Haai Bokkers!
Ik heb sinds oktober mijn rijbewijs en ben nu druk aan het scheuren met de auto van mijn ouders (opel astra, benzine, bouwjaar géén idee!
) Heel fijne auto, maar het lijkt me zo leuk om een eigen auto'tje te kopen. Nu ben ik dit jaar klaar met mijn studie en dan kan ik dus aan het werk, en dus geld verdienen voor een leuke auto! [ik heb dus nog geen vast budget, maar voor nu denk ik zo om en nabij de €1000-€2000 voor mijn eerste auto.]Nu ben ik al wat aan het rond kijken over wat ik nou zou willen. Even op een rijtje:
- Fiat 500
Mijn grootste droom om gelijk te beginnen met een Fiat 500! Deze zijn echter wel behoorlijk prijzig (ook tweede hands pas vanaf +/- €6000). - Toyota Aygo/Citroen C1/Peugeot 107. Hele leuke auto's en ze rijden heel fijn, zo vindt mijn omgeving. Maar helaas: net als met de Fiat zit dit niet binnen mijn budget!
Vandaag was ik dus druk aan het zoeken en nou stuitte ik op de VW Lupo. Deze passen wel binnen mijn budget, maar nu zou ik graag eens horen of dit aan te raden is en waarom. En als het niet aan te raden is: wat dan wel?

Bedankt alvast!
Groetjes, Elize
Edit: Even een kleine toevoeging: bovenstaande auto's spreken mij aan omdat ze er leuk uit zien, maar ook omdat ze niet duur in de wegenbelasting zijn.

reed prima en was erg zuinig.