, dat was 3 GB gratis aan internet de hele verloop van me abbo. Dus nu 5,5 GB aan internet elke maand.
Heb wel toen ik het abbo afsloot voor de telefoon €50,- betaalt

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 18:17

Uhhm, wat is Sim only? :+

Ik wil idd sowieso 16 GB. Ik heb nu een telefoon (1e smartphone) met 1,95 GB :') Geloof me, dat hou je echt niet lang vol :=

Als we dan toch bezig zijn, kan iemand me uitleggen wat bijvoorbeeld 2,5 GB internet betekend? :Y) }:0

BlondjX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:18

ik zou niet via marktplaats kopen, ook al haal je m op en doet ie t daar wel er kan altijd nog wat zijn waar je later pas achter komt. Beter gewoon een nieuwe kopen bij een winkel, dan kan je tenminste terug als er wat mee is

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:19

Ik heb een iphone 6 met 16gb nieuw in doos (is nog geseald) te koop. Met twee jaar garantie. Interesse? :P

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:55

Sim Only betekent dat je alleen de abonnement hebt waar geen toestel bij zit.

2,5 GB aan internet betekent dat je voor 2,5 GB op internet kunt gebruiken wat binnen je bundel valt. Als je meer verbruikt moet je bij betalen. Je kan in je provider gegevens zien wat je maandelijks aan internet gemiddeld gebruikt en dan de conclusie maken of dat voldoende/teveel of te weinig is.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 19:35

C_arola schreef:

2,5 GB aan internet betekent dat je voor 2,5 GB op internet kunt gebruiken wat binnen je bundel valt. Als je meer verbruikt moet je bij betalen. Je kan in je provider gegevens zien wat je maandelijks aan internet gemiddeld gebruikt en dan de conclusie maken of dat voldoende/teveel of te weinig is.

Maar verbruikt hij alleen gb als je niet op Wi-Fi internet? Of gewoon altijd? Als het dat eerste is heb ik dat niet nodig namelijk.

Poiuytrewq, die onthoud ik even!

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 00:53

furtje schreef:
C_arola schreef:

Maar verbruikt hij alleen gb als je niet op Wi-Fi internet? Of gewoon altijd? Als het dat eerste is heb ik dat niet nodig namelijk.

Poiuytrewq, die onthoud ik even!

Als je op WiFi zit gebruikt hij geen mb van je bundel. Zodra je WiFi verbroken is dan gaat hij automatisch over op 3G of 4G. Dat is je internetverbinding. Deze verbinding kan je ook uitzetten via instellingen. Maar betekent wel dat als je wilt appen, Facebook, twitter etc etc telkens je internet moet aanzetten. Dit is te vinden in de instellingen en dan Mobiel Netwerk en dan staat daar Mobiele Data. Dit kan je dan aan of uit zetten. Roaming heb ik zelf altijd uitstaan want dat is voor internet in buitenland en betaal je voor buiten je bundel om

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 01:56

Als je op wifi zit gaat er niks van jou gb af! Wanneer jij 3G of 4g aan hebt wel

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 08:02

Oke, bedankt. Maar eigenlijk heb ik dat niet eens echt nodig toch? Ik heb het nu ook niet namelijk en ik mis niks. :)