Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Goof schreef:linnnh schreef:Inboedel, tuin, auto all risk, zorg aanvullend voor tandarts, 3 katten verzekeringen, wa en uitvaart. Ohja, en een glasverzekering vanuit woningcoöperatie.
Tuin??
turtlelito schreef:Citaat:Ik neem aan dat je wel een wettelijk verplichte wa verzekering hebt. En verder doe je alles op de fiets?
Een WA verzekering is alleen verplicht voor je motorvoertuig.
Een AVP (Aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren) is niet verplicht. (Wel verstandig natuurlijk)
) en als ik 1 ding geleerd heb is : zorg dat je je zaakjes op orde hebt qua verzekeringen. Het is vaak taaie kost, maar ik heb (helaas) al zoveel ellende gezien met mensen die onderverzekerd bleken. Kijk gewoon even 1 x per jaar of je verzekeringspakket nog voldoet. Gewoon ff een paar uurtjes met je verzekeringsmap op schoot kan je een hoop ellende besparen.MissDD schreef:Ik werk ook al 10 jaar in de verzekeringenbranche (heb de nieuwste WFT's op mijn naam staan) en als ik 1 ding geleerd heb is : zorg dat je je zaakjes op orde hebt qua verzekeringen. Het is vaak taaie kost, maar ik heb (helaas) al zoveel ellende gezien met mensen die onderverzekerd bleken. Kijk gewoon even 1 x per jaar of je verzekeringspakket nog voldoet. Gewoon ff een paar uurtjes met je verzekeringsmap op schoot kan je een hoop ellende besparen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat je alles maar lukraak moet gaan verzekeren, maar vraag jezelf bij elke verzekering af (zoals in dit geval je scooter), kan je het dragen (financieel/emotioneel) als er iets mee gebeurt en hij is bijv. Total loss of gestolen. Mijn advies in ieder geval om altijd een rechtsbijstand verzekering er bij af te sluiten (behalve als er natuurlijk al een gezinsrechtbijstand verzekering is met de module verkeer)
Nou moet ik er wel bij zeggen dat de scooterverzekeringen flink duur zijn geworden en misschien kan je overwegen om gewoon de verzekeringspremie op een spaarrekening te zetten, maar dat is eigen keus.
Wijzelf hebben van de inboedel, reis, rechtbijstand, ziektekosten de uitgebreide dekking.
Uiteraard hebben de avp (raad ik echt iedereen aan)
Onze auto's, eentje volledig casco, eentje gedeeltelijk casco (vanwege de leeftijd van de auto's)
Onze scooter, alleen WA (rechtbijstand hebben we immers)
Fietsen, niets (oude brikkies)
Paard, ziektekosten en overlijden/ongeschikt
De standaard huisverzekeringen.
Boot (motorkruiser van 11 meter), op dit moment nog WA en als deze weer helemaal opgeknapt is dan passen we die weer aan zodat de eigen schades ook verzekerd zijn.
bigone schreef:liespower94 schreef:Ik heb er 2: zorgverzekering en een verzekering voor het huis (inboedel)
Meer heb ik ook niet nodig
Ik neem aan dat je wel een wettelijk verplichte wa verzekering hebt. En verder doe je alles op de fiets?

bigone schreef:Nee ik heb geen WA want heb geen auto oid
En ja, ik doe alles fietsend/lopend.
Geen budget om een auto aan te schaffen want alles is toch dichtbij
)linnnh schreef:MissDD schreef:Ik werk ook al 10 jaar in de verzekeringenbranche (heb de nieuwste WFT's op mijn naam staan) en als ik 1 ding geleerd heb is : zorg dat je je zaakjes op orde hebt qua verzekeringen. Het is vaak taaie kost, maar ik heb (helaas) al zoveel ellende gezien met mensen die onderverzekerd bleken. Kijk gewoon even 1 x per jaar of je verzekeringspakket nog voldoet. Gewoon ff een paar uurtjes met je verzekeringsmap op schoot kan je een hoop ellende besparen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat je alles maar lukraak moet gaan verzekeren, maar vraag jezelf bij elke verzekering af (zoals in dit geval je scooter), kan je het dragen (financieel/emotioneel) als er iets mee gebeurt en hij is bijv. Total loss of gestolen. Mijn advies in ieder geval om altijd een rechtsbijstand verzekering er bij af te sluiten (behalve als er natuurlijk al een gezinsrechtbijstand verzekering is met de module verkeer)
Nou moet ik er wel bij zeggen dat de scooterverzekeringen flink duur zijn geworden en misschien kan je overwegen om gewoon de verzekeringspremie op een spaarrekening te zetten, maar dat is eigen keus.
Wijzelf hebben van de inboedel, reis, rechtbijstand, ziektekosten de uitgebreide dekking.
Uiteraard hebben de avp (raad ik echt iedereen aan)
Onze auto's, eentje volledig casco, eentje gedeeltelijk casco (vanwege de leeftijd van de auto's)
Onze scooter, alleen WA (rechtbijstand hebben we immers)
Fietsen, niets (oude brikkies)
Paard, ziektekosten en overlijden/ongeschikt
De standaard huisverzekeringen.
Boot (motorkruiser van 11 meter), op dit moment nog WA en als deze weer helemaal opgeknapt is dan passen we die weer aan zodat de eigen schades ook verzekerd zijn.
Ik ook werkzaam in de verzekeringen, bezig met WFT Basis nu, wat een ellende![]()
Mag ik vragen waarom jullie geen uitvaartverzekering hebben gekozen?
Shiloh schreef:Valt een scooter eigenlijk onder je inboedelverzekering als die thuis uit de schuur wordt gejat? (er vanuitgaande dat alles op slot zit natuurlijk).