Hondenpoepprobleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Hondenpoepprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 21:20

wij hebben een prachtig gras pad achter onze tuinen lopen maar het wordt steeds moeilijker om er overheen te lopen. het ligt vol met hondenpoep..... een enkeling neemt netjes een schep mee en gooit het in de slootkant, maar de meesten laten het lekker liggen.... nou zou ik graag wat a4 papiertjes met sarcastische teksten ophangen om de hond eigenaren erop te wijzen een schepje mee te nemen en de stront op te ruimen. heeft iemand nog leuke ideeen?

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:23

We houden wel van uw hond maar niet van zijn stront.

Bokker13579

Re: Hondenpoepprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:27

Laat uw hond in uw eigen tuin schijten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:35

Ja lastig. Anders roze spuiten, zoals al gebeurd in Engeland en Voorschoten? ''Stille hint'' die wrl wordt gesnapt.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:37

Bij de gemeente klagen of ze er een poepzakjes 'automaat' bij willen zetten? :+
Heb zelf geen leuke tekst, maar wel goed idee!
Laatst bijgewerkt door Quanneh op 28-02-15 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:37

Het gras bemesten we zelf wel, alvast bedankt!

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:40

Bij ons in de wijk staan van die kasten met poepzakjes. Mensen gebruiken ze nog niet. Mijn grootste ergernis, loop je door het gras naar de afvalbak om de stront van je eigen hond op te ruimen. Trap je in de stront en andermans hond, zo'n loser die het even niet in de bak gooit.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:10

Is het een officiële hondenuitlaatplaats? Zo niet, had ik aan de gemeente gevraagd om een bord waarop staat dat het verboden is om je hond uit te laten. Als het wel een officiële plaats is had ik om een prullenbak en zakjes gevraagd. Zal lekker ruiken in de zomer :n

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:16

Vanessa24 schreef:
Is het een officiële hondenuitlaatplaats? Zo niet, had ik aan de gemeente gevraagd om een bord waarop staat dat het verboden is om je hond uit te laten. Als het wel een officiële plaats is had ik om een prullenbak en zakjes gevraagd. Zal lekker ruiken in de zomer :n

Precies dit. Ik zou eerst bij de gemeente informeren of honden hier officieel uitgelaten mogen worden. Zo ja, dan vrees ik dat je er weinig aan kunt doen en zullen A4-tjes weinig gaan helpen.
Zo nee, dan kun je dit aankaarten bij de gemeente waarbij zij eventueel maatregelen kunnen treffen, bijvoorbeeld controles laten uitvoeren. Honden ergens uitlaten waar dit niet mag kan je een boete opleveren.

Voor de rest vraag ik me af in hoeverre het zin heeft om zelf dingen op te hangen. Indien de gemeente zelf geen officiële borden plaats of iets dergelijks, zullen hondeneigenaren er schijt aan hebben. Pardon te expression :=

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 13:30

het is geen officiele uitlaatplaats maar een onderdeel van onze tuinen en wordt alleen door aanwonenden gebruikt. mijn paarden eten in de zomer de boel leeg maar met al die stront ga ik ze daar niet neerzetten.... de gemeente gaat en kan hier niks mee maar hopelijk met wat a4 papiertjes met deze boodschap wordt de overlast wat minder..... ff met een schepje de slootkant in mikken is een kleine moeite lijkt mij (heb zelf ook 2 grote honden)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 13:31

Loveskary schreef:
We houden wel van uw hond maar niet van zijn stront.

Dit is precies wat ik bedoel!!! meer ideeen zijn welkom :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:35

is het gemeente grond of eigen grond??

gemeente grond..tja..meeste mensen betalen hondenbelasting...lijkt me dat je dan je hond wel mag laten poepen op gemeente grond??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:37

Hondenbelasting is lang overal niet... Bovendien kennen veel gemeentes wel een opruimplicht.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:40

Prima dat de gemeente hondenbelasting int, maar laten ze dat dan ook gebruiken om de boel netjes te houden en faciliteer de hondeneigenaren door poepzakjesautomaten te plaatsen o.i.d.

Ik zou toch contact met de gemeente opnemen en vragen hoe het met dat stukje zit en wat de gemeente kan doen om de omwonenden tegemoet te komen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:41

blijkbaar daar dus geen opruimplicht?? ...waar ik vroeger woonde was ook geen opruimplicht,wel een vette hondenbelasting....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:42

Als het alleen door aanwonenden wordt gebruikt is het niet zo moeilijk om even langs te lopen of een blaadje in de bus te doen met een voorstel om het schoon te houden zodat het voor iedereen leuk een fris blijft daar?

Aan de andere kant kan ik me trouwens ook voorstellen dat als jij daar paarden wil neerzetten, je buren denken "dan laat ik mijn hond er ook gewoon uit"

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:53

Ik zou niet gelijk met sarcastische flyers beginnen maar gewoon met een vriendelijk verzoek.
Blijkbaar denkt de de mensheid dat het geen probleem is dat de poep blijft liggen, dus maak ze bewust van het probleem .
Direct met sarcastische slogans beginnen werkt best snel dwarsigheid in de hand is mijn ervaring.

