Helaas, ik moet er aan geloven maar welke moet ik kiezen???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Helaas, ik moet er aan geloven maar welke moet ik kiezen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 17:13

Vraagje aan de oudere bokkers onder jullie die niet met een smartphone in de hand geboren zijn.
Na tien jaar heeft mijn oude mobieltje van tien euro het begeven. Mijn man/kids/vriendinnen zeuren al langer dat ik een smartphone moet kopen maar voor mijn gevoel zijn het allemaal ingewikkelde toestanden voor een dummy op dit gebied.
Dus ik zou zeggen, brand los, geef je advies. (Ook jongere bokkers die hun ouders er eentje aangesmeerd hebben en ze kunnen er goed me overweg mogen reageren :D )
Ik wil kunnen bellen/appen/sms-en/als wekker gebruiken en goede foto's kunnen maken. En geen honderden euro's uitgeven, ook wel belangrijk.

o0eefje0o

Re: Helaas, ik moet er aan geloven maar welke moet ik kiezen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:15

papa zitaan een samsung s2 hij kan helemaal mee met deze tijd met app en inmiddels zelfs FB en de camera op het toestel en hij had het als digibeet erg snel door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:15

Ik als 42 jarige penny zweer bij mijn Nokia lumia. Erg gebruiksvriendelijk... Heb ook wel eens een Iphone gehad, maar daar kon ik niets mee.

Bij mijn Nokia lukte het mij om binnen 2 minuten de Buienradar-app te installeren!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-03-15 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:16

Misschien een oudere iphone, 4 of 4s, goede camera en super makkelijk te bedienen. Enige nadeel is de batterij die wel altijd sneller leeg gaat, iets waar je misschien even aan zult moeten wennen bij de overstap naar een smartphone :P Maar daar heb je nu powerbanks voor.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:18

Kun je er niet een paar testen, van je man, kids enz?

Zelf ben ik bekend met zowel een Android telefoon als een iPhone, en persoonlijk vind ik iPhone véél gebruiksvriendelijker. Het systeem is stabieler, het werkt gewoon fijner :) Mijn vriend heeft er ook een sinds een paar dagen, zijn eerste, en dat gaat super.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:20

Mijn ouders hebben allebei een Samsung (Note 2 en S3) en zijn hier heel tevreden over. Wil je een abonnement of prepaid? Als ik jou was zou ik gewoon een wat 'ouder' model nemen (iPhone 4s, Samsung Note 2/3 bijvoorbeeld), doen het prima en zijn inmiddels niet meer zo duur.

Zelf heb ik al 2 jaar een iPhone 4s en hier ben ik zeer tevreden over. Foto's zijn goed en heel erg makkelijk in gebruik (iTunes en dat soort "aan de computer koppel"-rommel doe ik niet aan).

Mliiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:20

Mijn vader is ook een leek op dat gebied, hij is begonnen met een iphone 4 en heeft inmiddels de 5s. Iphone is erg makkelijk en simpel in gebruik, erg overzichtelijk en makkelijk te bedienen. Ik hoor van meerdere kanten dat een iphone erg gebruiksvriendelijk is voor 'oudere' mensen. Zelf heb ik er ook een, vind hem erg fijn en is de eerste telefoon die nu al een poos mee gaat zonder kapot te gaan. Dit was bij mijn android-telefoons wel even wat anders.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:21

Ik ben destijds voor mijn moeder geslaagd bij de kijkshop, puur bellen en smsen. Dat is al een tijdje geleden, maar je hebt sowieso simpele mobieltjes met grote toetsen. (Thuiszorg winkel?) Tweedehands kopen vind ik tricky, maar misschien heeft een bekende nog wat liggen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 17:21

8nnemiek schreef:
Kun je er niet een paar testen, van je man, kids enz?

Zelf ben ik bekend met zowel een Android telefoon als een iPhone, en persoonlijk vind ik iPhone véél gebruiksvriendelijker. Het systeem is stabieler, het werkt gewoon fijner :) Mijn vriend heeft er ook een sinds een paar dagen, zijn eerste, en dat gaat super.

Haha, laten ze het maar niet horen, kids wonen al lang niet meer thuis maar man heeft een Iphone, daar ben ik eens mee aan het spelen geweest op vakantie. Moest de weg zoeken maar we waren al 100 kilometer verder voor ik door had hoe het zat,haha. Ook een keer een filmpje willen versturen maar dat was te groot, bleef op de achtergrond draaien en dus ja, zie rekening. ik moet er wel bij zeggen dat ik een giga fan van Nokia ben tot nu toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:22

Grappig dat de meesten hier als de Iphone als gebruiksvriendelijk omschrijven.

Ik kon er werkelijk helemaal niets mee..... Dat zegt meer over mijn "dummy-gehalte" dan over de Iphone waarschijnlijk :') :')

edit:
Gelukkig, ik zie dat er meer mensen moeite mee hebben....

Ja ik ben echt Nokia fan!!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-03-15 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 17:22

Oh ja, ik neem een sim only dus zit niet vast aan een bepaald merk.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:24

Mijn moeder heeft mijn samsung note 2 overgekocht. Zij kan een computer laten ontploffen met 1 toetsdruk en zelfs zij kan met dit toestel overweg.

Mijn vader heeft een Iphone. Maar hij heeft er spijt van dat hij geen samsung genomen heeft

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:24

Nou ja ik kan dus niks met een Samsung, welke ik gebruik voor mijn werk. Ik word al geirriteerd als ik naar het ding kijk. Daarnaast ligt een mooie Iphone 6 :+: :') Nou daar kan ik dus alles mee.

Maar goed mijn vriend kreeg twee jaar geleden mijn Iphone 4 en die had het toch heel erg snel door hoor :j

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:25

Als je wel voor een smartphone wil gaan, ik heb m'n ma er toen gewoon ff bijles in gegeven :) ging prima!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:26

Ik heb zelf een samsung galaxy express 2. Heel fijn mobieltje!
Mijn moeder heeft sindskort ook een smartphone die heeft de Samsung galaxy core. Ook een hele leuke. Hij heeft iets minder ram geheugen dan mijne maar als je niet veel op je mobiel zet en er nog niet zo goed mee overweg kan is dit echt een fijne telefoon!
Mijn oma heeft ook een smartphone sindskort XD zei heeft de samsung galaxy grand plus. Ze heeft een grotere genomen zodat ze makkelijker kan typen en alles ietsjes groter is dan een gewone smartphone.

Als je een mobiel uit zoekt zou ik wel gaan kijken naar een die meer dan 1 gig ram heeft en niet ouder is dan 2 a 3 jaar ;)
Verder zou ik ook een nemen die je man en kinderen ook hebben zodat ze je kunnen helpen mocht je iets niet snappen. Als bijv. een samsung hebben zou je ook het beste een samsung kunnen nemen.

Een Iphone staat bekend om zijn gebruiksvriendelijkheid. Maar is weer ontiegelijk duur. Dus ja, keuzes maken.
Laatst bijgewerkt door Gydja op 12-03-15 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:27

Mijn moeder heeft sinds een paar maanden ook een smartphone (voor het eerst). Ze heeft uiteindelijk voor de Samsung S3 mini gekozen. Na wat uitleg van ons in de eerste week kan ze er nu goed mee overweg. Iphone heeft ze een keer in haar handen gehad en vond ze erg ingewikkeld.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:28

Je moet je voordat je over een merk begint eerst afvragen of Android of Apple het meest gebruiksvriendelijk/geschikt is..

Voor mij als oudere gebruikster is Android het makkelijkst

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:28

Ik vind een iphone persoonlijk het simpelst, maar opzich is Android ook heel ok zolang telefoon fabrikanten er niet allerlei nutteloze dingen aan toevoegen waar je telefoon toch alleen maar vast van gaat lopen (tenminste in mijn ervaring lopen dat soort dingen op de minder luxe telefoons dus vast en zijn ze eigenlijk bedacht voor de duurste modellen), Nexus telefoons werken op Android zoals google het maakt zonder toevoegingen en zijn dus ook wel fijn.

Als je al veel met windows werkt is windows mobile misschien ook wel fijn maar ik heb een schurft hekel aan windows op de PC dus ik heb het nooit uit geprobeerd.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:29

Samsung Galaxy ace 2, kost volgens mij €150 en werkt prima.
Kwaliteit van de foto's is alleen niet geweldig..
Opzich is de Samsung galaxy S4 ook nog wel te doen denk ik, die heb ik zelf ook. Maakt foto's van goede kwaliteit, mooi scherp! :) Videofunctie idem.
Alleen ligt de prijs van de S4 misschien niet binnen je budget.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:31

Paris_ schreef:
Samsung Galaxy ace 2, kost volgens mij €150 en werkt prima.
Kwaliteit van de foto's is alleen niet geweldig..
Opzich is de Samsung galaxy S4 ook nog wel te doen denk ik, die heb ik zelf ook. Maakt foto's van goede kwaliteit, mooi scherp! :) Videofunctie idem.
Alleen ligt de prijs van de S4 misschien niet binnen je budget.

Ik zou niet de samsung galaxy ace nemen. Veel te weinig ram als je tegenwoordig wat wilt.
Heb hem zelf ook gehad maar kwam er steeds mee in de knoop omdat ik niet genoeg geheugen had en ik had er dan alleen maar whatsapp op staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:35

Een Samsung (heb er een uit het jaar 0 Galaxy advance :D )is uitstekend geschikt voor het gewone werk.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:41

Persoonlijk zou ik kijken naar een Nokia Lumia. Het zijn erg gebruiksvriendelijke telefoons, je kan de tegels van je apps op het hoofdscherm ook aanpassen qua grootte. Bij Whatsapp staat er dan ook Whatsapp onder, hetzelfde geldt voor twitter enz.
De telefoons zijn er ook in geodkopere prijsklasse (tussen de €100 en €200)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:44

OnePlusOne :j dan heb je eigenlijk een ontzettend goede telefoon, voor weinig :j het 'vervelende' is alleen dat je een ticket moet hebben om een telefoon te kopen.
Maar goed, daar kun je ook makkelijk aan komen :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:48

Iphone werkt voor mensen die weinig met computers/smartphones werken intuïtiever dan android of windows.

Ben je al jaren windows of android gewend dan kan het weleens een lastige omschakeling zijn.

Ik ben helemaal weg van Iphone, Macbook en Apple tv. Wij gebruiken ook de apple airport thuis en alles sluit naadloos op elkaar aan. Zou niks anders meer willen. Gebruik mijn telefoon vaak ook meerdere jaren (vorige heeft ongeveer 4,5jr gewerkt, huidige heb ik nu 1,5jr maar is ook nog LANG niet aan vervanging toe).

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:49

Ik zou vooral de prijs doorslaggevend laten zijn als je geen hoge eisen stelt aan je telefoon. Sim only is heel verstandig trouwens, scheelt flink! Besturing is globaal hetzelfde.