Weet verder niet wat jouw gemeente verder qua voorzieningen en regels omtrent honden en uitlaten/opruimen heeft, evt zou je om paaltjes kunnen vragen wij hebben hier paaltjes met groene plakaatjes erop waar je de hond zonder opruimplicht zijn zaken mag laten doen en paaltjes met rode plakaatjes waar je dus wel moet opruimen
In de gemeente waar ik voorheen woonde hadden ze zo een strook als losloopgebied gebombardeerd.. zo niet handig
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 01-03-15 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:53

Sonja_vR schreef:
Ik zou niet gelijk met sarcastische flyers beginnen maar gewoon met een vriendelijk verzoek.
Blijkbaar denkt de de mensheid dat het geen probleem is dat de poep blijft liggen, dus maak ze bewust van het probleem .
Direct met sarcastische slogans beginnen werkt best snel dwarsigheid in de hand is mijn ervaring.

Ik zou dat ook echt niet waarderen als hondeneigenaar. :n

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:00

Ik kom regelmatig bordjes etc tegen ...de vriendelijk/normale verzoeken vind ik altijd prima.
De sarcastische opmerkingen tot zelfs zure commando's krijg ik altijd instant jeuk van ondanks dat ik dus ook een brave hondenbaas ben met jaszakken vol zakjes

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:22

kimmie261 schreef:

gemeente grond..tja..meeste mensen betalen hondenbelasting...lijkt me dat je dan je hond wel mag laten poepen op gemeente grond??

Ik betaal ook belasting (meerdere soorten zelfs) mag ik dan ook op straat schijten?

Ik heb (helaas) geen voortuin (gewoon meteen de stoep) en je wilt niet weten hoe frustrerend het is als je 's morgens helemaal lekker schoon en fris de deur uit gaat om naar je werk te gaan; flotsj in de hondenpoep. Tsja... Is ook gemeentegrond hè...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:25

als jij wil mag je van mij de straat volschijten,als jij daar behoefte aan hebt,ga je goddelijke gang dan maar......

zolang je het maar niet op mijn grond doet...

en honden worden nu eenmaal buiten op gemeentegrond uitgelaten,dus dan zullen ze ook poepen op gemeentegrond,en als er geen opruimplicht is...dan zou ik het ook niet opruimen..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:27

AmyII schreef:
kimmie261 schreef:

Ik betaal ook belasting (meerdere soorten zelfs) mag ik dan ook op straat schijten?

Ik heb (helaas) geen voortuin (gewoon meteen de stoep) en je wilt niet weten hoe frustrerend het is als je 's morgens helemaal lekker schoon en fris de deur uit gaat om naar je werk te gaan; flotsj in de hondenpoep. Tsja... Is ook gemeentegrond hè...

Be my guest. :D

Wij hebben hondlief geleerd om op gras -en het liefst nog in de bosjes- zijn behoefte te doen. Maar veel mensen hebben er helaas "schijt" aan wanneer hun hond voor andermans deur of midden op een pad poept.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:30

Hondenpoep op de stoep of in eem perk zij wel 2 heel verschillende zaken , beetje flauwe vergelijking .
Ik snap dat touwens echt niet... hond op de stoep laten poepen, geen enkele van de door mij opgevoedde honden heeft ooit op de stoep gescheten en daar heb ik niets vreemds voor hoeven doen.
Eyck nu ook, die doet dat gewoon pertinent niet :n basisopvoeding wat mij betreft.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:33

mijn honden hebben ook nog nooit op een stoep gescheten,maar wel op gemeente grasjes...en daar betaalde ik ook een hele hoop centen voor dat ze dat mocht ( rotterdam...)

de afgelopen jaren schijten mijn honden enkel en alleen op eigen grond en terrein,en ook daar mogen we een dikke 600 euro per jaar bij de gemeente voor aftikken...

mocht 1 van mijn honden dan eventueel een poepje buiten doen hier,dan ruim ik het echt niet op :n ( hoeft ook niet)

maar goed de mensen doen hier niet zo moeilijk....als ik zie hoeveel honden hier per dag voorbij komen en het gras hier voor de deur volkakken...hoor er nooit iemand over klagen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:37

Hier een 70 euro de hond, maar op voldoende plekken opruimplicht, staat wel voldoende vrij uitlaten zonder tegenover :j

Maar als het stuk grond bij ts geen aangewezen uitlaatstrook/losloopstuk oid is.
Zou ik idd wel een vriendelijk verzoek ophangen of mensen aub de hondenpoep willen opruimen.
Als dat niet helpt, is gemeente contacteren een optie, zien of die mee willen werken aan verduidelijking va de honden faciliteiten in het dorp en evt aanbrengen van info paaltjes en vuilbakken.

In onze vorige gemeente was er ook zo een strook achter een rij huizen met een sloot er langs wat ze serieus als losloopgebied hadden gebombardeer. Idioterie want die hele rits huizen stinkt zomers de kiet uit en loslopende honden grenzend aan achtertuinen waar veel kinderen wonen is gewoon een dom idee.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 01-03-15 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt